eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wyroby alkoholowe i Polacy

Wyroby alkoholowe i Polacy

2005-05-18 00:24

Whisky versus Lodowa - czy klientela tych marek różni się aż tak bardzo? Przygotowana przez Acxiom na podstawie Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług analiza wskazuje na wiele ciekawych cech różnicujących konsumentów obu trunków.

Przeczytaj także: Polacy najbardziej ambitni

Whisky to produkt zdecydowanie męski – ponad 63% kupujących to mężczyźni, podczas gdy w kategorii wódek przeważają kobiety – 53%. Whisky to także trunek młodego pokolenia. Wśród jego amatorów dominują ludzie w młodszych przedziałach wiekowych: w wieku 18-24 lata jest ich 18%, podczas gdy grupa pijących Lodową w tym wieku liczy 6%. Grupa 25-29-latków pijących whisky liczy aż 20% i w porównaniu do Lodowej jest ponad dwukrotnie większa.

Ulubionymi markami wódek konsumentów whisky są Bols (20%), Finlandia (16%) i Smirnoff (11%). Kupujący Lodową natomiast wybierają najczęściej Absolwenta (27%) oraz Bolsa (12%). Do najpopularniejszych marek piwa w obu grupach należy Tyskie i Żywiec, chociaż pijący whisky sięgają także po Heinekena i Carslberga, a klientela Lodowej – po Dębowe Mocne, Karmi i Warkę Strong.

Klientela whisky wykazuje dużo większe niż przeciętny polski konsument zainteresowanie sportem, książkami, muzyką i spędzaniem czasu poza domem. Tylko 22% z nich nie wyjeżdża na wakacje, podczas gdy reszta podróżuje po Polsce (44%), Europie (28%) lub innych kontynentach (6%). Konsumenci Lodowej dużo rzadziej podróżują – tylko, co czwarty z nich spędza urlop poza domem.

Cena trunku jest wyznacznikiem zasobności portfela jego odbiorców. Nie dziwi więc fakt, że konsumenci whisky są lepiej sytuowani od pijących wódki z niższych półek. 54% amatorów whisky wydaje na tygodniowe zakupy więcej niż 150 zł, rachunki za telefon komórkowy dla 35% z nich przekraczają 100zł, a 68% posiada co najmniej jedno auto.

Blisko połowa konsumentów Lodowej robi zakupy w małych, okolicznych sklepach, a ich tygodniowe wydatki nie przekraczają dla większości (55%) 100 zł. 33% żyje w mieszkaniach komunalnych (dla konsumentów whisky wskaźnik ten wynosi 19%), 13% u rodziny (ponad 19% kupujących whisky!) a właścicielami swoich czterech ścian jest 48% z nich (57% dla pijących whisky).

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: wyroby alkoholowe, Polacy, badania społeczne

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: