2016-09-18 00:31
82% polskich sprzedawców oferuje płatności e-payment © dizain - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zakupy online: serwisy płatności zyskują na znaczeniu
Naprzeciw oczekiwaniom tego typu sceptyków wychodzą płatności e-payment, które gwarantują szybkie i bezpieczne przekazanie pieniędzy do sklepu. Rozwiązanie to cieszy się największą popularnością wśród polskich konsumentów – wybierane jest przez 59% z nich, co ponad dwukrotnie przewyższa odsetek zwolenników tradycyjnego przelewu. Jednak czy idzie to w parze z możliwościami oferowanymi przez polskie sklepy internetowe? Porównywarka cen idealo.pl sprawdziła, ilu sprzedawców z Polski* honoruje płatności e-payment oraz którzy oferenci są najczęściej przez nich wybierani. O komentarz do wyników badań zespół idealo poprosił Igę Mrowińską, PR & Marketing Specialist w Przelewy24 – jednym z wiodących systemów płatności internetowych na polskim rynku.„Sprzedawcy chcący wyróżnić się na tle konkurencji, muszą otworzyć się na potrzeby kupujących i, co oczywiste, zademonstrować gotowość do sprostania ich wymaganiom”.Dla sklepów internetowych e-payment może być jednak również znacznym udogodnieniem przy realizacji zamówień:
„Z drugiej strony, system obsługi płatności online jest ułatwieniem i stanowi wygodne rozwiązanie organizacyjne dla samych sprzedawców. Środki księgowane są na koncie merchantów bezzwłocznie, a dzięki fakturom i raportom mają oni wgląd do rejestru transakcji. Co istotne, różnorodne i nowoczesne metody płatności online wspomagają działania marketingowe sklepów i niejako aktywizują klientów. Korzyści są więc obopólne”, podsumowuje Iga Mrowińska.
fot. mat. prasowe
E-payment w polskich sklepach internetowych
Najpopularniejszym operatorem e-payment jest PayU.
„Usługi oferowane przez firmy z kapitałem polskim i zagranicznym nie różnią się od siebie na tyle znacząco, żeby klienci – przynajmniej w większości – zwracali na to uwagę podczas robienia zakupów online”, zaznacza Iga Mrowińska.Zdaniem ekspertki Przelewy24, kłopoty mogą zacząć się w przypadku konieczności przeprowadzenia procesów reklamacyjnych i komunikacji z oferentem.
„Dochodzi tu kwestia zwiększonego zaufania klientów do marek polskich nad zagranicznymi i tendencja do wspierania rodzimych firm”, dodaje rozmówczyni idealo.
fot. Screenshot Przelewy24.pl
Certyfikaty
Wiarygodny oferent e-payment może pochwalić się przyznanymi mu nagrodami i certyfikatami.
„Proponujemy najszerszy wachlarz blisko dwustu rozwiązań płatniczych, służących jednemu celowi – zadowoleniu partnerów. Każdego z nich traktujemy indywidualnie, wspieramy i szanujemy jego wizję modelu biznesowego, dlatego dostosowujemy konkretną ofertę do jego indywidualnych potrzeb. Nasze zaplecze ofertowe, technologiczne i obsługowe pozwala na budowanie długofalowych relacji partnerskich, skutkujących obopólną satysfakcją”, dodaje Iga Mrowińska z Przelewy24.
„Klient, który chce mieć pewność, że jego pieniądze bezpiecznie i szybko trafią do sprzedawcy, powinien zweryfikować kilka ważnych kwestii”, twierdzi ekspertka Przelewy24.Jej zdaniem przede wszystkim należy sprawdzić, czy operator podlega Komisji Nadzoru Finansowego. To właśnie KNF sprawuje nadzór nad wszelkiego rodzaju instytucjami płatniczymi i wydaje oferentom e-payment zgodę na przeprowadzanie transakcji. Wiarygodny oferent powinien opublikować przyporządkowany mu w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego numer na swojej stronie internetowej. Konsumenci zaś mogą zweryfikować go w Rejestrze Usług Płatniczych.
„Warto sprawdzić, jakie ma doświadczenie rynkowe, czyli ile lat funkcjonuje w branży oraz ilu i jakich sprzedawców zdecydowało się z nim współpracować”.Oprócz tego ekspertka Przelewy24 sugeruje sprawdzenie, jakimi certyfikatami (jak na przykład PCI DSS) i nagrodami branżowymi (np. Ekomersy) honorowany jest oferent, z którego usług chcemy skorzystać.
„Sprzedawca decydujący się na obsługę przez operatora, który spełnia powyższe wymogi, może liczyć na większe zaufanie klientów, co naturalnie wpływa na zwiększenie sprzedaży”, radzi rozmówczyni idealo.Przed wyborem operatora transakcji online warto zatem sprawdzić jego wiarygodność.
oprac. : eGospodarka.pl
Nowe opłaty i zmiana warunków w PayPal pod lupą UOKiK
Bankowość internetowa pod ostrzałem. Jak się bronić?
7 kroków do bezpiecznych płatności online
Karty Visa: przed świętami 30% więcej płatności online
Aplikacja mobilna PayU na iOS i Android
Nowoczesne płatności online zyskują na znaczeniu
5 zasad płatności online
PayPal wprowadza mikropłatności
Konto PayPal jak prepaid
Witam, interesuje mnie podatek za takie pośrednictwo finansowe. Nie interesują mnie smsy premium tylko przelewy złotowe na konto np. Payu i ...
Dzień dobry, nie jestem zatrudniony w Polsce, ale mieszkam w Polsce. Jestem tłumaczem i planuję podjąć współpracę z firmą w USA ...
Czy kredyt studencki wciąż jest opłacalny?
Połowa Polaków akceptuje nadużycia finansowe
NBP: ceny mieszkań używanych wyższe o ponad 15% r/r
Siła USD na wyczerpaniu?
Luksusowy apartament kupisz za 25 mln złotych
Przekształcenie spółki rodzinnej - jakie wyzwania?
Polski Ład 2.0 a rozliczanie kierowców. Czy przewoźnicy zyskają na zmianach?