Zakupy online: serwisy płatności zyskują na znaczeniu
2014-06-24 10:13
Serwisy płatności zyskują na znaczeniu © ldprod - Fotolia.com
Przeczytaj także: Sposób płatności w sklepie online ma znaczenie
Jak wynika z badania najczęstszą metodą płatności za produkty nabywane online są serwisy, które umożliwiają płatności przez internet. Tę metodę wybiera 37 proc. internautów (26 proc. przed dwoma laty) kupujących w sieci. Popularnymi metodami są również internetowe przelewy bankowe (korzysta z nich 28 proc. internautów, czyli tyle samo, co przed rokiem) oraz płatność gotówką przy odbiorze u kuriera (ten sposób wybiera 21 proc., czyli o 8 pp mniej niż przed rokiem).─ Serwisy płatności zyskują na znaczeniu. W PayU zauważamy, że z roku na rok coraz mniej użytkowników płaci za e-zakupy przez tradycyjną bankowość internetową czy też gotówką przy odbiorze. Internauci coraz chętniej wybierają szybkie e-przelewy i karty płatnicze, ponieważ jest to dla nich duży komfort oraz gwarancja bezpiecznej transakcji. Biorąc pod uwagę wzrost popularności urządzeń mobilnych, z których korzystamy robiąc zakupy, rynek płatności powinien rozwijać się w taki sposób, by płatność była równie łatwa do wykonania z poziomu komputera czy tabletu, jak i telefonu ─ komentuje Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU Polska.
Jego zdaniem odpowiedzią na taką potrzebę konsumentów są płatności na jedno kliknięcie czy tapnięcie, zarówno te kartowe, jak i e-przelewy. – Wówczas przybywać będzie zwolenników płatności elektronicznych oraz rosnąć liczba transakcji zawieranych przez osoby, które już aktywnie korzystają z e-handlu – przekonuje Czajkowski.
fot. ldprod - Fotolia.com
Serwisy płatności zyskują na znaczeniu
Dla kogo e-płatności?
Okazuje się, że wirtualne płatności są najpopularniejsze wśród mężczyzn (38 proc. z nich wybiera tę właśnie metodę), ludzi młodych tj., w wieku pomiędzy 24 a 35 rokiem życia (46 proc.) oraz wśród osób z wykształceniem wyższym (48 proc.).
fot. mat. prasowe
Z jakich sposobów płatności e-klienci korzystają najczęściej?
─ W czasach kiedy zakupy internetowe są codziennością i stałym elementem życia współczesnych konsumentów także transakcje płatnicze za pośrednictwem serwisów e-płatności stają się naturalnym wyborem ─ mówi Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej. Wynika to ze świadomości konsumentów, że realizacja zamówienia jest uzależniona bezpośrednio od czasu otrzymania wpłaty przez sprzedającego. Serwisy e-płatności gwarantują natychmiastową finalizację zlecenia ─ dodaje Staniszewska.
Informacje o badaniu
Celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)