-
Kultura online. Jak bezpiecznie kupić bilety, muzykę i książki?
... sklepu. W większości przypadków koszty przesyłki zwrotnej pokrywa kupujący, chyba że sprzedawca dobrowolnie zobowiązał się przejąć koszty odesłania rzeczy. Należy pamiętać, że w przypadku zwrotu uszkodzonej książki, sprzedawca będzie uprawniony do żądania odszkodowania za zmniejszenie wartości rzeczy. Możliwość odstąpienia od umowy i zwrotu towaru ...
-
Zakupy online za granicą: co warto wiedzieć?
... 110 zł, w porównaniu do płatności kartą ... sklepu internetowego na zasadzie takiej jak w polskich serwisach. Przede wszystkim liczą się pozytywne opinie kupujących, możliwość zwrotu towaru i kontaktu. Zakup online może wydać się nieco skomplikowany, ale wystarczy nieco zaangażowania, a nabyte okazyjnie prezenty będą sprawiać radość przez długi czas ...
-
E-handel - więcej praw dla konsumentów
... czas ten wydłuży się do 14 dni od chwili otrzymania towaru. Dla sprzedawców ważną informacją jest to, że będą mogli potrącić koszty tzw. amortyzacji, czyli użytkowania towaru. Nowe przepisy dużą wagę przywiązują do informowania klientów o ich prawach. Konieczne będzie m.in. zamieszczenie informacji o prawie do zwrotu towaru ...
-
4 kroki, jak sprawdzić sklep internetowy
... do zwrotu, prawie do reklamacji na podstawie niezgodności towaru z umową w okresie 2 lat. Sklep powinien również opisać procedurę reklamacji. Nie może zrzekać się odpowiedzialności np. na rzecz dostawcy przesyłki. KROK 4 SPRAWDŹ CZAS DOSTAWY Czas realizacji, to nie to samo co czas dostawy. Jeżeli sprzedawca podaje jedynie czas ...
-
Jak pozyskać i zatrzymać klienta w Internecie?
... do e-sklepu, którego nie znają jest poinformowanie o jego istnieniu, a następnie zbudowanie zaufania do nowej marki. Wśród narzędzi promocji w Internecie, które pomogą przyciągnąć potencjalnego klienta do sklepu ... towaru i zapewnienie zadowolenia. Potem chodzi już "tylko" o zachowanie klienta i zachęcenie go do ...
-
Sklepy internetowe w Polsce 2007
... sklepu, daje pewnego rodzaju pewność, że zna prawo i stosuje się do niego, a konsument może dochodzić roszczeń w stosunku do danego sklepu zgodnie z obowiązującym prawem. Do ... zwrotu towaru przez nabywcę w przypadku, gdy odstąpi on od umowy bez podania przyczyn. Dopuszcza się termin do ...
-
Robisz zakupy na raty? A znasz prawa konsumenta?
... sklepu, a czasami refleksja dopada nas dopiero po kilku dniach. Pół biedy jeśli sprzedawca umożliwia na zwrot towaru ... do zwrotu niewadliwego towaru. – Zasady zwrotu towaru określa umowa pomiędzy sprzedawcą a konsumentem. W tym przypadku tak naprawdę wiele zależy do praktyk stosowanych przed sprzedawcę. W sytuacji, gdy nie przyjmie on zwrotu towaru ...
-
Nowe technologie zmieniają zachowania konsumentów. 4 kluczowe trendy
... sklepu. Nawet sprzedawcy Internetowi, tacy jak Amazon, otwierają sklepy stacjonarne po to, by wzmocnić zaangażowanie klientów z młodszych pokoleń. Centrum realizacji – dzisiejsze sklepy łączą sprzedaż online i offline na trzy sposoby: przy okazji zwrotu towaru nabytego online do sklepu ...
-
Sezonowe wyprzedaże a prawa konsumenta
... do marki) wewnętrznymi regulaminami wprowadzono prawo do zwrotu towaru bez wad i jest to dobry gest w stosunku do klientów. Po trzecie – nie zapominajmy o paragonach lub innych dowodach zakupu – są one podstawą dochodzenia roszczeń w przypadku sporu z przedsiębiorcą. Po czwarte – jeśli kupiliśmy wadliwy produkt, zawsze przysługuje nam prawo do ...
-
Black Week: poradnik jak uniknąć oszustw i pułapek zakupowych
... sklepu: poszukaj w nim pełnej nazwy sprzedawcy, kraju rejestracji, praw konsumenta, informacji o możliwości odstąpienia od umowy, sposobie zwrotu towaru. Jeżeli nie ma regulaminu na stronie sklepu ... . Uważaj na fałszywe reklamy i linki: cyberprzestępcy wykorzystują czas promocji do wysyłania fałszywych e-maili i SMS-ów z rzekomymi promocjami. ...
-
Jak sklepy internetowe zachęcają kupujących?
... sklepu internetowego do finalizacji transakcji droga ... czas na zwrot. Różnica jest jednak w większości nieznaczna. W jednym ze sklepów termin ten wydłużony został do 20 dni, zaś w dziesięciu – do ... zaś nie umożliwia zwrotu towaru w przeciągu więcej niż 100 dni, jak to miało miejsce w innych krajach. W aż 75% przypadków koszty takiego zwrotu musi ...
-
Sposób płatności w sklepie online ma znaczenie
... do firmy rozliczającej, a ta przekazuje pieniądze na rachunek e-sklepu. Może to wydłużyć czas trwania procesu i spowodować utrudnienia w przypadku zwrotu towaru ...
-
Euro 2016 wygrywa Turcja!
... towaru do konsumenta Przedsiębiorca zobowiązany jest do zamieszczenia krótkiej informacji o przewidywanym czasie dostawy. Wyrażenia typu „obowiązuje standardowy czas dostawy” nie powinny być stosowane. Ponadto przedsiębiorcy przenosili na konsumentów ewentualne ryzyko związane z możliwością uszkodzenia towaru ...
-
E-sklep czy platforma marketplace?
... do polityki serwisu, w tym nawet blokowanie sprzedawców za np. negatywne komentarze od klientów. Nie oszukujmy się- najczęściej regulaminy platform stoją po stronie konsumenta, co niejako zachęca klientów do znajdowania luk w prawie (np. przetestowania i zwrotu towaru ...
-
Ochrona praw konsumenta, czyli reklamacja, gwarancja i inne
... i wygodny, a kredytobiorca przez cały czas ma dostęp do rzetelnych informacji. Warto mieć ... do higieny lub jego opakowanie zostało naruszone. Sytuacja jest jednak lepsza niż w kanale offline. Według polskiego prawa sklep stacjonarny nie ma obowiązku zaakceptowania zwrotu niewadliwego towaru ... stronie internetowej sklepu i znajdować się np. w części ...
-
Klauzule niedozwolone w 2015 roku
... zwrotu towaru jest dla wielu konsumentów czynnikiem decydującym o zakupach w sieci. Kupujący, którzy wiedzą, że mogą zwrócić towar, chętniej decydują się na finalizację transakcji. Wielu przedsiębiorców wprowadza jednak dodatkowe zapisy, które ograniczają lub skutecznie zniechęcają konsumentów do skorzystania z ustawowego prawa do ...
-
Klauzule niedozwolone - raport marzec 2016
... zwrotu towaru, wymiany koszt pokrywa kupujący” (wpis numer 6345) „Gwarancja oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują, gdy produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego” (wpis numer 6343) „Zwrotowi nie podlegają koszty przesyłki i przedmioty uszkodzone z winy Kupującego. Taki towar zostanie ponownie odesłany do ...
-
Umowa na odległość: jakie zmiany dla konsumentów i przedsiębiorców? Część 2
... z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Konsument powinien mieć zatem możliwość sprawdzenia nabytych towarów. Przykładowo za niedozwolone uznać należałoby uznać postanowienie regulaminu sklepu internetowego wskazujące na konieczność zwrotu towaru „nowego” lub „nieotwieranego”. Przydatne ...
-
Jak rozpoznać dropshipping i nie stać się importerem wbrew woli?
... Przesyłka zostanie dostarczona do 70 dni.”** „[…] z przyczyn niezależnych od sprzedawcy, czas ten może wydłużyć się nawet do 40 dni ... do zwrotu. Otrzymał potwierdzenie, że odstąpienie od umowy zostało przyjęte, ale nie dostał adresu, na który mógłby odesłać telefon. Bez możliwości odesłania towaru, nie mógł liczyć na zwrot pieniędzy. Pisał do sklepu ...
-
Nowa ustawa konsumencka sparaliżuje e-commerce?
... czas konsumenta na zwrot towaru. Okres ten zwiększy się z 10 do 14 dni kalendarzowych. Przedsiębiorcy powinni pamiętać o tym, że w wypadku zwrotu towaru spoczywa na nich obowiązek zwrotu pieniędzy wraz z kosztami przesyłki – dodaje mec. Fic. Oczywiście, przedsiębiorca będzie miał obowiązek powiadomić klienta o przysługującym mu prawie do ...
-
Płatność przy odbiorze: tak lubimy najbardziej
... KIR przekonuje, że nadchodzący czas przyniesie dalsze wzrosty ... sklepu znaleźć logo swojego banku, co oznacza możliwość dokonania płatności przez bankowość elektroniczną. Natomiast co dziesiąty ankietowany (9 proc.) zadeklarował, że chce mieć w sklepie internetowym dostęp do ... więcej, w przypadku zwrotu towaru, e-sklep sprawniej zidentyfikuje konkretne ...
-
10 porad od Mikołaja na zakupy świąteczne
... czas na zwrot do 30 dni – warto sprawdzić to w regulaminie. Prezent kupiony w sklepie stacjonarnym? Sprawdź możliwość i warunki zwrotu ... sklepu ...
-
Zakupy online: tak, ale nie za wszelką cenę
... wskazaniach dotyczących dostępu do wielu form płatności. Z tego oczekiwania wynika inna konkluzja - brak dogodnej formy płatności to powód do rezygnacji z usług sklepu internetowego dla sześciu na dziesięciu Polaków; dwa lata temu deklarowała tak połowa klientów. Możliwość wyboru form płatności czy szybkiego zwrotu towaru wyraźnie ważniejsza ...
-
Merlin.pl: bezpieczne zakupy w Internecie
... zwrotu zakupionego towaru i reklamacji oraz ochronie danych osobowych. Sprawdź, czy procedury i zasady przechowywania danych osobowych zostały zgłoszone przez sprzedawcę do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wybierz produkt, który chcesz kupić: Zapoznaj się dokładnie z opisem towaru ... i logujesz się do sklepu powinien zaczynać ...
-
Polacy a zakupy świąteczne
... 92 proc. oraz prezentów i ozdób świątecznych - 86 proc. Często przed udaniem się do sklepu przygotowujemy listę zakupów. 75 proc. z nas robi spis produktów spożywczych, a 60 ... czy możemy go zwrócić lub wymienić, sklepy nie mają obowiązku przyjmowania zwrotu pełnowartościowego towaru - jednak mogą same ustalić reguły zwracania lub zamiany produktów, ...
-
Płatności w e-commerce wczoraj i dziś
... , a w razie potrzeby wymiany lub zwrotu towaru – robi to offline. Przykłady można byłoby mnożyć, ale konkluzja jest jedna - zwiększenie kanałów komunikacji i tym samym możliwości płatności, to szansa dla sklepu na dotarcie do szerszego grona klientów. Codzienne zakupy i płatności – online Powiedzenie „czas to pieniądz” dobrze wpisuje się ...
-
Już nie cena, ale wygoda. To się liczy w e-commerce
... sklepu i firmy realizującej płatności, a także kwestiom związanym z warunkami zwrotu towaru. Najprawdopodobniej jednak uznajemy je za czynniki zupełnie oczywiste i nie używamy ich do ... produktowi i jego cenie, ale biorą pod uwagę czas, w którym przesyłka zostanie do nich dostarczona, wygodę procesu zakupowego, w szczególności na urządzeniach mobilnych ...
-
Niedozwolone klauzule w e-commerce 2013
... do ceny samego towaru lub nakładające na konsumenta obowiązek zwrotu towaru w oryginalnym opakowaniu. Kwestia odstąpienia od umowy z pewnością będzie problematyczna również w 2014 roku. Nowa ustawa o prawach konsumenta wydłuży bowiem czas na odstąpienie od umowy do ...
-
Polaków zakupy modowe w sieci
... co do prawa zwrotu towaru, jaka towarzyszy e-klientom. Tylko niektóre serwisy jasno komunikują prawa konsumenta w tym zakresie, a jeszcze rzadziej wydłużany jest standardowy czas zwrotu. Może to być spowodowane również kosztem dostawy, który często zaskakuje klienta na etapie koszyka i finalizacji transakcji, albo ograniczonym zaufaniem do sklepu ...
-
Jak przygotować sklep internetowy na Boże Narodzenie?
... sklepu. Dobrym pomysłem są również podstrony z inspiracjami dla konsumentów, w których znajdą oni prezenty dobrane między innymi do płci, wieku i zainteresowań obdarowywanej osoby. List do ... do terminów zwrotów towaru ... zwrotu zakupów, lecz także bezpłatnym pakowaniem prezentów, dodaniem do zamówienia drobnych gwiazdkowych upominków lub wręczeniem do ...
-
7 zasad bezpiecznych zakupów online
... zwrotu towaru. Jeśli w takich sytuacjach nie możesz porozumieć się ze sprzedawcą, a strata nie jest pokryta przez ubezpieczenie lub Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, masz możliwość skontaktowania się ze swoim bankiem, który może pomóc w odzyskaniu wydanych pieniędzy. Chargeback nie daje gwarancji zwrotu ...
-
Nowy hipermarket Tesco w Warszawie
... nowe stoisko z marką odzieżową F+Fi Cherokee oraz koncept ‘sklepu w sklepie’ zastosowany na stoisku z kosmetykamii parafarmaceutykami. ... sklep zaoferuje swoim klientom także możliwość bezpłatnego zwrotu towaru do 5 dni, dokonywania płatności w euro ... pracowników to osoby, które wcześniej przez długi czas pozostawały bez pracy. Dzięki licznym szkoleniom ...
-
E-commerce cierpi przez porzucenie koszyka
... sklepu, ogląda jego ofertę, wybiera odpowiadający mu produkt, wrzuca go do koszyka, a następnie ten koszyk porzuca. To scenariusz typowy ... w świadomości klientów minusów czy obaw (np. podkreślenie możliwości zwrotu towaru bez podania przyczyny). Świadomość czasu Spore wątpliwości budzi także czas oczekiwania na dostawę produktu. Klienci mogą ...
-
Czy warto prowadzić wojny cenowe?
... do sklepu ... towaru przed zakupem. Brak dodatkowych korzyści Trwała przewaga konkurencyjna powinna opierać się nie tylko na niskich cenach, ale również na innych czynnikach, takich jak jakość i niezawodność sprzedawanych produktów, profesjonalna obsługa, umiejętność doradzenia klientowi, szybkość realizacji zamówienia, dogodne warunki zwrotu ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... Do zakupów w internecie motywuje ich całodobowa dostępność (75%), brak konieczności jechania do sklepu (74%) oraz ceny niższe niż w sklepach tradycyjnych (67%). Cena jest także kluczowym czynnikiem, dla tych internautów, którzy do tej pory nie robili zakupów online. To właśnie konkurencyjność cenowa ofert przekonałaby ich do ...


5 Najlepszych Programów do Księgowości w Chmurze - Ranking i Porównanie [2025]