-
Nietrafiony prezent? Zobacz, czy przysługuje ci prawo zwrotu towaru
... do tego prawnie zobligowany. Tylko od niego, a dokładniej od regulaminu sklepu, zależy także termin na zwrot produktu i pozostałe jego warunki. Może być to 7, 14, 30, a nawet 90 dni. Pamiętaj, że liczy się czas Tak jak wspomnieliśmy powyżej, prawo do bezpłatnego zwrotu towaru ...
-
Zwrot towaru w e-commerce
... za to 25 zł, jednak w ramach zwrotu dostaniemy 8 zł, bo tyle kosztuje najtańsza dostawa Pocztą Polską. Koszty odesłania zwracanego towaru do sklepu (opakowanie, zabezpieczenie, nadanie) ponosimy sami. ... oraz komunikacji pomiędzy klientem a e-sklepem. Nadchodzący czas świąteczny to intensywny czas dla e-sprzedawców i e-klientów. Gorączka zakupów, może ...
-
Kupujesz za granicą? Sprawdź, jak wygląda zwrot towaru
... do odstąpienia od umowy na stronie sklepu ... zwrotu. Takie działanie jest często wynikiem prawa, które obowiązywało do czerwca 2014 roku. Sprzedawcy internetowi, w określonych przypadkach byli zobowiązani do poniesienia kosztów zwrotu. Obecnie jest to już standard na rynku niemieckim, ale w Polsce możliwość bezpłatnego zwrotu towaru ...
-
Odbiór osobisty czy dostawa do domu? Co lepsze?
... zwrotu towaru bez żadnych konsekwencji w terminie do 10 dni od daty dostarczenia. Warto dodać, że po 25 grudnia czas ten zostanie wydłużony do 14 dni – mówi Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl. Powodem tak dużej popularności odbioru osobistego jest również możliwość szybszego otrzymania towaru ...
-
Dzień Konsumenta 2023. Czy zwrot towaru zawsze jest możliwy?
... do momentu otrzymania zwracanego towaru. Pamiętajmy, że w przypadku dokonywania zwrotu towaru zakupionego przez Internet, nie trzeba podawać przyczyn rezygnacji. Zdarza się, że sklepy internetowe zwracają się z prośbą o wypełnienie formularza zwrotu, w którym proszą o podanie powodu, jednak sprzedawca absolutnie nie może uzależniać zwrotu ...
-
Prowadzenie sklepu internetowego - logistyka
... sklepu internetowego wpłynie na szybki przepływ informacji, a to z kolei kluczowy element logistyki. Aspekty logistyczne sklepu internetowego Przed właścicielem sklepu internetowego stoją trzy najważniejsze problemy logistyczne do rozwiązania: zarządzanie dostawami, magazynowanie, dostarczanie towaru do klienta [8]. Nad logistyką sklepu ...
-
Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?
... towaru. Od tego momentu ma on 2 tygodnie na odesłanie go do sklepu, a sprzedawca powinien w tym czasie zwrócić mu pieniądze. Koszt odesłania towaru, w przypadku zwrotu, pokrywa klient. Sklep natomiast zwraca koszt zakupu oraz wysłania produktów do ...
-
Zakupy świąteczne przez Internet: prawo do odstąpienia od umowy
... towaru, jeśli produkt zostanie odesłany w innym opakowaniu niż to, które otrzymaliśmy. Konsument powinien pamiętać, że to on bierze odpowiedzialność za dostarczenie do sklepu ...
-
Świąteczne zakupy online: zwrot towaru
... do procentowego określenia zużycia przedmiotu. Jeżeli jednak nie dojdą do konsensusu, kwestię tę będzie musiał rozstrzygnąć sąd. Warto dobrze znać swoje prawa, aby w razie chęci zwrotu towaru, np. nieudanego prezentu, móc zwrócić go do ...
-
Nietrafiony prezent? Kiedy zwrot towaru, a kiedy reklamacja?
... zwrotu wygląda inaczej, jeśli prezent został kupiony w sklepie stacjonarnym. Wtedy jedynie od polityki danego sklepu ... na czas? Co gdy konsument skorzystał z zachęty do zakupu online, bo zachęciło go do tego zapewnienie o ... masz na nią 2 lata Prawo do reklamacji przysługuje konsumentowi 2 lata od chwili wydania towaru. Do jej złożenia konieczny jest ...
-
Zakupy przez Internet: kiedy możliwy zwrot towaru?
... zwrotu towaru niewadliwego. Największą popularnością wśród kupujących on-line nadal cieszą się książki, sprzęt elektroniczny, płyty z muzyką i programami oraz kosmetyki. Rozwój e-handlu nie omija również branży spożywczej, jednak ze względów praktycznych korzystają z tego głównie mieszkańcy większych miast. Czas ...
-
Zalando: Strategię dostosowujemy do lokalnych rynków
... do Zalando naklejkę zwrotną we wszystkich przesyłkach wysyłanych do klientów. Naklejki te pomagają naszym klientom w szybkim odesłaniu towarów w przypadku chęci ich zwrotu. Funkcjonowanie na wielu rynkach wymusza niesłychanie sprawną logistykę. Jak Zalando radzi sobie z kwestią obsługi zamówień, szczególnie wobec prawa do zwrotu towaru ...
-
Sklepy online: strony www do zmiany
... sklepu skierowana jest do innych państw członkowskich nie wystarczy przetłumaczyć treści na stronie, ponieważ obowiązuje prawo stałego miejsca pobytu Konsumenta! W związku z opóźnieniem postanowienia wspomnianej Dyrektywy wejdą w RP w nowej Ustawie o Prawach Konsumenta za ok. 6 miesięcy. Polski rząd nie wyrobił się z wprowadzeniem zmian na czas ...
-
Kupiłeś na raty przez Internet? Masz prawo zwrotu i reklamacji
... towaru Jednym z ważnych argumentów za kupowaniem online jest możliwość odstąpienia od umowy, czyli zwrotu zakupionego towaru bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, w terminie nieprzekraczającym 14 dni kalendarzowych. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie lub dostarczenie oświadczenia do ...
-
#ZostańWDomu i przenieś biznes do sieci. Jak (legalnie) otworzyć sklep internetowy?
... w ciągu 14 dni od doręczenia towaru stanowi szczególne uprawnienie KONSUMENTA dokonującego zakupu na odległość np. przez stronę WWW sklepu internetowego. Przyznanie ... i w regulaminie wymagane prawem informacje dla klientów. Rozróżniaj i realizuj uprawnienia konsumentów do zwrotu, rękojmi lub gwarancji. Bądź na bieżąco. 1 czerwca 2020 r., zmienia ...
-
Opinie klientów nie do przecenienia
... towaru brak, kontaktu brak. Sprawę zgłaszam na Policję”. Kilka miesięcy wcześniej inna klientka tego samego sklepu ... zwrotu pieniędzy itd... Po 3 tygodniach postanowiłam działać. Miałam to szczęście, że zapłaciłam kartą Visa, a nie przelewem. Zgłosiłam sprawę do ...
-
E-handel: prawa konsumentów lepiej chronione
... do zwrotu towaru, a także o tym, że koszty jego odesłania do sklepu ponosi kupujący. Jednak na tym nie koniec. Jak oddać niechciany przedmiot Obecnie każdy kupujący w polskim sklepie internetowym ma 10 dni, od momentu otrzymania towaru ...
-
Odstąpienie od umowy: zwrot kosztów przesyłki
... pokrywa natomiast koszty związane z odesłaniem towaru do sklepu. Tymczasem większość sklepów internetowych zwraca tylko cenę towaru, bez kosztów przesyłki. Konsumentowi trzeba ... do konsumentów. Zwrot w związku z reklamacją towaru Jeśli odesłanie rzeczy związane jest z reklamacją wadliwego towaru, to kupujący ma prawo domagać się zwrotu związanych ...
-
E-handel w Polsce czekają zmiany
... towaru do sprzedawcy. Nowa dyrektywa nakłada na sprzedawcę obowiązek informacyjny odnośnie ponoszenia kosztów zwrotu towaru przez klienta. W przypadku braku jego spełnienia będzie musiał pokryć również koszt odesłania towaru do sklepu ...
-
Kupujący online słabo znają prawa konsumentów
... towaru do sklepu internetowego bez podania przyczyny. Obecnie czas ten wynosi 10 dni, natomiast dyrektywa unijna wydłuży go do 14 dni. I tu ważna rzecz – jeżeli sprzedający nie poinformuje klienta wyraźnie o prawie do odstąpienia od umowy, okres, w którym zwrot jest możliwy, zostanie przedłużony do ...
-
Sklepy internetowe zwrócą pieniądze z odsetkami
... towaru. Konsumentowi należą się przy tym ustawowe odsetki od daty dokonania przedpłaty do daty jej zwrotu (art. 7 ust. 3 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów). Zwrot powinien też objąć koszty wysyłki ze sklepu do klienta. Natomiast odesłanie towaru do sklepu ...
-
Prawa i obowiązki konsumentów
... zwrotu pieniędzy). UWAGA: Konsument nie może odstąpić od umowy, jeśli niezgodność towaru z umową jest NIEISTOTNA (np. odpadł guzik od bluzki). Pani Zosia nie chce już chodzić do sklepu w sprawie mleczka do czyszczenia. Swoją reklamację napisała na kartce papieru, wysłała do sklepu ...
-
Boisz się kupować przez internet? Poznaj prawa konsumenta
... rodzaju prawa konsumenta, jak np. możliwość zwrotu towaru bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki ... nie są niestety nieuzasadnione. Doświadczenie pokazuje, że do rzadkości nie należą m.in. problemy z realizacją ... czas. Paczka powinna trafić pod nasze drzwi nie później niż w ciągu 30 dni od zakupu, chyba że regulamin sklepu ...
-
Młodzi konsumenci i ich prawa
... zwrotu (tak zrobiła Zosia – odstąpiła od umowy). 5. trzeba pójść do sklepu (do sprzedawcy) i złożyć reklamację. UWAGA: o niezgodności towaru z umową należy zawiadomić sprzedawcę w terminie 2 miesięcy od wykrycia tej niezgodności. Jeśli przekroczymy ten termin – utracimy uprawnienia. Zosia napisała w domu pismo reklamacyjne do ...
-
Tajemniczy klient: sklepy online
... zwrotu pieniędzy po wysłaniu monitu) do 30 pkt. (m.in. zwrot pełnej kwoty zaraz po odstąpieniu oraz czas zwrotu ...
-
Wigilijne zakupy spożywcze online? Sprawdź, jakie masz prawa
... do wyboru: złożenie reklamacji lub skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy. Czekolada nie jest bowiem zaliczana do kategorii produktów ulegających szybkiemu zepsuciu, wyłączonych spod prawa do odstąpienia od umowy. W przypadku skorzystania z możliwości zwrotu towaru ...
-
Usługi: co powinna zawierać umowa o dzieło?
... towaru) do naprawy? NIEZGODNOŚĆ Z UMOWĄ Nieodpłatność naprawy lub wymiany oznacza, że usługodawca (sprzedawca) ma obowiązek zwrotu ...
-
Świąteczne zakupy online: pamiętaj o swoich prawach
... towaru ze sklepu do nas. Sami natomiast musimy zapłacić za odesłanie towaru do sprzedającego. Wynika to bezpośrednio z przepisów prawa. Część sklepów ustanawia jednak własne reguły. Wychodząc naprzeciw klientowi, zachęcając do ...
-
Bezpieczne zakupy w sieci
... towaru powinien ponieść przedsiębiorca. W przypadku umowy o świadczenie usługi – jeśli w ciągu 10 dni od jej zawarcia rozpoczęła się za zgodą konsumenta realizacja umowy (np. montaż drzwi), to niestety konsument nie może już od niej odstąpić. Pamiętać także należy, że przedsiębiorca po otrzymaniu zwrotu towaru ...
-
Świąteczne zakupy przez internet. Internauci pytają, ekspert odpowiada
... zwrotu towaru. Przy zamówieniach do 10 000 złotych, kupujący mogą bezpłatnie aktywować gwarancję bezpośrednio po złożeniu zamówienia. Jeżeli zamówienie jest powyżej tej kwoty, czyli od 10 000 do 20 000 złotych, wówczas konsument może dodać gwarancję zwrotu pieniędzy w koszyku. Do ...
-
Polacy a bezpieczne zakupy w Internecie
... zwrotu towaru w ciągu 10 dni od zakupu, i to bez podawania przyczyny, to zdecydowane plusy i przewaga sklepów w sieci. W dodatku, w dobie światowego kryzysu, wszyscy szukają oszczędności i możliwości jak najtańszych zakupów. Z roku na rok maleje też koszt dostawy produktu do ...
-
Będzie lepsza ochrona konsumentów w Internecie
... sklepu, należy uznać, że większość przedsiębiorców skorzysta z tej drogi. Oczywiście nie można wykluczyć ryzyka, że w drodze implementacji dyrektywy możliwość ta zostanie wprost wyłączona przez polskiego ustawodawcę. Podobnie jak to nie miało miejsca w przypadku terminu na dokonanie zwrotu towaru ...
-
Nieuczciwe praktyki rynkowe w e-commerce
... zwrotu towaru, konsumentowi oddawana jest należność po potrąceniu kosztów manipulacyjnych w wysokości 5 proc. kosztu zamówienia brutto. Zgodnie z prawem w przypadku zakupów przez Internet, kupującemu przysługuje prawo zwrotu towaru ...
-
Handel internetowy przed zmianami
... sklepu internetowego (tj. regulaminów, formularzy zamówień, informacji o odstąpieniu) pod kątem ich zgodności z nowymi przepisami. Dodatkowo na witrynie internetowej sklepu trzeba będzie umieścić jasne informacje o tym, kto ponosi koszty zwrotu towaru w sytuacji, gdy konsument wyraźnie oświadczył, że nie wybiera najtańszej opcji dostarczenia towaru ...
-
Świąteczne zakupy przez Internet: Polacy na czele stawki
... do sklepu tej samej sieci lub pyta o radę sprzedawcy, co czwarty szuka towaru na stronie internetowej danej sieci, a co piąty idzie do innego sklepu. Ankietowani, którzy wzięli udział w badaniu, zadeklarowali, że w ubiegłym roku 96 proc. zamówionych online prezentów przyszło na czas ... (76 proc.), a także opcja wymiany lub zwrotu zakupionego towaru ...


5 Najlepszych Programów do Księgowości w Chmurze - Ranking i Porównanie [2025]