eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Już nie cena, ale wygoda. To się liczy w e-commerce

Już nie cena, ale wygoda. To się liczy w e-commerce

2018-07-25 09:40

Już nie cena, ale wygoda. To się liczy w e-commerce

W e-handlu liczy się wygoda © phonlamaiphoto - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Zakupy w sieci cieszą się coraz większą popularnością. Z badania Blue Media “Jak kupujemy w internecie” wynika, że robi je już 85% internautów. Równocześnie wyraźnie dostrzegalna staje się zmiana w zakresie czynników decydujących o wyborze sklepu internetowego. Wprawdzie decydująca pozostaje cena, to jednak na przestrzeni ostatnich 2 lat jej znaczenie zmalało aż o 10 punktów proc. Na znaczeniu zyskuje z kolei wygoda realizacji zakupu, w tym możliwość wyboru spośród wielu sposobów płatności.

Przeczytaj także: E-commerce przegania handel tradycyjny dzięki seniorom?

​Jeśli zestawić bieżące wyniki z ubiegłorocznymi, to okaże się, że Polacy coraz rzadziej przyglądają się wiarygodności sklepu i firmy realizującej płatności, a także kwestiom związanym z warunkami zwrotu towaru. Najprawdopodobniej jednak uznajemy je za czynniki zupełnie oczywiste i nie używamy ich do kategoryzacji sklepów internetowych.
- Wydawałoby się, że odnalezienie szukanego produktu w dobrej cenie to koniec przygód konsumenta. Nasze badanie pokazuje, że tak zwane peryferyjne czynniki wyboru naprawdę mają znaczenie. Klienci przyglądają się nie tylko produktowi i jego cenie, ale biorą pod uwagę czas, w którym przesyłka zostanie do nich dostarczona, wygodę procesu zakupowego, w szczególności na urządzeniach mobilnych i wreszcie - czy mogą zapłacić w taki sposób, jaki preferują. Obecnie niska cena to śmiesznie mało. Tylko kompleksowe zadbanie o wszystkie elementy procesu zakupowego daje nadzieję na sukces w e-commerce - komentuje Krystian Wesołowski, ekspert Blue Media od rynku e-commerce.

Chcemy szybkich płatności


Jak się okazuje, polscy internauci coraz częściej gotowi są zrezygnować z zakupu jeżeli nie znajdą najwygodniejszej dla siebie metody płatności - taką deklarację składa aż 55 proc. badanych.

fot. mat. prasowe

Czynniki wyboru sklepu

Tylko kompleksowe zadbanie o wszystkie elementy procesu zakupowego daje nadzieję na sukces w e-commerce.


Polacy najczęściej korzystają z płatności elektronicznych. Zauważalnie rośnie zainteresowanie płatnością kartą płatniczą. Takiej sytuacji sprzyja spadek zainteresowania płatnością za pobraniem, choć nadal jest to najczęściej wybierana opcja (43 proc.). Maleje również popularność samodzielnego wykonywanych przelewów. Liczba osób finalizujących w ten sposób transakcję spadła o 6 punktów proc. w porównaniu do 2017 roku - niespełna co trzeci kupujący online kiedykolwiek korzysta z tej formy płatności. Tym samym tradycyjny przelew wypadł poza podium, mimo że w zeszłym roku był to drugi wybór Polaków.
- Tendencja jest zauważalna. Płatność za pobraniem wciąż jest najpopularniejsza, ale gdy zliczymy łącznie wszystkie formy płatności elektronicznej, okazuje się, że to one są najczęstszym wyborem kupujących online. Samodzielne wykonywanie przelewu jest czasochłonne i niepraktyczne, i nawet małe sklepy odchodzą od oferowania tej opcji swoim klientom lub traktują ją jako uzupełnienie listy metod płatności. Polacy są otwarci i chcą płacić wygodnie - mówi Krystian Wesołowski.

fot. mat. prasowe

W jaki sposób płacimy

Płatność za pobraniem wciąż jest najpopularniejsza.


Potwierdza to również wyraźny spadek popularności innych, bardziej tradycyjnych form uiszczania należności: np. gotówką (z 17 do 12 proc.) lub kartą w punkcie odbioru ( z 10 do 5 proc.).

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: