-
O ile zaufanie pracowników zwiększa przychód firmy?
... planowane są zwolnienia . Sytuacja na polskim rynku potwierdza ten trend. W oparciu o badania ManpowerGroup zwolnienia planuje 19 proc. pracodawców, a liczba rzeczywistych zwolnień ma ... strategii i wyniki firmy oraz czują się upoważnieni do wyrażania własnych opinii. Badania ankietowe są okazją do poznania głosu wszystkich pracowników, a ich analiza ...
-
Dlaczego warto projektować miejsca pracy przyjazne neuroróżnorodności?
... Zyzik, ekspertka ds. rekrutacji i rozwoju talentów w Pracuj.pl. Zrozumieć neuroróżnorodność Z badania Pracuj.pl wynika, że aż 3 na 10 osób neuronormatywnych w ogóle nie ... Pracuj.pl. Dane ilościowe przedstawione w raporcie pozyskane zostały za pomocą badania opinii, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia w styczniu 2025 roku wśród 723 pracujących ...
-
Widełki zarobków w ogłoszeniu o pracę: jak daleko sięga jawność wynagrodzeń
... kandydatów Dla osób szukających pracy informacja o wynagrodzeniu jest jednym z kluczowych elementów ogłoszenia. Z badania Pracuj.pl wynika, że 62% badanych chciałoby poznać wysokość pensji już ... Pracuj.pl. Dane ilościowe przedstawione w raporcie pozyskane zostały za pomocą badania opinii, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia w listopadzie 2025 ...
-
Tydzień 19/2005 (09-15.05.2005)
... na szarym końcu rankingu w ocenie konkurencyjności (trzecie miejsce od końca!!!). W opinii oceniających nas, partie polityczne w Polsce nie rozumieją potrzeb gospodarki. ... końcowych uwagach podkreśla się, że Polska powinna intensywniej wspierać finansowo badania i rozwój nowych technologii, a polska gospodarka winna w większym stopniu przestawiać się ...
-
Tydzień 27/2006 (03-09.07.2006)
... społeczeństwa. Ocenę tę pogarsza spadek w ostatnich latach wydatków na badania i rozwój (w Polsce wynoszą 0,6% PKB, a w Unii średnio 1,8% PKB). Według Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej ... jak wydają pieniadze jednostki budżetowe, które coraz bardziej zadłużają się. W opinii specjalistów dotychczasowe projekty zmian nie są na miarę zagrożeń, ...
-
Edelman Trust Barometer 2011
... badania zaufania Edelman Trust Barometer 2011. Wynika z niego, że zaufanie jest najlepszą ochroną przed utratą wizerunku w czasie kryzysu. Już po raz piąty badanie to obejmuje także polskich liderów opinii ... samym dole listy 10 najważniejszych czynników. – Ponad 75% liderów opinii życzy sobie, by firmy tworzyły wartość w zgodzie z interesem ...
-
Polacy a warsztaty samochodowe
... napraw warsztatowych), a aż 20,5% stanowią reperacje od 5 tysięcy wzwyż - wynika z badania "Specyfikacja napraw powypadkowych w Polsce" przygotowanych przez Polską Izbę Motoryzacji ... lusterka boczne (7,6%). Najczęstszą przyczyną uszkodzeń są kolizje lub wypadki drogowe. W opinii mechaników taka sytuacja dotyczy 82,5% samochodów pojawiających się w ...
-
Rentowność inwestycji: lepsze mieszkanie niż lokata
... , grunty i lokale użytkowe przynajmniej miliona złotych. Należy przy tym zauważyć, że z Wealth Report 2013 (Knight Frank), stworzonego na podstawie badania opinii private bankierów z różnych krajów, wynika, że najbogatsi lokują przeciętnie 22% swojego majątku w nieruchomościach inwestycyjnych. Kolejne 26% kapitału stanowią nieruchomości kupione ...
-
Fake news okiem polskich dziennikarzy
... udzielili Instytutowi ARC Rynek i Opinia polscy dziennikarze ogólnoinformacyjni. Pomysłodawcą i autorem badania jest agencja Public Dialog. Fake news - kluczowe ustalenia Przeszło 4 na ... historiami, które mają być poparciem dla jakiejś tezy (54%). W opinii badanych, główną przyczyną pojawiania się fałszywych przekazów jest tabloidyzacja mediów ( ...
-
Znamy autorytety w dziedzinie zdrowia. To nie lekarze
... social mediowych i działają na zasadach wszystkich pozostałych liderów opinii w internecie. Co to znaczy dla marek producentów leków, suplementów i innych ... analityczny aptek aktywnych w kanałach digitalowych. W jednym miejscu zebraliśmy dane z wielu źródeł – badania deklaratywne CAWI(realizacja: październik 2017, n=1035 kupujących leki i suplementy ...
-
Historia kredytowa Polaków to historia z happy endem?
... BIK, wyraźnie widać zbieżność opinii samych kredytobiorców z wynikami analitycznymi. Z danych BIK wynika, że aż 90% Polaków terminowo spłaca swoje zobowiązania kredytowe. Jednak nie oznacza to, że tak liczna grupa osób kontroluje stan swoich kredytów. Przed skorzystaniem z kredytu respondenci badania opinii stwierdzili, że samodzielnie ...
-
Fraudy w banku i inne nadużycia finansowe. Jak z tym walczyć?
... na kwotę około 50 mln zł. Wyłudzenia danych osobowych w opinii Polaków Jak wynika z badania opinii, przeprowadzonego dla BIK przez ARC Rynek i Opinia w 2017 r., ... umowę na dostawę gazu. W informacji wykorzystano dane z następujących źródeł: * Badanie opinii na zlecenie BIK, pt. „Ochrona tożsamości”, agencja: ARC Rynek i Opinia, Polacy w wieku 15-65 ...
-
Wielozadaniowość, czyli polskie kobiety w biznesie
... . Ze zleconego przez BIK badania wynika, że 6 na 10 pań potwierdza, iż z powodzeniem udaje im się łączyć aktywność zawodową z ... oraz poświęcenie życiu zawodowemu i rodzinnemu w takim wymiarze czasu, ile potrzeba. Jak wynika z badań opinii, 53% kobiet pracuje zawodowo na pełny etat. W mniejszości, jednak są panie, które pracują powyżej 8 (13%) a ...
-
Automotive: ceny samochodów rosną, Polska odporna na COVID
... badania Exact Systems. „MotoBarometr 2021. Nastroje w automotive w Polsce i Europie” przygląda się sytuacji rynkowej w 11 krajach ... prognozy dotyczące powrotu do sytuacji sprzed początku kryzysu. W opinii 32% zapytanych, wolumeny produkcyjne zostaną odbudowane za 2-3 lata, a w opinii 31% – do końca przyszłego roku. Jesteśmy jednak bardziej ...
-
Allegro, Lidl i Rossmann to najsilniejsze marki roku 2023
... pozytywnych opinii. W zestawieniu YouGov Buzz Top 10 autorstwa agencji badawczej Inquiry, na podium znalazły się Allegro, Lidl i Rossmann. W rankingu marek, które znacząco poprawiły swój wynik w porównaniu z poprzednim rokiem, najlepsze okazały się Revolut, Action oraz Leroy Merlin. W rankingu został uwzględniony wskaźnik Buzz z badania ...
-
Reklama na co dzień
... zainteresowanie produktem". Cechy te mają także mniejsze znaczenie w pozostałych badanych krajach. Z badania Taylor Nelson Sofres wynika ponadto, że badani w Polsce skarżą się na ... może istnieć wiele mediów, co pozwala na prezentowanie różnorodnych poglądów i opinii. Rzadziej niż pozostali mieszkańcy krajów Europy Środkowej przyznajemy natomiast, ...
Tematy: reklama -
Firmy mają się lepiej, gorzej z pracą
... odnotowali wyraźną poprawę sytuacji ekonomicznej swoich firm. Poprzednie dwie edycje badania UPS Europe Bussines Monitor wykazywały, że liczba firm europejskich, ... 2001, a w 2002 wyniosła +2%. W kolejnym, 2003 roku, szala przechyliła się już wyraźnie na stronę opinii pozytywnych: nie mniej niż 40% europejskich liderów biznesu deklarowało ...
-
E-learning ma się nieźle
... badania przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii wśród pracowników działów zarządzania zasobami ... wszystkim, a możliwość uczenia się "w miarę potrzeb" jest coraz ważniejszym narzędziem. W opinii Davida Hill, dyrektora zarządzajacego firmy Echelon wyniki badania są ciekawe, ale nie powinny stanowić zmartwienia dla właścicieli ośrodków szkoleniowych. " ...
-
Firmy, spyware i komunikatory
... opinii przedsiębiorstw na temat zagrożeń jakie stwarzają programy szpiegujące, komunikatory ... programy szpiegujące są powodem 12 proc. wszystkich zgłoszeń serwisowych dotyczących niesprawności komputerów. Według badania przeprowadzonego przez Opinion Research Corporation 62 proc. respondentów, którzy używają komunikatorów internetowych w pracy, ...
-
Anonimowe randki w sieci
... , to jedynie 6% było tak nieostrożnych, że ujawniło je wszystkie - wynika z badania prof. Z. Izdebskiego "Seks w Internecie", zrealizowanego przez TNS OBOP na zlecenie firmy ... nieszczerzy w tej kwestii są mężczyźni (17% vs. 9% wśród kobiet). Wbrew obiegowej opinii ludzie młodzi (15-19 lat) są bardziej skryci i ostrożni, niż ich starsi koledzy ...
-
Prawa konsumenta w UE
... cieszą się największym zaufaniem jako źródło informacji na temat praw konsumenta we wszystkich krajach UE. Jak wynika z opublikowanych wczoraj wyników badania opinii publicznej, aż 50% Polaków najbardziej ufa organizacjom konsumenckim w zakresie informacji na temat praw konsumenta. Dlatego kampania chce promować organizacje konsumenckie ...
-
Konserwatywni Polacy
... akceptacja Polaków dla aborcji, eutanazji i małżeństw homoseksualnych. Ten konserwatyzm przełamują głównie młodzi ludzie - podaje "Gazeta Wyborcza". Ośrodek Badania Opinii Publicznej podobne badania przeprowadził dwa lata temu. Ankietowani odpowiadali na pytania dotyczące ich stosunku do antykoncepcji, konkubinatu, aborcji, eutanazji, prawa dzieci ...
-
Ranking najsilniejszych marek
... Times nowy ranking najsilniejszych globalnych marek. Ranking został opracowany w ramach badania BRANDZ Top 100 Most Powerful Brands na podstawie danych dotyczących ponad 30 ... Jest to pierwsze badanie, które nie ogranicza się do pokazania danych finansowych i "opinii ekspertów" i obejmuje także wiedzę dotyczącą siły marek oraz ich dynamiki z punktu ...
-
Polacy chcą zakazu palenia
Jak wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez Polskie Radio we współpracy z Instytutem Badania Opinii i Rynku PENTOR, ponad trzy czwarte Polaków uważa za zasadne wprowadzenie zakazu palenia we wszystkich miejscach publicznych. Dane te zaprezentowano wczoraj ...
-
Mundial 2006: typy internautów
... 1/8 finału Mistrzostw Świata w piłce nożnej - wynika z najnowszego badania zrealizowanego przez Gemius SA i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) na zlecenie firmy betandwin. Największe szanse na zdobycie Pucharu Świata ma - zdaniem badanych - Brazylia. W opinii 43 proc. uczestników sondażu zwycięzcą zbliżających się Mistrzostw Świata ...
-
NIK krytycznie o A1
... odwołań i zaskarżeniami. Z dużymi opóźnieniami trwały - wykup gruntów i ratownicze badania archeologiczne; na południowym odcinku przyszłej autostrady nawet nie rozpoczęto ... podpisano a koszt budowy 1 kilometra trasy ustalono na kwotę 5,6 mln - zbyt wysoką według opinii niezależnych doradców. NIK stwierdziła, że ówczesny minister infrastruktury umowę ...
-
Rozrywkowa reklama z marką
... Segmentacja konsumentów wg postawy wobec reklam Dobrym punktem wyjścia do zmiany myślenia o reklamie wyłącznie w kategoriach informacyjno-perswazyjnych jest zaproponowana przez Centrum Badania Opinii Społecznej segmentacja konsumentów na podstawie ich postawy wobec reklamy. 39 proc. konsumentów uważa reklamę za cenne źródło informacji o produktach ...
-
Europejczycy o przyszłości UE
... raczej i 5% bardzo) - wynika z ostatniej fali badania Eurobarometr zrealizowanego przez TNS Opinion & Social na zlecenie Komisji Europejskiej. Z badania obejmującego prawie 30 000 respondentów ... „trudno powiedzieć”. Nie ma takich państw w których poziom akceptacji takiej opinii osiągnąłby szczególnie wysoki poziom. Jednakże, ponad 7 na 10 Niemców (72 ...
-
Palenie papierosów a ubezpieczenie
... także dla palacza – uśmiecha się Bartłomiej Janyga Prokurent Grupy Concordia. Powszechny zakaz palenia Jak wynika z ogólnopolskiego badania, przeprowadzonego przez Polskie Radio we współpracy z Instytutem Badania Opinii i Rynku PENTOR, ponad trzy czwarte Polaków uważa za zasadne wprowadzenie zakazu palenia we wszystkich miejscach publicznych. Nad ...
-
Materiały budowlane: marka istotna dla 55% Polaków
... jak zdobyć klienta" firmy doradczej On Board PR przygotowanego na podstawie badań opinii publicznej zrealizowanych przez PBS DGA. Ponad połowa Polaków, ... Panie rzeczywiście mają dużo do powiedzenia. W raporcie znalazły się też wyniki badania znaczenia marki producenta podczas podejmowania decyzji o zakupie materiałów remontowo-wykończeniowych. ...
-
Lewiatan: sektor małych i średnich przedsiębiorstw 2007
... nie jest krajem dla ludzi przedsiębiorczych. Informacje o badaniu Badanie zrealizowane na zlecenie PKPP Lewiatan oraz Europejskiego Funduszu Leasingowego przez Centrum Badania Opinii Społecznej w okresie 19 lipca – 5 września 2007 r., przeprowadzono na ogólnopolskiej losowej próbie 1093 aktywnych przedsiębiorstw prywatnych, czyli firm będących ...
-
Świadectwo energetyczne budynku w 2009?
... , czyli zaplanować i określać etapy prac termomodernizacyjnych tak, aby najtaniej uzyskać maksymalne efekty Czy warto wspierać energooszczędność? Jak wynika z przeprowadzonego badania opinii publicznej, zdecydowana większość Polaków, bo aż 75%, jest ZA rozszerzeniem przez polski rząd działań mających na celu promocję rozwiązań energooszczędnych ...
-
Stacje paliw: marka i jakość najważniejsze
... konsolidacji rynku.” – dodaje Tomasz Dziedzic z PBS DGA. Informacje o badaniu Raport On Board PR „Stacje paliw: wygrywa marka” został opracowany w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w styczniu 2008 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski. Do pobrania:
-
Informacje o hotelach: Internet górą
... DGA – „Z naszych badań wynika, że ponad 80% klientów hoteli regularnie korzysta z Internetu.” Informacje o badaniu Badanie „Hotel oczami klienta” opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w dniach 23-25 maja 2008 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.
-
Telefonia komórkowa 2006/2007
... dynamicznemu wzrostowi marka Era była w końcu 2007 roku najbardziej rozpoznawalną na rynku. Przeprowadzone w latach 2006-2007 na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej badania opinii publicznej wykazały wysoki stopień rozpoznawalności marek operatorów telefonii ruchomej w Polsce (Era – 90,2%, Plus – 88%, Orange – 87,1%, Play – 54%, w 2007 roku ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem