eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Stacje paliw: marka i jakość najważniejsze

Stacje paliw: marka i jakość najważniejsze

2008-03-20 10:15

Stacje paliw: marka i jakość najważniejsze

3 najważniejsze cechy stacji benzynowych brane pod uwagę przy jej wyborze (najczęściej wskazywane po © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Jak wynika z badań PBS DGA przedstawionych w raporcie firmy doradczej On Board PR "Stacje paliw: wygrywa marka" punkty sprzedaży paliw należące do markowych sieci mają w oczach Polaków istotną przewagę nad niezależnymi, niemarkowymi stacjami. Prawie 36% Polaków uważa, że punkty należące do znanych sieci oferują paliwa wyższej jakości. Tylko 3% ma odmienne zdanie.

Przeczytaj także: Jaka karta płatnicza obniży ceny paliwa?

Według raportu najważniejszym kryterium, jakim kierują się Polacy przy wyborze stacji benzynowej jest przekonanie o wysokiej jakości paliwa. Aż 67% Polaków deklaruje, że to ona ma dla nich największe znaczenie. Kryterium to jest najistotniejsze dla wszystkich grup wiekowych, społecznych i zawodowych. Jednak za szczególnie istotne uważają je osoby z wykształceniem wyższym i te o wysokich zarobkach. Co ciekawe, wśród szczególnie wrażliwych na jakość dominują także mieszkańcy wsi (76% wskazań). Dla managerów stacji płynie z tego jeden wniosek - działania komunikacyjne, PR i reklamowe, powinny koncentrować się na jakości sprzedawanych paliw.

fot. mat. prasowe

3 najważniejsze cechy stacji benzynowych brane pod uwagę przy jej wyborze (najczęściej wskazywane po

3 najważniejsze cechy stacji benzynowych brane pod uwagę przy jej wyborze (najczęściej wskazywane pozycje)

„Projektując działania komunikacyjne, reklamowe i public relations, warto brać pod uwagę obawy dotyczące jakości paliwa.” – komentuje Monika Jasłowska z On Board PR. – „Ani miła obsługa, ani szeroka oferta nie przyciągają klientów tak skutecznie jak świadomość, że na naszej stacji kupią dobre paliwo.”

Kolejne kryterium to uczciwość wobec klientów. Wskazało je jako jedno z najważniejszych aż 47% badanych. Wydaje się, że ten punkt ma ścisły związek z poprzednim – można domniemywać, że dla dużej części klientów wymóg uczciwości wiąże się z obawami dotyczącymi jakości paliw.

Trzecim spośród najważniejszych kryteriów wyboru stacji jest profesjonalna obsługa. Kryterium to wskazuje 39% respondentów. Zauważalne są tu jednak różnice w stosunku do tego zagadnienia w poszczególnych grupach badanych. Liczba osób przykładających do profesjonalizmu obsługi największą wagę rośnie wraz z wykształceniem, ale maleje wraz z wiekiem – 54% badanych do 24 roku życia uważa profesjonalną obsługę za najważniejszą, podczas gdy tego samego zdania jest zaledwie 28% osób w wieku powyżej 59 lat.

Jak wynika z badania najmniej istotny dla Polaków okazuje się fakt przynależności stacji do międzynarodowej, uznanej na świecie sieci. Zaledwie 3% respondentów uważa, że ma to dla nich znaczenie przy wyborze stacji. Nie ma tu istotnych różnic w poszczególnych grupach badanych. Warto jednak zauważyć, że przynależność do dużej sieci jest najważniejsza dla najmłodszych. Wśród badanych do 24 roku życia blisko 5% wskazuje „przynależność do międzynarodowej sieci stacji paliw” jako istotne kryterium wyboru punktu sprzedaży.

 

1 2

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Wyniki przedsiębiorstw 2007

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: