eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Stacje paliw: marka i jakość najważniejsze

Stacje paliw: marka i jakość najważniejsze

2008-03-20 10:15

Przeczytaj także: Jaka karta płatnicza obniży ceny paliwa?


Mimo deklaracji respondentów, że przynależność
stacji do dużej sieci nie ma większego znaczenia, w rzeczywistości znacznie chętniej wybierają oni jednak znane, sieciowe marki. Na postawione wprost pytanie „Jaką stację wybiera Pani/Pan najczęściej?”, niemal 70% badanych wskazuje na trzy najsilniejsze marki – Orlen, BP i Shell. Niekwestionowanym liderem jest rodzimy Orlen – wybiera go aż 45% respondentów. Dwie pozostałe firmy ze zwycięskiej trójki są daleko w tyle. Odwiedziny na stacjach BP deklaruje 12%, a Shell - 9% badanych.

Orlen wygrywa we wszystkich grupach badanych, ale największy sukces odnosi na wsi i w miastach poniżej 50 tys. mieszkańców, gdzie jest wybierany w ponad 50% przypadków. Z kolei BP niemal zrównuje się z Orlenem w wielkich miastach, gdzie obie sieci mają ok. 23% wskazań. Takie rozłożenie danych jest zapewne pochodną struktury sprzedażowej obu koncernów. Niewątpliwym sukcesem marki Orlen jest jednak fakt, że na wsi i w małych miastach wygrywa ze stacjami niezależnymi, nie należącymi do dużych sieci. W tych grupach wybiera je od 5 do 8% badanych. Wśród badanych z wielkich miast, stacje niezależne praktycznie w ogóle nie uzyskały wskazań.

„W świadomości kierowców funkcjonuje przekonanie, że główną cechą odróżniającą niezależne stacje paliw od stacji sieciowych, jest niska jakość paliwa. Nie biorąc pod uwagę cen paliwa, jego jakość i uczciwość sprzedawców są najważniejszymi czynnikami oceny stacji. Zatem pomimo postrzeganych różnic w cenach paliwa na korzyść niezależnych stacji, taki wizerunek małych stacji z pewnością będzie silnym impulsem do dalszej konsolidacji rynku.” – dodaje Tomasz Dziedzic z PBS DGA.

fot. mat. prasowe

Jakie Pani/Pana zdaniem są najważniejsze różnice między markowymi stacjami należącymi do dużej sieci

Jakie Pani/Pana zdaniem są najważniejsze różnice między markowymi stacjami należącymi do dużej sieci, a stacjami niezależnymi?(wskazania dla poszczególnych obszarów przewagi konkurencyjnej)

Informacje o badaniu
Raport On Board PR „Stacje paliw: wygrywa marka” został opracowany w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w styczniu 2008 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.

Do pobrania:


poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Wyniki przedsiębiorstw 2007

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: