Ranking najsilniejszych marek
2006-04-12 11:09
Źródło: Millward Brown Optimor (na podstawie danych z badań BRANDZ, Euromonitor International oraz © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Najbardziej wpływowe marki świata
Nowy ranking jest o tyle wyjątkowy, że jako pierwszy łączy w sobie dane z badań konsumenckich z dostępnymi publicznie informacjami finansowymi i na tej podstawie określa, w jaki sposób marki wpływają na wynik finansowy firm, których są własnością. Jest to też jedyny ranking mierzący liczbowo opinie konsumentów odnośnie do dynamiki marek i ich perspektyw na przyszłość, a także pierwszy ranking koncentrujący się na nie na markach przedsiębiorstw, lecz markach, z którymi na co dzień stykają się konsumenci.fot. mat. prasowe
Źródło: Millward Brown Optimor (na podstawie danych z badań BRANDZ, Euromonitor International oraz
Z rankingu wynika, że najcenniejszą marką na świecie jest Microsoft, a jej wartość wynosi 62.039 mln USD. Drugie miejsce zajmuje GE (General Electric) z kwotą 55.834 mln USD. Trzecia z kolei jest Coca-Cola (41.406 mln USD), a następne miejsce należy do China Mobile (39.168 mln USD). Analiza przeprowadzona przez Millward Brown Optimor wskazuje ponadto, że:
• Europa przewodzi pod względem marek luksusowych: Louis Vuitton zajmuje 24. miejsce, a za nim plasuje się Mercedes (28.), Porsche (44.), Chanel (75.) i Cartier (82.). Badanie wskazuje, że popyt na dobra luksusowe gwałtownie rośnie, napędzany przez rosnącą skalę bogactwa na świecie oraz przyrost liczby "super zamożnych" klientów w krajach rozwijających się.
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Ranking najcenniejszych marek 2013
-
Ranking najcenniejszych marek 2012
-
Wizerunek Polski w rankingu marek narodowych
-
Ranking najcenniejszych marek 2011
-
Ranking Value-D polskich marek
-
Ranking marek Value-D
-
Ranking najcenniejszych marek 2010
-
Ranking najcenniejszych marek 2009
-
Coca-Cola liderem w rankingu Interbrand