eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ranking najsilniejszych marek

Ranking najsilniejszych marek

2006-04-12 11:09

Ranking najsilniejszych marek

Źródło: Millward Brown Optimor (na podstawie danych z badań BRANDZ, Euromonitor International oraz © fot. mat. prasowe

Millward Brown, firma zajmująca się badaniami marketingowymi, ogłosiła w Financial Times nowy ranking najsilniejszych globalnych marek. Ranking został opracowany w ramach badania BRANDZ Top 100 Most Powerful Brands na podstawie danych dotyczących ponad 30 tys. marek.

Przeczytaj także: Najbardziej wpływowe marki świata

Nowy ranking jest o tyle wyjątkowy, że jako pierwszy łączy w sobie dane z badań konsumenckich z dostępnymi publicznie informacjami finansowymi i na tej podstawie określa, w jaki sposób marki wpływają na wynik finansowy firm, których są własnością. Jest to też jedyny ranking mierzący liczbowo opinie konsumentów odnośnie do dynamiki marek i ich perspektyw na przyszłość, a także pierwszy ranking koncentrujący się na nie na markach przedsiębiorstw, lecz markach, z którymi na co dzień stykają się konsumenci.

fot. mat. prasowe

Źródło: Millward Brown Optimor (na podstawie danych z badań BRANDZ, Euromonitor International oraz

Źródło: Millward Brown Optimor (na podstawie danych z badań BRANDZ, Euromonitor International oraz Bloomberg)


Z rankingu wynika, że najcenniejszą marką na świecie jest Microsoft, a jej wartość wynosi 62.039 mln USD. Drugie miejsce zajmuje GE (General Electric) z kwotą 55.834 mln USD. Trzecia z kolei jest Coca-Cola (41.406 mln USD), a następne miejsce należy do China Mobile (39.168 mln USD). Analiza przeprowadzona przez Millward Brown Optimor wskazuje ponadto, że:

• Europa przewodzi pod względem marek luksusowych: Louis Vuitton zajmuje 24. miejsce, a za nim plasuje się Mercedes (28.), Porsche (44.), Chanel (75.) i Cartier (82.). Badanie wskazuje, że popyt na dobra luksusowe gwałtownie rośnie, napędzany przez rosnącą skalę bogactwa na świecie oraz przyrost liczby "super zamożnych" klientów w krajach rozwijających się.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: