eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ranking najsilniejszych marek

Ranking najsilniejszych marek

2006-04-12 11:09

Przeczytaj także: Najbardziej wpływowe marki świata


• Marki chińskie nabierają znaczenia na światowym rynku: wzrost znaczenia chińskich marek takich jak China Mobile (miejsce 4. w rankingu) oraz dynamicznie rozwijających się nowych marek (jak np. Lenovo) odzwierciedla zarówno rozmiary chińskiego rynku, jak i tempo jego wzrostu i zdolność chińskich przedsiębiorstw do prowadzenia działalności w skali ogólnoświatowej.

• Marki detaliczne nabierają znaczenia jako czynniki stymulujące zachowania konsumenckie: wiele firm działających w sektorze handlu detalicznego wykazuje duże zyski, których źródłem jest ich własna marka. Niekiedy zyski te są większe niż zyski związane z markami sprzedawanych przez te firmy produktów. Oznacza to, że robienie zakupów stało się czynnością "markową". Na przykład amerykańska sieć wielkopowierzchniowych sklepów Wal-mart zajęła 6. miejsce, a za nią uplasowały się: Tesco (30.), eBay (38.) i sklep internetowy Amazon (78.). Daje to sieciom detalicznym silną pozycję przetargową wobec dostawców markowych produktów.

• Nowa gospodarka, nowe modele biznesu i nowe pieniądze: Nowe modele biznesowe umożliwiły nowym markom, takim jak Starbucks (pozycja 48.) czy Zara (87.) na ugruntowanie swojej pozycji nie tylko na rynku, ale także w świadomości konsumentów. Pozwala im to na tworzenie silnych fundamentów, dzięki którym mogą zdobywać wiodącą pozycję wśród "starych" marek. Ze względu na rosnącą akceptację dla "cyfrowych stylów życia" szybko rozwijają się marki umożliwiające klientom prowadzenie właśnie takiego życia, np. Google (7.) czy eBay. Wyzwaniem w tym sektorze jest jednak konieczność dokonywania ciągłych innowacji.

"Jest to pierwsze badanie, które nie ogranicza się do pokazania danych finansowych i "opinii ekspertów" i obejmuje także wiedzę dotyczącą siły marek oraz ich dynamiki z punktu widzenia potencjalnych klientów," - mówi Andy Farr, dyrektor wykonawczy Millward Brown Optimor sprawujący kierownictwo merytoryczne nad badaniem. "Wyniki dowodzą, że inwestowanie w marki to klucz do długofalowego sukcesu firm".

Joanna Seddon, kierująca działalnością Millward Brown Optimor w skali globalnej dodaje: "Przekonaliśmy się, że silne marki mogą mieć bardzo wymierną wartość finansową po wieloma względami. Najlepsze marki przynoszą wpływy i zyski, redukują ryzyko oraz koszt wejścia na nowe rynki, a także przyciągają zdolnych pracowników".

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: