Allegro, Lidl i Rossmann to najsilniejsze marki roku 2023
2024-03-22 12:11
Jakie marki najsilniejsze pod względem ilości pozytywnych opinii? © Gerd Altmann z Pixabay
Przeczytaj także: Najpopularniejsze marki w Polsce 2023: Allegro, Rossmann i Lidl
W rankingu został uwzględniony wskaźnik Buzz z badania YouGov BrandIndex. Wskaźnik ten odpowiada na pytanie „O których markach słyszałeś coś pozytywnego/negatywnego w ciągu ostatnich 2 tygodni?”. W zestawieniu zaprezentowano wskaźnik netto (różnica wskazań pozytywnych i negatywnych).Lista YouGov Buzz Top 10 obejmuje marki, dla których wskaźnik ten jest najwyższy. W Polsce trzy pierwsze miejsca rankingu YouGov Buzz zajmują Allegro, Lidl i Rossmann. Tuż poza podium, z różnicą 0,5 p.p., uplasował się BLIK. Bardzo dobre wyniki odnotowały marki Biedronka, E. Wedel, McDonald’s, Pepco, Toyota i Winiary. To o nich słyszeliśmy najwięcej pozytywnych opinii w roku 2023.
fot. mat. prasowe
YouGov Buzz 2023 - TOP 10
W drugim rankingu TOP 10 Improvers znalazły się marki, które znacząco poprawiły swój wynik Buzz w porównaniu z poprzednim rokiem (2023 vs. 2022). Na podium znalazły się marki Revolut, Action oraz Leroy Merlin (w tym ostatnim przypadku jest to odbicie po znaczącym spadku w roku 2022). Czwarta pozycja przypadła firmie Dealz, zaś na kolejnych miejscach uplasowały się Decathlon, PayPo i Blik. Zestawienie zamykają marki Allegro Pay, Klarna, Vinted.
fot. mat. prasowe
TOP 10 Improvers
Przypomnijmy tutaj, że pozytywne opinie o markach wielu przypadkach przełożyły się na wzrost wskaźników wizerunkowych, o czym pisaliśmy w styczniu (ranking YouGov Best Brands).
Na liście YouGov Buzz Top 10 znajdują się najsilniejsze marki w Polsce. Jak widać, pozytywny wizerunek marki przekłada się również na wysoki poziom pozytywnych opinii, jakie docierają do konsumentów różnymi kanałami. W ten sposób najlepsi gracze uzyskują dodatkowe wzmocnienie swoich działań marketingowych. – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.
O badaniu YouGov BrandIndex:
YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce syndykatowe badanie kondycji marek, realizowane codziennie. Badanie jest realizowane przez firmę YouGov od 2019 r. i obejmuje kilkaset marek obecnych na polskim rynku w kilkunastu kategoriach. Roczna wielkość próby wynosi N=9000 osób dla każdej kategorii.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Najsilniejsze marki w e-commerce 2022. Allegro numerem jeden
-
Najsilniejsze marki w mediach 2023. Na podium Onet, PKO Bank Polski i Wirtualne Media
-
Najsilniejsze marki w mediach 2022. PKO Bank Polski liderem
-
Najsilniejsze marki w mediach 2021
-
Najpopularniejsze marki w polskim Internecie
-
Smartfony i operatorzy komórkowi w Top Marka 2020. Kto liderem?
-
Są wyniki Top Marka 2020. Które marki najsilniejsze w mediach?
-
Najsilniejsze marki w Polsce 2015 – Top20
-
Najsilniejsze marki w Polsce – Top20
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)