2007-02-27 14:08
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Slogan reklamowy a tożsamość marki
Wśród wielu reklamodawców mocno zakorzeniony jest pogląd, że najważniejszym zadaniem reklamy jest przekonanie odbiorcy za pomocą odpowiednich argumentów do zakupu produktu. Komunikat reklamowy, aby sprostać temu zadaniu, musi zwrócić uwagę potencjalnego klienta i wtłoczyć w jego świadomość odpowiednią dawkę informacji. Informowanie, wywoływanie u konsumenta niezadowolenia z dotychczasowego zaspokajania potrzeb, perswadowanie, usatysfakcjonowanie, utwierdzenie w tym usatysfakcjonowaniu czy przypominanie należy, więc do najważniejszych zadań reklamy. Funkcje te dobrze oddają tzw. modele hierarchii efektów, np. AIDA (Attention, Interest, Desire, Action), DAGMAR (Defining Advertising Goals for Measured Advertising Results) czy model Lavidge’a – Steinera. Według tych i podobnych modeli projektowana jest większość reklam (tabela 1).fot. mat. prasowe
oprac. : Marketing w Praktyce
Jak pisać i publikować artykuły sponsorowane. 6 najczęściej popełnianych błędów
Kreatywna kreacja, czyli budowanie marki
Skuteczny artykuł sponsorowany - jak napisać i gdzie publikować?
Slogany reklamowe - wspieranie sprzedaży marki
Branding - budowanie marki
Liderzy opinii a preferencje zakupowe
Blog firmowy jako forma komunikacji marketingowej
Skuteczne zarządzanie marką
Reklama i zmysły
Ograniczenie dostępu do kredytów hipotecznych uderza w kupujących pierwsze mieszkanie
Nowe mieszkania od deweloperów - czerwiec 2022
Wymiana pieca albo kara 5 tys. zł. Czym zastąpić kopciucha?
6 kroków do bezpiecznej rezerwacji kwatery na wakacje 2022
Spokojny początek tygodnia i ciekawa druga połowa
Wojna zmienia rynek wynajmu mieszkań i wpływa na decyzje zakupowe
Podatek od nieruchomości: czego dotyczy, ile wynosi i czy można go obniżyć?