-
Portfel spółek: jak zbudować architekturę?
... efektu synergii między spółkami poprzez wspólne oferty poparte rekomendacjami, udział w konsorcjach oraz wspieranie się dorobkiem i doświadczeniami większych spółek grupy. Strategiczne podejście do architektury portfela spółek opiera się na odwzorowaniu i zaprezentowaniu czytelnie otoczeniu struktury grupy za pomocą symboliką słownej zapisaną ...
-
Zarządzanie informacją: istotna strategia
... koniecznością zmiany tego stanu rzeczy. Wyniki badań sfinansowanych przez EMC, a przeprowadzonych przez Economist Intelligence Unit (EIU) podkreślają strategiczne znaczenie zarządzania najważniejszymi zasobami informacyjnymi przedsiębiorstw oraz formalnych reguł i procesów, które określają sposoby kontrolowania, udostępniania i wykorzystywania ...
-
Alternatywne metody zarządzania kosztami
... nie nadają się do wykorzystania w celach ewidencyjno-sprawozdawczych, są jednakże doskonałymi narzędziami wyznaczania i realizacji założeń planistycznych, kontrolnych i decyzyjnych. Strategiczne zarządzania kosztami zakłada, iż dziś podjęte decyzje generują koszty w przyszłości, w związku z czym, aby osiągnąć długoterminową rentowność, powinny ...
-
Zarządzanie kapitałem ludzkim: 10 trendów
... Center, Learning Consortium i Blanchard International, powstało zestawienie 10 głównych trendów w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim: Rozwijanie pracowników jako strategiczne narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej. Uzupełnianie braków w edukacji pracowników dzięki wykorzystaniu na szeroką skalę Europejskiego Funduszu Społecznego. Rosnące ...
-
Rozwiązania Business Intelligence w cenie
... organizacji. Zdaniem uczestników badania, elementy rozwiązań BI najbardziej wartościowe w aspekcie rozwoju i wzrostu firmy to zarządzanie finansowe (56% wskazań), zarządzanie strategiczne (38%) i zarządzanie relacjami z klientami (38%). Respondenci określili również swoje plany w zakresie wdrażania, modernizacji lub wymiany tego typu rozwiązań ...
-
Jak banki detaliczne mogą pozyskać sektor MSP?
... się na badaniach rynku i wywiadach w 58 dużych bankach detalicznych, w 21 krajach potwierdza, że obecnie rynek małych przedsiębiorstw jest atrakcyjny i ma strategiczne znaczenie dla banków detalicznych. Małe przedsiębiorstwa stanowią 99% wszystkich firm (w Europie, Japonii i Stanach Zjednoczonych) oraz zapewniają zatrudnienie dla 51% ludności ...
-
Firmy energetyczne i chemiczne a wartości korporacyjne
... zarówno wyzwaniem, jak i szansą, na wyższą konkurencyjność oraz biznesowy sukces. Poznając wartości korporacyjne istotne dla przedsiębiorstw, można określić nie tylko strategiczne kierunki rozwoju firmy, ale również jej aktywności spoza podstawowego obszaru działalności. Informacje o badaniu Raport „Corporate Values Index 2009” to podsumowanie ...
-
Budowa wartości firmy: które działy kluczowe?
... zarządu w coraz większym stopniu ogranicza się do aspektów strategicznych, a kwestie operacyjne zostają przekazane na niższy szczebel zarządzania. Nawet jednak decyzje strategiczne, które nadal pozostają domeną zarządu, są w coraz większym stopniu uzależnione od jakości informacji płynących z poszczególnych działów. Dlatego też w wielu przypadkach ...
-
Menedżer a efektywny system kontroli
... , co sprawi, że wyniki kontroli będą bardziej kompleksowe. Wreszcie system kontroli powinien koncentrować się bardziej na tych obszarach, które mają strategiczne znaczenie dla firmy, niż na obszarach mających znaczenie drugorzędne, i być podstawą do podejmowania działań korygujących. W procesie kontroli obserwuje się wiele ...
-
Polski dyrektor finansowy - młody i ambitny
... w Polsce niż za granicą. Podobną tendencję widać w przypadku wskazywania przez respondentów kluczowych kwalifikacji, które powinien posiadać CFO w 2011 r. Zarządzanie, myślenie strategiczne i kontrola kosztów to umiejętności uważane za szczególnie ważne przez większość badanych osób – zarówno z Polski, jak i z innych krajów europejskich. Jednak ...
-
Audyt wewnętrzny do poprawy
... z obszarem bezpieczeństwa IT i prywatnością są obecnie najważniejszymi priorytetami audytorów wewnątrz organizacji. Coraz częściej przedmiotem audytu stają się także strategiczne projekty inwestycyjne, wdrożenia systemów IT, fuzje i przejęcia, a także istotne kontrakty. - Audytorzy wewnętrzni zauważają potrzebę zmian w zakresie i podejściu do ...
-
Strategie marketingowe: zawężanie marki
... rozszerzania celem jest zyskanie udziałów i budowanie skali przedsiębiorstwa, to w strategii zawężania celem jest maksymalizacja zysku przy minimalizacji nakładów. Pirelli – strategiczne zawężanie marki Włoski koncern Pirelli rozumiejąc swoją pozycję na rynku, czas jakiś temu zdecydował o wycofaniu się z innych działalności i zawężeniu wyłącznie ...
-
Globalne firmy zagrożone przez powodzie i susze
... odnosić z tego tytułu wspólne korzyści. „Szefowie firm z całego świata,, muszą zrozumieć jakie jest finansowe ryzyko wynikające z zagrożeń związanych z wodą i wdrożyć strategiczne plany ograniczające te zagrożenia. Rosnąca konkurencja o wodę, która jest ograniczonym i niezastępowalnym zasobem, wymaga szybkich działań już teraz” – mówi William Sarni ...
-
Płace w Polsce i na świecie
... giełdowymi w Polsce zawsze budzi dużo emocji wśród opinii publicznej. Niemniej jednak należy pamiętać, iż polscy menedżerowie odpowiedzialni za zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem są wynagradzani trzy razy gorzej niż w Europie Zachodniej. Szczególnie nieadekwatne są dochody prezesów i członków zarządu spółek z większościowym udziałem ...
-
Etnografia organizacji: co to takiego?
... rentgen firmy. Badacze i stratedzy, którzy dokonują analizy – to jak zespół Dr. House’a – łączą fakty z wiedzą i doświadczeniem po to, żeby przygotować strategiczne rekomendacje dla firmy. Cel ich pracy – uzdrowić organizację – tak żeby wewnętrzna siła i spójność były jej murem ochronnym przed ciągłymi zmianami ...
-
Branża motoryzacyjna: najważniejsze trendy
... rynkach firmy motoryzacyjne rewidują swoje strategie rozwoju. W ostatnich latach zarządzający najczęściej uznawali, że drogą do sukcesu rynkowego będą partnerstwa strategiczne (aktualnie – 76%). Obecnie jednak największa część firm motoryzacyjnych (84%) wiąże poważne nadzieje ze wzrostem organicznym i zachowaniem niezależności. Coraz mniejsza ...
-
CUBE.ITG S.A. przechodzi na GPW
... , energetycznego i służby zdrowia. W Grupie Kapitałowej Emitent pełni rolę spółki holdingowej, spółki faktycznie prowadzącej działalność oraz odpowiedzialnej za zarządzanie strategiczne. Oferta Grupy obejmuje produkty i usługi dla najważniejszych i najszybciej rozwijających się sektorów gospodarki, takich jak finanse i bankowość, ubezpieczenia ...
-
Globalny rynek fuzji i przejęć w I poł. 2014 r.
... poziomy najwyższe od pierwszego kwartału 2009 r. Duże firmy z sektora farmaceutycznego nadal wyprzedają swoje aktywa drugorzędne, aby w ten w sposób przyjąć ostrzejsze strategiczne podejście do prowadzonej przez siebie podstawowej działalności. Wzrost wycen spółek jest najbardziej widoczny w obszarze private equity, a to za sprawą powrotu ...
-
Analiza Big Data buduję przewagę. Pareto odchodzi w cień
... oraz technologicznymi związanymi z tym narzędziem. Tylko jedna czwarta wysokich szczeblem menadżerów, zarówno w Polsce, jak i na świecie, przyznaje, że potrafi wydobywać strategiczne informacje z posiadanych obecnie danych. Ponad dwie trzecie z nich potwierdza, że Big Data będzie strategicznym priorytetem dla ich firm w kolejnych pięciu ...
-
Wartość firmy to również jej reputacja - czy firmy o nią dbają?
... oddziaływują na realizację strategii biznesowych, np. utrata reputacji czy cybersecurity. W takim ujęciu zarządzanie ryzykiem związanym z utratą reputacji zyskuje znaczenie strategiczne, w przeciwieństwie np. do działań z obszaru compliance, które, choć bardzo istotne, mają wymiar bieżący i rutynowy – mówi Jacek Kuchenbeker, Starszy Menedżer ...
-
Branża motoryzacyjna: najważniejsze trendy 2015
... absolutnie kluczowe kwestie, z którymi muszą się zmierzyć. Obecnie obserwujemy jednak, że coraz większe znaczenie mają wyzwania krótko- i średnioterminowe, podczas gdy strategiczne innowacje odchodzą na drugi plan – mówi Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce ...
-
Konkurencyjność przedsiębiorstw do poprawy
... Professor na kierunku Zarządzanie i Organizacja CEU Business School. „Pomimo znaczącej poprawy, wciąż relatywnie niewielka liczba rodzimych menadżerów prezentuje strategiczne podejście do problemów firmy. Przejmowanie odpowiedzialności nie jest powszechne, a działanie według usystematyzowanych reguł jest w wielu krajach krytykowane. Cieszy ...
-
Big Data wkracza do działu HR
... usług. To niektóre z wniosków, jakie wyłaniają się po lekturze raportu z najnowszego globalnego badania przeprowadzonego przez KPMG. Evidence-based HR, czyli zarządzanie strategiczne HR w formule opartej na wielkich zbiorach danych (ang. Big Data) ciągle raczkuje. Jednak biorąc pod uwagę zmiany, jakie zachodzą w innych ...
-
Firmy rodzinne w Polsce i Europie VII 2015
... po raz pierwszy sukcesji, ciągle zwiększa się również odsetek przedsiębiorców planujących sprzedaż firmy inwestorowi zewnętrznemu – wzrost z 18% procent planujących zmiany strategiczne rok temu do 34% obecnie – czego najczęstszą przyczyną jest brak odpowiednich następców w gronie najbliższych ¬ – komentuje Krzysztof W. Klamut, partner w dziale ...
-
7 grzechów głównych szefa
... chce w każdej najdrobniejszej sprawie sam podejmować decyzje. Efekt? Zabijanie inicjatywy w pracownikach (zwłaszcza tych bardziej zaangażowanych) i brak czasu na działania strategiczne. – Opisywany styl zarządzania można nazwać mikrozarządzaniem. Można go zauważyć u menedżerów, którzy „wszystko wiedzą lepiej”. Jego zastosowanie odbiera pracownikom ...
-
8 priorytetów dla zarządów firm na 2017 rok
... i generowanie nowych. Współczesny zarząd musi sobie odpowiedzieć na pytanie: czy jest to możliwe w ramach obecnej struktury. A jeśli nie - jakie kulturowe, strategiczne, organizacyjne i technologiczne zmiany są konieczne. - Najważniejszy jest czas. Rewolucja cyfrowa, jak każda inna, ma gwałtowny przebieg. Członkowie zarządów muszą mieć ...
-
Zarządzanie firmą: dobre przywództwo ma 360 stopni
... w jego środku, daje z kolei menadżerowi perspektywę 360 stopni, co pozwala mu szybciej i skuteczniej reagować, niż gdyby miał spojrzenie na zespół strategiczne, nieco z zewnątrz i nie był jego częścią. Najważniejszą siłą menadżera jest tutaj szeroka perspektywa, szybka informacja i umiejętność odpowiedniego nią zarządzania. Menadżer ...
-
Customer experience podnosi przychody
... usług doradczych w KPMG w Polsce. Wielopokoleniowość dzisiejszych klientów wyzwaniem dla firm Rozwój technologii nierozłącznie związany jest ze światowym trendem mającym strategiczne znaczenie dla aktywnego zarządzania relacjami z klientem jakim jest multigeneracyjność. Organizacje tworząc produkty muszą analizować obecne w tym samym czasie na ...
-
Przemysł 4.0 potrzebuje nowych typów przywództwa
... zmianami. Mniej niż jedna trzecia (29 proc.) przedstawicieli kadr kierowniczych uważa, że ich organizacja ma jasno określone procesy decyzyjne. Bariery strategiczne, na przykład struktury silosowe w ramach organizacji, mogą komplikować podejmowanie decyzji i spowalniać tempo innowacji. „Rzecznicy wykorzystania danych” pokonują takie przeszkody ...
-
Na zarządzanie ryzykiem cybernetycznym poświęcamy 1 dzień w roku
... jest przekonanych o swoich umiejętnościach w zakresie oceny niebezpieczeństwa, przeciwdziałania atakom czy skutecznego reagowania (spadek z 19% w 2017 r.). Dla wielu organizacji, strategiczne zarządzanie ryzykiem cybernetycznym nadal pozostaje wyzwaniem. Podczas gdy blisko 2/3 ankietowanych (65%) przypisało odpowiedzialność za zarządzanie ryzykiem ...
-
W outsourcingu liczą się nie tylko oszczędności
... , Iron Mountain Polska. Warto pamiętać, że mówiąc o oszczędnościach, mówimy także o gospodarności czasu, który w biznesie jest najważniejszy. Oddelegowując procesy, niebędące strategiczne z punktu widzenia biznesowego, zyskujemy czas i zasoby na realizowanie podstawowej działalności przedsiębiorstwa. Rozwiązania szyte na miarę Mimo tego, że procesy ...
Tematy: outsourcing, usługi outsourcingowe -
Aon: pandemia wymusza zmiany w zarządzaniu ryzykiem
... się potrzeby firm, rosnącą zmienność sytuacji na świecie i pojawiające się zagrożenia. Skuteczne rozwiązania ubezpieczeniowe po pandemii będą bardziej elastyczne, strategiczne, precyzyjne i skalowalne” - dodał Richard Waterer, Managing Director EMEA, Global Risk Consulting, Aon. Informacje o badaniu Nowe badanie internetowe Reprioritizing Risk ...
-
Kobiety na rynku pracy w sektorze finansowym: walka o pozycję trwa
... kobiet. Jednak pomimo rosnącej liczby programów rozwojowych, mających wesprzeć kariery kobiet i coraz większej grupy firm, które wpisują różnorodność w swoje cele strategiczne, nadal niewiele pań dociera na szczyt firmowej hierarchii. Dlatego tak ważne jest wypracowanie skutecznych rozwiązań i narzędzi zwiększających szanse rozwoju kobiecych ...
-
Infinity AI Copilot - sztuczna inteligencja ochroni przed hakerami
... związanymi z bezpieczeństwem, w tym analizą zdarzeń, wdrażaniem i rozwiązywaniem problemów. Specjaliści ds. bezpieczeństwa mogą poświęcić więcej czasu na strategiczne innowacje dzięki zaoszczędzonemu czasowi. Zarządzaj i wdrażaj zasady bezpieczeństwa: zarządzaj, modyfikuj i automatycznie wdrażaj reguły dostępu i kontrole bezpieczeństwa, specyficzne ...
-
Tradycyjne a internetowe spółki handlowe
... , poniżej działy funkcjonalne firmy: finanse i księgowość, logistyka (która zarządza magazynem i transportem), sprzedaż i marketing. Wszystkie elementy modelu, to jest zarząd, ... aby zachęcić potencjalnych klientów do korzystania z jej adresu internetowego. Wymiary strategiczne Szybkość i koszty wejścia na nowe rynki są ważnym elementem podejmowania ...