-
Czy warto kupować sprzęt elektroniczny online?
... są ograniczone czasowo. Niekiedy warto nawet zastanowić się nad pożyczką na zakup sprzętu elektronicznego po promocyjnej cenie, aby skorzystać z okazji, zanim skończy ... SSL. Argumentem na korzyść zakupów w sklepach stacjonarnych jest możliwość obejrzenia produktu przed zakupem, a nawet przetestowania go. Również tu istnieje rozwiązanie – wiele osób ...
-
Fundusze inwestycyjne: czego się obawiamy, na co liczymy?
... , najpopularniejszymi wciąż pozostają: możliwość osiągnięcia zysku (36,8 proc.) oraz elastyczność produktu (36,3 proc.), ale już na trzecim miejscu w tym roku znalazła się możliwość ... nas zyski. W dalszej kolejności ankietowani wskazywali na brak prowizji za zakup udziałów w TFI (21,4 proc.), dodatkowe bonusy, np. zwrot części zainwestowanych środków ...
-
Jak e-commerce korzysta z komunikacji mobilnej?
... Z raportu firmy badawczej PwC wynika, że 55% internautów w Polsce robi zakupy online. Nie można pomijać też grupy, która przed zakupem produktu lub usługi dokonuje gruntownego researchu online (ROPO – research online, purchase offline) – najczęściej w sklepach internetowych lub za pomocą porównywarek cen. Wartość ...
-
Jak promocje działają na Polaków?
... zaczynają się wyprzedaże i chętnie z nich korzysta, podczas gdy w przypadku panów ten współczynnik jest tylko 2 p.p. niższy. Czytaj także: - Po pierwsze jakość produktu, a po drugie? Jak wybierają konsumenci? - Polki na zakupach. Gdzie szukają inspiracji? Rodzaj promocji różny w różnych kategoriach zakupowych Form promocji jest ...
-
Zakupy na raty: kupujemy, ale czy spłacamy?
... nie wymaga jednorazowego nakładu dużej gotówki. Jak często decydujemy się na zakup ratalny? Kto najczęściej wybiera ten system? I wreszcie, czy regularnie ... np. o wykorzystaniu środków z karty kredytowej w kategoriach zobowiązania, a po prostu korzystania z produktu finansowego. Spłacamy regularnie W badaniu respondenci zostali zapytani również o to, ...
-
Przypominamy najważniejsze prawa konsumenta cyfrowego
... dotyczących kosztów i dostępnych form dostawy, możliwych sposobów dokonania płatności, ceny produktu lub usługi oraz ich podstawowych cech, czy informacji o prawie do ... przykład dostawa prasy, usługi w zakresie gier hazardowych, usługi zakwaterowania czy zakup towarów lub usług wyprodukowanych „na miarę”. W praktycznie każdym innym przypadku możemy ...
-
Zachowania konsumentów: czy kobiety kupują inaczej niż mężczyźni?
... w 2030 roku 53 proc. kobiet w porównaniu do 45 proc. mężczyzn zamierza kupować ubrania i buty przez internet. Lojalność klienta w zależności od produktu Przeprowadzone przez Comarch i Kantar TNS badania pokazują jak u konsumentów obu płci wygląda sprawa lojalności klienta. Tym samym kobiety cechują się ...
-
Programy lojalnościowe faktycznie działają
... Dowgird, Project Manager w dziale Consumer Goods & Retail w GfK, komentuje: „Wśród tzw. smart shopperów, którzy dokonują racjonalnych decyzji na podstawie cech produktu, starają się kupować produkty, które są im naprawdę potrzebne, a także potrafią efektywnie porównywać ceny różnych produktów i w różnych sklepach, 36 proc ...
-
Nieudane zakupy online w zagranicznym sklepie? Zobacz, co zrobić
... uczciwe? Co jeśli handlowiec nie dotrzyma słowa? Wówczas zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. Tzn. może nie przyjmować zamówionego produktu, żądając zwrotu przelanych pieniędzy. Podobny przywilej przysługuje każdemu, kto zostałby zaskoczony finalną kwotą transakcji. Prawo zobowiązuje bowiem sprzedających, by klarownie ...
-
Zabezpiecz się na Black Friday i Cyber Monday
... na tle krajów europejskich jest dość niski. Jakie czynniki mają na to wpływ? Poniżej kilka z nich: koszt dostawy przewyższa cenę produktu; zbyt skomplikowany proces realizacji zamówienia; długi okres oczekiwania na dostawę; natrętne reklamy wcześniej oglądanych produktów; konieczność akceptacji zbyt wielu regulaminów ...
-
Już nie cena, ale wygoda. To się liczy w e-commerce
... . Najprawdopodobniej jednak uznajemy je za czynniki zupełnie oczywiste i nie używamy ich do kategoryzacji sklepów internetowych. - Wydawałoby się, że odnalezienie szukanego produktu w dobrej cenie to koniec przygód konsumenta. Nasze badanie pokazuje, że tak zwane peryferyjne czynniki wyboru naprawdę mają znaczenie. Klienci przyglądają ...
-
Boisz się kupować przez internet? Poznaj prawa konsumenta
... towar w tej samej cenie i o podobnych parametrach, gdy zamówionego przez klienta produktu np. zabrakło w magazynie lub przestał być produkowany. – W takiej sytuacji ... szczegółowy opis usterki ze wskazaniem, w jakich okolicznościach dana wada się ujawniła. Reklamując zakup, możemy domagać się naprawienia nabytej rzeczy, otrzymania nowego egzemplarza ...
-
Komu udał się Black Friday?
... XBOX ONE S 1TB w Black Friday w jednym ze sklepów kosztowała 919 zł (najniższa cena), a w innym 1 279 zł (najwyższa cena). W przypadku tego produktu różnica wynosiła więc 40 proc. Rok do roku Eksperci Deloitte sprawdzili również czy ceny tych samych 58 produktów kształtowały się ...
-
Zakupy online - jak nie stracić?
... w ogóle sprawdzać rzetelność sklepu internetowego? – Z prostej przyczyny, jeśli sklep jest zadłużony u dostawców towarów, możemy mieć problemy z otrzymaniem od niego zamówionego produktu. Naszą czujność dodatkowo powinny wzbudzić niewiarygodnie niskie ceny, brak informacji kontaktowych na stronie internetowej czy brak kompletnych danych na temat ...
-
Wysoka jakość obsługi klienta nowym źródłem przychodów
... temat produktów zakupionych online; CES (Customer Effort Score) – mierzy wysiłek klienta włożony w kontakt z firmą oraz zakup; CSAT i NPS – mierzą satysfakcję klientów i ich skłonność do polecenia produktu innym klientom; FCR (First Contact Resolution Rate) – mierzy ilość spraw rozwiązanych w pierwszym kontakcie. Co ważne, aż ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2019
... nie do pomyślenia. W obu tych przypadkach duże możliwości dają nowe technologie. – Wirtualne spacery, technologia 3D, VR będą przybliżać klienta do produktu, który ma kupić – podkreślają eksperci Obido.pl. – Cały proces zakupu nieruchomości nigdy nie przeniesie się w 100 proc. do internetu, chociażby ...
-
Rolety zewnętrze, żaluzje, markizy. Ile kosztuje ochrona przed upałem?
... Jeśli nie ma ku temu przeciwwskazań, klienci najczęściej decydują się na zakup rolet zewnętrznych z pancerzem aluminiowym. Są one wielofunkcyjnym wykończeniem okna. ... Ale w markizy można też wyposażyć okna elewacyjne oraz dachowe. Wojciech Chronowski, manager produktu w firmie Fakro, wyjaśnia, że markizy umieszczone w oknach pionowych chronią przed ...
-
Content marketing - dlaczego warto inwestować w treści?
... okazuje się, że wyszukiwarka ma większą moc sprawczą niż przedstawiciel handlowy czy reklama w TV. Konsumenci szukają opinii na temat danego produktu czy usługi w internecie, weryfikują kontrahentów, sprawdzając ich konta w portalach społecznościowych, szukają informacji na stronach internetowych oraz zasięgają porad znajomych. Chcąc ...
-
Na prezenty świąteczne więcej wydamy sklepach stacjonarnych
... .). Ważna jest także możliwość łatwego porównania ceny (57 proc.). Z kolei za największą zaletę zakupów tradycyjnych uważamy możliwość natychmiastowego odebrania kupionego produktu (77 proc.), politykę wymiany i zwrotów (76 proc.), ochronę danych osobowych (75 proc.) oraz możliwość uzyskania fachowej porady od sprzedawcy (74 ...
-
40% Polaków nie wie, czym grozi niespłacanie pożyczki
... 44,9% i 23,9% badanych. Mniej niż co piąty z Polak wziąłby kredyt na zakup sprzętu elektronicznego, zaś co dziesiąty – na wakacje. - Polacy co raz śmielej ... firmie, a także porównuje oferty, korzystając z rankingów i porównywarek. Z tych form sprawdzenia produktu finansowego korzysta już 35% badanych – mówi Dorota Grochocka, Head of Customer Care & ...
-
Zakupy online wg poleń X, Y i Z. To powinien wiedzieć e-commerce
... , które zniechęcają klientów do kupowania w sklepach internetowych. Mowa tutaj o wysokich kosztach dostawy (62,2%), natrętnych reklamach (44,8%) oraz braku możliwości zobaczenia produktu na żywo (42,0%), przy czym waga tych czynników zmienia się w zależności od wieku badanych czyli pokoleń. Wysokie koszty dostawy w największym ...
-
Firmy kurierskie: 12 pytań o prawa konsumenta
... , należy postępować zgodnie z procedurą zwrotu wskazaną przez sprzedawcę. Przykładowa sprawa: https://konsument.gov.pl/przykladowe-sprawy/za-pozno-na-zwrot/ 9. Co warto wiedzieć przed odesłaniem produktu? Przedmioty powinny być bezpiecznie zapakowane. Najlepiej jest użyć oryginalnego opakowania, ale nie jest to wymagane. Warto na stronie sklepu ...
-
Opony całoroczne. Jakie zalety i wady?
... całorocznych są takie, które wytwarzane są z myślą o wiośnie i jesieni, czy też głównie zimie. Decydując się na zakup tego typu opon wybierajmy jedynie renomowanych producentów i produktu przynajmniej klasy średniej. Nie każdy producent w dostatecznym stopniu opanował sztukę stworzenia opony łączącej przeciwstawne właściwości opon sezonowych ...
-
Zachowania konsumentów: kosmetyki kupujemy na wiele sposobów
... . To główne powody, dla których polscy konsumenci decydują się na zakup kosmetyków przez internet. Jednocześnie jednak okazuje się, że w tej ... Tyle samo ankietowanych docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników określonego produktu. Według 45 proc. oferta kosmetyków w internecie jest także czytelniejsza. Z kolei możliwość ...
-
BIK: zakupy online bez oszustów i pochopnych decyzji, jak to zrobić?
... danych jest potrzebne. Czy nasz PESEL albo numer naszego dowodu są faktycznie niezbędne tej drugiej stronie do sprzedania nam jakiegoś produktu czy usługi? - wskazuje Andrzej Karpiński, szef ds. bezpieczeństwa w BIK i dodaje, że niezależnie w jakim okresie kupujemy, należy przestrzegać naczelnej zasady, by ...
-
Świąteczne zakupy 2020, czyli w pandemii stawiamy na mobilność
... w zakupach mobilnych. Ponad połowa badanych przez Mobiem i AdColony wskazała, że możliwość szybkiego powrotu do sklepu online, kiedy zmieni zdanie względem produktu powoduje, że chętniej decyduje się robić zakupy w Internecie. Innym powodem jest szeroki wachlarz rozmiarów i kolorów (30 proc.), które często nie ...
-
Zakupy online: plusy i minusy oczami Polaków
... dostawa (7,7 proc.). Jako największą wadę zakupów online respondenci wymienili brak możliwości obejrzenia produktu na żywo. Na tę niedogodność zwróciła uwagę ponad połowa z nich ... elektronika (12,5 proc.). Limit kredytowy za to najczęściej wykorzystalibyśmy na zakup sprzętu AGD (8,7 proc.). Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer ...
-
Opera wprowadza Shopping Corner
... jedno kliknięcie, aby znaleźć najlepsze oferty na rynku, bez konieczności spędzania wielu godzin w sieci. Starczy po prostu wpisać nazwę i markę produktu, przewijać propozycje i wybrać najlepszą ofertę. Ponadto Shopping Corner oferuje rabaty, promocje i unikalne okazje od lokalnych partnerów. Nie trzeba już przeszukiwać ...
-
e-Zakupy poza Unią Europejską a podatki. Poradnik dla konsumentów.
... nabywca będzie musiał opłacić VAT i cła. Natomiast jeśli firma zdecyduje się na zakup poza platformą e-commerce, by ominąć podatek VAT lub cła, realizacja reklamacji ... , nawet w przypadku niezgodności dostarczonego towaru z zamówieniem, wad jakościowych lub innych wad produktu. Warto więc rozważyć, czy ewentualna „oszczędność” na podatku VAT jest ...
-
Jak rozpoznać oszustwo na Facebook Marketplace?
... zdjęcia w ogłoszeniu nie są dla nas pomocne. Niskiej jakości zdjęcia produktu mogą skutecznie ukryć szczegóły, które pomogłyby zdemaskować oszustwo – mówi Kamil Sadkowski, ... kombinację automatycznych systemów kontroli. Z fałszywymi ofertami obejmującymi sprzedaż mieszkań i zakup samochodów, stawka jest bardzo wysoka. To sprawia, że użytkownicy ...
-
4 sposoby na zakupy świąteczne z inflacją w tle
... w sieci, zdecydujmy, ile możemy wydać na tegoroczne Święta, wliczając w to: zakup prezentów, organizację kolacji wigilijnej, spotkań rodzinnych, wyjazdów, itp. Pamiętajmy o innych, ... zdemaskowane – przed Świętami wiele z nich na krótko podwyższa cenę produktu, by potem ogłosić „sztuczną” promocję, a konsumenci finalnie i tak płacą więcej niż przed ...
-
BLIK ulubioną metodą płatności za zakupy online
... . polskich internautów. To 9 p.p. wzrostu względem 2022 r. oraz 5 p.p. względem 2020 r. Internauci chcą mieć wybór podczas finalizowania zamówienia – dobrać metodę płatności do produktu włożonego do koszyka czy wybrać ulubioną metodę płatności. Nie mając takiej możliwości, istnieje duże prawdopodobieństwo, że porzucą swój koszyk zakupowy ...
-
Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?
... , w jakim celu Polacy korzystają z aplikacji mobilnych sklepów internetowych. Okazało się, że ponad połowa respondentów odwiedza je, aby sprawdzić dostępność konkretnego produktu (56 proc.). Trochę mniej, bo 52 proc. ankietowanych poszukuje kodów rabatowych w aplikacjach mobilnych sklepów. Natomiast prawie połowa badanych przyznała, że ...
-
Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumentów
... klientów? Jak budować silniejsze zaangażowanie klienta? Prawie dwóch na trzech nabywców wchodzi do sklepu nie mając na myśli zakupu konkretnego produktu - chcą zostać zainspirowani do zakupu atmosferą stworzoną przez sprzedawcę dzięki ekranom i kioskom cyfrowym. Wyniki badania przeprowadzonego przez Mood Media w roku ...
-
Odzież używana: rynek z niewyczerpanym potencjałem?
... (28%) w celu uzupełnienia budżetu. Ponadto, 32% respondentów decyduje się na zakup przedmiotów z drugiej ręki jako bardziej przystępną cenowo alternatywę dla ... prawie połowa z nich używa Vinted jako swojej preferowanej platformy. Co więcej, autentyczność produktu okazała się kluczowym czynnikiem dla ponad 55% respondentów, kupujących luksusowe ...