eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zachowania konsumentów: kosmetyki kupujemy na wiele sposobów

Zachowania konsumentów: kosmetyki kupujemy na wiele sposobów

2020-07-14 10:03

Zachowania konsumentów: kosmetyki kupujemy na wiele sposobów

Już co trzeci Polak kupuje kosmetyki w sieci © william_potter - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Wygoda, niższe ceny, możliwość zapoznania się z opiniami o produktach, przejrzystość oferty oraz możliwość zwrotu lub reklamacji. To główne powody, dla których polscy konsumenci decydują się na zakup kosmetyków przez internet. Jednocześnie jednak okazuje się, że w tej kategorii produktów zdecydowanie dominują zakupy stacjonarne (59 proc.). To niektóre wnioski, jakie płyną z badania zleconego Kantar Millward Brown przez Wonga Polska.

Przeczytaj także: Jak pandemia zmieniła zachowania konsumentów? 3 główne trendy

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Jakie zachowania konsumenckie towarzyszą Polakom podczas zakupu kosmetyków?
  • Jak część konsumentów kupuje je wyłącznie przez internet?
  • Na jakie zalety zakupów online wskazują najczęściej?


Wonga Polska przedstawia wyniki zleconego Kantar Millward Brown badania „Cyfrowe zwyczaje Polaków”. Odpowiedzi udzielone przez respondentów wyraźnie dowodzą, że dziś obok roli, jaką w procesie zakupowym odgrywa internet, trudno jest przejść obojętnie. Tak jest również w przypadku kosmetyków - już co 2. z internautów deklaruje, że kupuje je w sieci lub przynajmniej poszukuje w niej informacji na temat poszczególnych produktów.

Jak kupujemy kosmetyki?


Badanie dowodzi, że co szósty Polak zarówno szuka, jak i zamawia kosmetyki wyłącznie przez internet. Tak samo liczna grupa badanych weryfikuje informacje o produktach w sieci, a następnie udaje się na zakupy do sklepu stacjonarnego. 12 proc. badanych preferuje najpierw obejrzeć produkty stacjonarnie, a następnie znaleźć najlepszą ofertę internetowego sprzedawcy i kupić je online. 41 proc. badanych preferuje wyłącznie tradycyjne placówki handlowe.

Dość interesujący jest fakt, że w zakupach kosmetyków dość rzadko wspieramy się opiniami najbliższych - kierowanie się rekomendacjami znajomych i rodziny deklaruje zaledwie 3 proc. polskich konsumentów.

fot. mat. prasowe

W jaki sposób Polacy kupują kosmetyki?

41 proc. badanych idzie po kosmetyki do sklepu stacjonarnego, wybiera produkty i kupuje je na miejscu.


- Polacy mają wiele sposobów na zakupy, jednak niezależnie od ścieżki, aż 35 proc. ostatecznie kupuje kosmetyki w internecie. Na pierwszy rzut oka może to się wydawać mało, ale warto pamiętać, że mówimy o głównym miejscu tych zakupów. Jednoznacznie zadeklarowało, że nigdy by nie kupiło tego typu produktów w sieci jedynie 18 proc. Z kolei wysoki wynik zakupów wyłącznie stacjonarnych może wynika z tego, że część Polaków kupuje kosmetyki przy okazji, robiąc np. zakupy spożywcze, które najczęściej odbywają się stacjonarnie - zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.

Dlaczego decydujemy się na kupowanie kosmetyków przez internet?


Ponad dwie trzecie konsumentów uważa, że zakupy kosmetyków w internecie są wygodniejsze i pozwalają zaoszczędzić czas. Zdaniem 60 proc. w sieci tego typu produkty są tańsze. Tyle samo ankietowanych docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników określonego produktu.

Według 45 proc. oferta kosmetyków w internecie jest także czytelniejsza. Z kolei możliwość rozmowy ze sprzedawcą w punkcie handlowym i skorzystanie z porady ważne jest dla 37 proc.

fot. mat. prasowe

Kupowanie kosmetyków przez internet

Ponad dwie trzecie badanych uważa, że zakupy kosmetyków w internecie są wygodniejsze i pozwalają zaoszczędzić czas.


- Polscy konsumenci doceniają zakupy online między innymi za wygodę, atrakcyjniejszą cenę i możliwość przeczytania opinii innych, i to nie tylko w przypadku kosmetyków, ale także innych kategorii produktów, które badaliśmy wcześniej. Co ciekawe, jak wynika z naszego cyklu „Cyfrowe zwyczaje Polaków”, ankietowani coraz mniej obawiają się o bezpieczeństwo swoich danych w sieci. Z tego powodu zakupów w internecie unikało w grudniu zeszłego roku aż 28 proc. badanych, w marcu już 23 proc., natomiast teraz 19 proc. Systematyczny spadek wynika prawdopodobnie z coraz większej popularności tego typu zakupów i bezpośredniego „wypróbowania” tej ścieżki przez część osób, zwłaszcza w trakcie zamrożenia gospodarki. Bardzo duże znaczenie może mieć także systematyczna edukacja społeczeństwa na tematy cyberbezpieczeństwa, co przekłada się na większą świadomość, jak bezpiecznie korzystać z internetu i niweluje wcześniejsze obawy – podsumowuje Aneta Gergont-Gałązka z Wonga Polska.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: