eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Pijemy coraz więcej wina

Pijemy coraz więcej wina

2016-04-05 12:00

Pijemy coraz więcej wina

Pijemy coraz więcej wina © HandmadePictures - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Polacy rozsmakowali się w winach. Z analizy przeprowadzonej w ramach Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że miniony rok przyniósł rynkowi win gronowych wzrosty zarówno w liczbie kupujących, jak i kupowanych kategorii.

Przeczytaj także: Czas wolny Polaka: piwo przed telewizorem, książka przy winie

Analiza GfK Polonia objęła ubiegłoroczne zakupy win gronowych przeznaczonych do spożycia w domu. Okazuje się, że w 2015 roku na przynajmniej jednokrotny zakup produktu z tej kategorii zdecydowało 55,6 proc. polskich gospodarstw domowych, co względem poprzedniego roku oznacza wzrost na poziomie 0,7 proc. W ujęciu wartościowym odnotowano natomiast 2,7 proc. zwyżki.

Wino kupujemy średnio 5 razy w roku. Jednorazowo sięgamy przeciętnie po 1,1 l tego trunku, wydając przeciętnie 18,20 PLN. 67 proc. kupujących tę kategorię powtarza przynajmniej raz jej zakup w ciągu kolejnych 12 miesięcy.

Jeśli przyjrzeć się miejscom, w których robimy zakupy, to okazuje się, że najważniejszym kanałem (w ujęciu wartościowym) są sklepy dyskontowe. Przypada na nie aż 39 proc. wartości wszystkich zakupów win gronowych. Nieco rzadziej odwiedzamy hipermarkety, które tracą udziały w dystrybucji kategorii i posiadają w niej obecnie 24 proc. Kolejny kanał to supermarkety, które odpowiadają za 17 proc. rynku dystrybucji kategorii, ale w porównaniu z hipermarketami, ich udziały wzrosły rok do roku.

W całości sprzedaży pod względem wolumenowym w 2015 roku zakupy wina czerwonego stanowił 56 proc., 33 proc. to zakupy wina białego, zaś pozostałe 11 proc. wina różowego. Największy wzrost zakupów w stosunku do poprzedniego roku zanotowała kategoria win białych.

fot. mat. prasowe

Procent gospodarstw domowych, które kupiły wino gronowe przynajmniej raz w danym okresie

W 2015 roku Polacy kupili o 5% więcej wina niż w 2011.


O badaniu
Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: wino, wino gronowe, spożycie alkoholu, alkohole

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: