-
Rynek nieruchomości komercyjnych wobec 2. fali pandemii
... nadal interesują się przede wszystkim firmy logistyczne, dystrybucyjne, produkcyjne, sieci handlowe oraz branża e-commerce. Wzmożony popyt ze strony sektora e-commerce obserwowany ... kilka miesięcy temu była jednym z ważniejszych źródeł inwestycji w nieruchomości komercyjne w Polsce, ale zmieniło się to ze względu m.in. na regulacje koreańskich ...
-
Rośnie rumuński rynek detaliczny
... w Rumunii wyniósł 35.5%, a w 2007 roku wzrósł do 37.6%. Opóźnienie we wdrażaniu reform spowodowało, że międzynarodowe sieci handlowe pojawiły się w Rumunii później niż w Czechach, na Węgrzech i w Polsce. Również miejscowe firmy, nie poddane presji konkurencyjnej zachodnich rywali, powoli wdrażały zachodnie standardy zarówno w zakresie wyposażenia ...
-
Polski eksport ma się dobrze
... priorytet dla polityki zewnętrznej UE. Atutem firm działających w Polsce i zatrudniających polskich menedżerów jest z kolei łatwość komunikacji językowej, znajomość ... 109 krajów 2012 - 111 krajów Największe sieci eksportowe członków CCIFP Poniżej przedstawiamy członków CCIFP, posiadających największe sieci eksportowe. W tej kategorii zdecydowanie ...
-
Rozwój e-commerce: czy polskie magazyny są na to gotowe?
... sieci handlowe w swoich zasobach muszą mieć obydwie grupy produktów). Dynamiczny rozwój branży e-commerce stawia szereg nowych wyzwań przez operatorami logistycznymi, pracującymi na zlecenie sieci ... przeprowadzonej przez JLL pośród operatorów logistycznych oraz sieci handlowych w Polsce wskazują, że te specjalistyczne funkcje magazynów będą coraz ...
-
Rynek reklamy napędzany przez online
... kwartałach 2022 roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych klasach mediów? Które sieci handlowe wydały na reklamę najwięcej? Jak prezentował się udział poszczególnych kategorii reklamy w digital? SEKTORY REKLAMOWE Rynek reklamy w Polsce zwiększył wartość o 5,1% po trzech kwartałach 2022 r. względem analogicznego okresu roku 2021 ...
-
Franczyza sposobem na niepewne czasy?
... , oferującym nie tylko wsparcie marketingowe, ale także lepsze warunki handlowe. Wzrost liczby sklepów takich jak Żabka, która działa w modelu franczyzowym, jest tego doskonałym przykładem. W ubiegłym roku Żabka, będąca jedną z największych sieci franczyzowych w Polsce, znacząco przyczyniła się do wzrostu liczby sklepów sieciowych małoformatowych ...
-
Małe sklepy znikają z rynku
... 20 proc. PKB – mówi Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa grupy Metro w Polsce prowadzącej sieci Real, Makro, Media Markt i Saturn. W tym roku prognozy ... nieźle - mówi Francois Colombie, przewodniczący rady nadzorczej Auchan Polska. Największe sieci handlowe nie mają powodów do narzekania. Choć rynek jest trudny, to jednak hipermarkety, ...
-
Jakość obsługi klienta w sieciach handlowych II 2014
... uroda. To z niej wywodzi się Douglas – największa sieć perfumerii w Polsce, która drugi rok z rzędu otrzymała w badaniu najwyższą notę. - Dzisiaj ... badaniu odnotowała branża sportowa. Patrząc na pojedyncze sieci handlowe, warto zauważyć, że największy progres w porównaniu z rokiem 2013 odnotowały sieci Intersport, Nike i Tchibo. Najniższe noty w ...
-
Fuzje i przejęcia generują ruch na rynku biurowym
... sieci handlowe przejmowane były w minionym roku przez większych graczy, czego przykładem może być przejęcie Emperii Holding przez Maxima Grupe, sieci Kefirek przez Spar Polska, czy sieci ... sektorze M&A w porównaniu z rokiem poprzednim. W latach 2016-2017 notowaliśmy bowiem w Polsce duże przejęcia, które pozwalały osiągać roczne wartości powyżej 10 mld ...
-
Rynek handlowy 2022 i prognozy na rok 2023
... , które będą w stanie ją zwiększyć. Wybrane sieci handlowe w poszukiwaniu oszczędności skróciły już godziny pracy w swoich sklepach. Na poziom opłat eksploatacyjnych i kosztów prowadzenia działalności gospodarczej z pewnością wpłynie także zatwierdzony plan wzrostu stawek płacy minimalnej w Polsce. Można więc spodziewać się, że po rozliczeniu ...
-
Rynek detaliczny: kryzys uszczuplił zyski
... , produktach i cenach. Możliwe, że spółki, zmuszone do obniżania cen do poziomu najbardziej zdesperowanego konkurenta, będą odpowiednio zmniejszać marże. „Sieci handlowe w Polsce dostrzegają przede wszystkim potencjał stojący przed inicjatywami redukcji kosztów oraz zwiększania efektywności operacyjnej prowadzonej działalności. Rozwijają nie tylko ...
-
Grupa Exorigo-Upos SA na NewConnect
... wspomagają na każdym etapie działania sieci handlowe w Polsce oraz w Europie Środkowo – Wschodniej. Zgodnie z informacją zawartą w Dokumencie Informacyjnym, Grupa świadczy usługi dla największych sieci handlowych w Polsce. Wśród klientów Grupy są m. in. sieci: Empik, SuperPharm, Carrefour, Castorama, Statoil, oraz sieci salonów marek należących do ...
-
W kogo uderza zakaz handlu?
... bez handlu, już odnotowują znaczący spadek sprzedaży – nie do odrobienia w inne dni tygodnia. Duże sieci handlowe dostosowały się do nowego prawa, intensyfikując sprzedaż online oraz przekierowując ruch na inne ... aż 5 tys. rodzinnych sklepów małopowierzchniowych! Węgry zdecydowały się na liberalizację prawa. Pora, by również w Polsce tak się stało ...
-
Tydzień 31/2009 (27.07-02.08.2009)
... AIG w Polsce. Powstanie jeden z większych banków typu consumer finance w Polsce (jego portfel kredytowy będzie wart 16 mld zł) z siecią 250 placówek w całym kraju. Prawdopodobnie w wyniku fuzji znikną w Polsce cztery banki. Wielkie sieci handlowe w Polsce wykazują rentowność na poziomie 1% i od tej rentowności płacą podatki. Te same sieci we ...
-
Czy małe sklepy przetrwają?
... lokalnych sklepików obarcza się wielkie sieci handlowe i niższe ceny, które dzięki skali swojej działalności takie obiekty mogą zaoferować. Czy to ... w ostatnich latach, sytuacja na rynku najprawdopodobniej będzie się stabilizować, prognozuje Target BPO. W Polsce handel tradycyjny jest nadal bardzo silny i ma swoich stałych odbiorców. „Przewiduję, że ...
-
Product placement w Internecie?
... trudna sztuka niewszystkim się udaje. - Przekazy oparte na product placement, z jakimi można spotkać się w Polsce są zbyt oczywiste i nachalne, przez co zatracają swoją podstawową ideę. Zamiast reagować ... wskazywanie, gdzie kupić składniki potrzebne do przygotowania smakowitości. Reklamowy szlak przetarły już sieci handlowe, współpracujące z ...
-
Rynek detaliczny liczy na e-commerce
... okresie 40 sieci rozpoczęło działalność na nowych rynkach otwierając 107 nowych punktów w 72 krajach” – wyjaśnia Piotr Świętochowski, Dyrektor w dziale Audytu Deloitte. W Polsce ten trend najlepiej obrazuje przykład Biedronki, która w 2012 r. zanotowała 6,4 proc. wzrost sprzedaży i otworzyła 263 nowe sklepy. Największe sieci handlowe, szczególnie ...
-
Jak zakaz handlu w niedzielę wpłynie na gospodarkę?
... podwyżki cen? Odpowiedzi na pytania, które dziś stają się aktualne w Polsce, można poszukać w doświadczeniach innych krajów oraz powstałych na tej bazie raportach. ... Wzrosła ona natomiast o 24 proc. w czwartki oraz o 21 proc. w piątki. Wiodące sieci handlowe w odpowiedzi na ograniczenia wydłużyły działalność swoich placówek w pozostałych dniach. ...
-
Omnichannel w obliczu pandemii: z ewolucji w rewolucję
... przyspieszając. Od początku roku do końca kwietnia liczba sklepów internetowych w Polsce zwiększyła się o 1,7 tys. i osiągnęła poziom 40 tys. Na samej platformie ... z pandemią, 69% ankietowanych odpowiedziało twierdząco. W odpowiedzi na społeczną izolację, sieci handlowe wprowadziły wiele ciekawych i niekonwencjonalnych rozwiązań sprzedaży i dostaw. Z ...
-
Magazyny: podsumowanie 2023 i prognozy na 2024
... najemców, przy czym zgodnie z naszymi przewidywaniami sektor logistyczny, sieci handlowe oraz produkcja okazały się branżami z największą stabilizacją ... z dotychczasowych całkowitych zasobów rynkowych powstało od początku 2017 r. Rynek magazynów w Polsce wchodzi w kolejną fazę dojrzałości, w której dotychczasowa grupa pięciu głównych regionów została ...
-
Czego oczekują amerykańscy pracodawcy branży IT?
... , profesorom i uczelniom) dowiedzieć się, jakie umiejętności amerykańskie firmy IT działające w Polsce będą wymagać od przyszłych pracowników. Na pytanie odnośnie obszarów IT, firmy ... Business Intelligence oraz wsparcie dla użytkowników (po 47%), eCommerce / Web 2.0 oraz sieci LAN/WAN (po 42%). Więcej szczegółów można znaleźć na wykresie. Badanie ...
-
Ile Ewa Kopacz dała w prezencie Biedronce?
... Grzegorz Schetyna nada dyrektorowi operacyjnemu grupy Jeronimo Martins w Polsce wyjątkowe odznaczenie - Krzyż Kawalerski Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej. Dyskusja ... 25% kwartalnego budżetu promocyjnego marki "Biedronka". W sieci o sieci Polacy głośno zareagowali także w social media. W serwisach społecznościowych Facebook, Twitter, ...
-
Boże Narodzenie w listopadzie? Polacy podzieleni
... ponad tysiąc złotych miesięcznie i pochodzą ze średnich lub największych miast w Polsce. Argumenty za i przeciw Badani pozytywnie odbierający ofertę świąteczną dostępną w sklepach ... dochodów (53,9 proc.) oraz mieszkają w mniejszych miastach i na wsiach. Sieci handlowe, które zdecydowały się wprowadzić świąteczną ofertę już w październiku, mogą liczyć ...
-
Karta płatnicza. Jak luksus trafił pod strzechy
... XX w. zaczęły pojawiać się papierowe i metalowe karty wydawane przez największe sieci handlowe, korporacje i stacje benzynowe. Dostępne były jednak tylko dla ... wydał dla swoich klientów indywidualnych kartę identyfikacyjną umożliwiającą wypłatę gotówki z pierwszego w Polsce bankomatu, a w 1993 r. na rynku pojawiła się pierwsza polska karta płatnicza ...
-
Rynek magazynowy w 2018 r.
... odpowiedzialne trzy czwarte transakcji najmu, są to operatorzy logistyczni (35%), sieci handlowe (15%), dystrybutorzy (13%) oraz e-commerce (12%). Podaż: Stabilna, wysoka ... i innych krajów Europy Zachodniej zainteresowanie inwestycjami w Polsce nie słabnie a oferta sektora magazynowego w Polsce jest nadal konkurencyjna względem Europy Zachodniej ...
-
Polscy konsumenci gotowi na sklepy autonomiczne
... rynku. Przemawiają za tym zarówno plany formułowane przez różne sieci handlowe, jak również podejście samych klientów. Entuzjastów sklepów autonomicznych można znaleźć ... kilka lat zanim sklepy autonomiczne będą mogły konkurować z zakupami online i offline. W Polsce wciąż rośnie popularność zakupów internetowych. Z roku na rok przybywa osób, które ...
-
Świąteczne wydatki Europejczyków 2009
... tym roku perfumy i kosmetyki, a najpopularniejszym miejscem zakupów hipermarkety i centra handlowe - wynika z badania "Zakupy świąteczne 2009" przygotowanego przez ekspertów ... iż europejski rynek świątecznych zakupów żywności i napojów zdominują masowe sieci detaliczne. W Polsce ponad połowa konsumentów zrobi zakupy w hipermarketach. Ponieważ Polacy ...
-
Jakie szanse mają małe sklepy?
... w małych miastach. Statystyki mówią same za siebie. W 17 największych miastach w Polsce upadło 28% punktów spożywczych, w 22 miastach od 100 tys. do 200 tys. – 8%, ... degradacji rynku małych placówek, rzecz w tym, by nie prześcignęły ich duże sieci handlowe, które już zaczynają intensywnie rozwijać sieć mniejszych sklepów w dobrych lokalizacjach. ...
-
Powstają kolejne sklepy Tesco
... mieszka 5 tys. osób. Sieć może inwestować w powierzchnie handlowe już od 300 mkw. lub w grunty od 2 tys. mkw. – Ekspansja sieci handlowych nie ma jednego kierunku, ... z telefonami, salony optyczne, apteki, usługi foto i rozwój usług finansowych. – W Polsce możliwości rozwoju daje nadal każdy rodzaj działalności handlowej. Hipermarkety zmodernizowane ...
-
Dekada Kraków otwarta
... handlowe i usługowe. DEKADA Kraków to kolejna inwestycja należąca do sieci kilkunastu obiektów handlowych typu convenience shopping center. Projekt galerii w Krakowie wykonała spółka B2 Studio, a generalnym wykonawcą robót jest firma ERBUD. Za komercjalizację obiektów sieci DEKADA odpowiada BOIG Property Consulting. Pięć pierwszych obiektów sieci ...
-
Omnichannel gwarancją sukcesu w e-commerce?
... sieci handlowe, jednak może być także z powodzeniem zastosowane w mniejszych e-sklepach. Pomogą w tym narzędzia automatyzacji marketingu. Dane SalesBee pokazują, że dzięki nim można zwiększyć wyniki sprzedaży średnio o 25 proc. Wielokanałowość nie musi bowiem oznaczać wyłącznie budowy sklepów stacjonarnych przez te działające wyłącznie w sieci ...
-
Black Friday w pandemii - wielkie okazje czy karykatura wielkich wyprzedaży?
... Polsce pod hasłem „Black Friday” kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu okresu ... sieci korzysta z szumu medialnego wokół Black Friday oraz faktu, że o specjalnych wyprzedażach z okazji Czarnego Piątku, według różnych badań słyszało od 50% do nawet 90% Polaków, a 1/3 deklaruje udział w Black Friday w ciemno. W związku z tym sieci handlowe ...
-
Wal - Mart wejdzie do Polski?
... w Europie, gdzie działają wszystkie największe zachodnie sieci handlowe. W ciągu piętnastu lat wybudowały 200 hipermarketów i ponad 2300 supermarketów. Zdaniem specjalistów za kilka lat zostaną trzy, cztery najsilniejsze sieci. Rynek detaliczny będzie się konsolidował, choć do tej pory w Polsce proces ten przebiega dużo wolniej niż w krajach ...
-
30% kart kredytowych z hipermarketu
... Sieci handlowe kuszą dodatkowymi przywilejami przy wydawaniu kart. Według danych NBP na koniec zeszłego roku Polacy posiadali 9,4 mln kart kredytowych. Według portalu Bankier.pl obecnie jest ich prawie milion więcej. Według Mateusza Ostrowskiego z sieci ...
-
Rynek powierzchni handlowych ma się dobrze
... cenowej. - Rokowania rynku powierzchni handlowej w Polsce są dobre a ostatnie dane dotyczące wzrostu PKB czy sprzedaży detalicznej nie potwierdzają obaw związanych z zagrożeniem załamania sprzedaży i recesji w Polsce. Oczywistym jest, iż rynek podlegać będzie zmianom jakościowym i ilościowym. Sieci handlowe oferujące towary z wysokiej półki cenowej ...