-
Inspekcja Handlowa kontroluje oznakowanie warzyw i owoców. Dużo zastrzeżeń
... wzięto sieci handlowe. Jak informuje UOKiK, nieprawidłowości w zakresie oznakowania warzyw i owoców wystąpiły w 37 spośród 98 przebadanych placówek 16 sieci handlowych. ... w Delikatesach Centrum według etykiety sprowadzono z Holandii, a naprawdę wyrosły w Polsce, w Stokrotce przy marokańskich pomidorach daktylowych podano kilka krajów pochodzenia: ...
-
Ograniczenia marż obniżą ceny żywności?
... Komisja Europejska ma przedstawić za kilka miesięcy raport o rynku żywnościowym i o tym, czy sieci handlowe nie nadużywają swojej pozycji. Propozycja odgórnego ograniczenia marż padła na poniedziałkowym posiedzeniu Rady UE. W Polsce ich rozpiętość jest duża. - Powinniśmy się temu przyjrzeć i rozważyć wprowadzenie maksymalnych stawek - uważa ...
-
Po 15 latach w UE mamy dojrzały rynek powierzchni handlowych
... sieci handlowe zaczęły poważnie rewidować swoje plany. Kilka firm znalazło się w stanie upadłości, część najemców wycofała się z zajmowanych powierzchni. Ale zdarzało się i tak, że sieci ryzykowały, wynajmując te „zostawione” powierzchnie po bardzo korzystnych cenach. Jedną z takich marek był TK Maxx, który budowanie swojej sieci w Polsce ...
Tematy: powierzchnie handlowe, centra handlowe -
Poznaliśmy najlepsze projekty na polskim rynku handlowym w 2016 r.
Polska Rada Centrów Handlowych, w ramach 7 edycji konkursu PRCH Retail Awards wyłoniła najlepsze centra i sieci handlowe działające na rynku w 2014/15 roku. Według jury konkursowego najlepszymi sieciami handlowymi w Polsce zostały kawiarnie Costa Coffee i marka odzieżowa 4F. Tytuł najlepszego centrum handlowego otrzymały warszawskie Złote Tarasy. ...
Tematy: PRCH Retail Awards, centra handlowe -
BLIX AWARDS 2024. Konsumenci wskazali sklepy oferujące najlepsze promocje
... ich decyzje zakupowe. Sieci handlowe w Polsce regularnie organizują promocje, aby zaspokoić potrzeby klientów, co sprawia, że konsumenci mogą liczyć na korzystne oferty niemal każdego dnia. Obecna wojna cenowa, toczona przez największych graczy, wzmaga presję na cały rynek, co oznacza, że sieci handlowe muszą nieustannie inwestować ...
Tematy: BLIX AWARDS, sieci handlowe, handel, sklepy, rabaty, promocje, promocje cenowe, cena, ceny, Lidl, Kaufland, Stokrotka, Żabka, Twój Market, Sinsay, Rossmann, Frisco, Media Expert, Action i Temu -
Polski rynek nieruchomości handlowych I poł. 2016
... Bazując na informacjach rządowych, podatek będzie dotyczyć ok. 100 głównych sieci działających w Polsce”, informuje Anna Bartoszewicz-Wnuk. Czynsze Czynsze “prime”, które ... % udziałów w portfelu nieruchomości komercyjnych Echo Investment w Polsce, obejmującym takie obiekty handlowe jak Amber w Kaliszu, Galaxy w Szczecinie, Galeria Echo w Kielcach ...
-
Nieruchomości komercyjne: dobre prognozy
... : „Na rynku nieruchomości handlowych w Polsce zaczynają być widoczne skutki globalnego kryzysu finansowego. Pojawiły się pierwsze pustostany, zintensyfikował proces wymiany najemców, wydłużył czas potrzebny na komercjalizację budowanych centrów handlowych. Rynek stał się rynkiem najemcy, dzięki czemu sieci handlowe mają większe możliwości wyboru ...
-
Gazetki promocyjne bez promocji
... promocyjnej. Wiele zależy tu jednak od dynamiki spadku inflacji w Polsce. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czym spowodowane jest ograniczenie promocji w gazetkach? Czy spadek liczby promocji jest odczuwalny przez polskich konsumentów? Które sieci handlowe najbardziej ograniczyły promocje w gazetkach promocyjnych? Czy w nadchodzącym czasie można ...
-
Co powinna wiedzieć branża handlowa? 8 trendów na 2020 rok
... sieci handlowych będą niebawem równie częstą przyczyną zamknięć lokali co spadki obrotów spowodowane zmianami nawyków konsumenckich i rosnącą konkurencją ze strony eCommerce. Rok 2020 minie w wielu spółkach na optymalizacji i wyborze punktów handlowych i usługowych do zamknięcia. W sytuacji rosnących kosztów i spadającej marżowości, sieci handlowe ...
-
Rynek handlowy w I poł. 2023
... ? Gdzie jest najwięcej centrów handlowych w Polsce? Jakie sieci zadebiutowały w Polsce w I połowie 2023 roku? Parki handlowe wciąż popularne Aż około 70 proc. nowo oddanej powierzchni (czyli ok. 103 tys. mkw.) powstało w ramach parków handlowych. Pozostała powierzchnia przypadła na dwa tradycyjne centra handlowe – ponownie otwarty Fort Wola ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2010
... przez nich towarów to 42,4% łącznych strat poniesionych przez sieci handlowe. Natomiast wartość towarów, które padły łupem nieuczciwych pracowników odpowiada 35,3% ... na etapie produkcji (source-tagging; 10,2%). Polska na tle Europy i Świata Straty sieci handlowych w Polsce były równe 1,35% ich przychodów ze sprzedaży – to 20. miejsce na świecie ...
-
Super i hipermarkety a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... ponad 70% klientów sieci Lewiatan jest również klientami sieci Biedronka). Słabszy złoty sprzyja inwestowaniu zagranicznych sieci w Polsce, a kryzys w Unii ... sieci handlowych jest Lidl, który intensywnie działa reklamowo przez cały rok. Całorocznymi obecnościami w sieci mogą się również pochwalić sieci: Biedronka oraz Tesco. Pozostałe sieci handlowe ...
-
Jak rozwija się handel poza centrami handlowymi?
... Polsce. Ciągle rozwijają się jednak pozostałe formaty handlowe ...
-
Ranking pracodawców z branży handlowej. Kto ma najlepszą reputację?
... Sieci handlowe nie są pod tym względem żadnym wyjątkiem. W takich realiach szczególnego znaczenia nabierają marka pracodawcy oraz podejmowane przez firmy działania z zakresu employer branding. Jak wypadają pod tym względem działające na rodzimym rynku sieci handlowe ...
-
Liczy się już tylko park handlowy? Wyraźne zmiany na rynku powierzchni handlowych
... sieci handlowe i sklepy, których zadaniem jest zaspokajanie podstawowych potrzeb konsumentów. To obecnie również, jak wynika ... Tesco, w Opolu, Bytomiu i Bielsku-Białej. Parki handlowe to jeden z najintensywniej rozwijających się segmentów na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce. Inwestycje w tego typu projekty nie są tak wymagające ...
-
Polacy polubili marki własne
... hipermarkety (około 17 procent całości sprzedaży własnych marek w Polsce). Niemal dziesięcioprocentowy udział w rynku mają supermarkety, a 8 procent stanowią małe sklepy. Nieznane nie znaczy niedobre Polscy konsumenci coraz przychylniejszym okiem patrzą na produkty firmowane przez sieci handlowe. O ich zakupie decyduje nie tylko niższa cena, ale ...
-
Nieruchomości komercyjne dziś i jutro. Trendy 2017/2018
... tym samym czasie powstało 391 000 mkw. nowej powierzchni handlowej, dzięki czemu w Polsce jest jej już 11,46 mln mkw. Trwa również boom na ... społecznościowe Popularyzacja zakupów przez Internet sprawiła, że sieci handlowe stosują strategię wielokanałowości sprzedaży. Same centra handlowe przestają pełnić jedynie funkcję zakupową stając się miejscem ...
-
Polscy konsumenci kochają małe sklepy
... sieci handlowe mogą negatywnie wpłynąć na producentów / dostawców w różnych segmentach dóbr i usług, a w efekcie na jakość i różnorodność dostępnej oferty. Dlaczego różnorodność jest tak ważna? Z biznesem jest jak z biologią – im większe zróżnicowanie, tym więcej korzyści. To kluczowe dla zdrowej gospodarki. Niektóre duże przedsiębiorstwa handlowe ...
-
Hipermarkety w oczach klientów
... sieci handlowe częściej niż w stosunku do innych pełnią rolę pracodawcy. Być może stąd wynika szczególna wrażliwość tych grup na odpowiedzialność sklepów. Dla zdecydowanej większości Polaków odpowiedzialność nie należy jednak do obowiązkowego zestawu atrybutów sieci ... rzutować na ew. powodzenie biznesowe tej sieci w Polsce. Z drugiej strony, każde ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych 2018
... w Jarosławiu (26 000 mkw.). Popyt – na rynku handlowym czuć zmiany W 2018 r. sieci handlowe kontynuowały stabilną, choć selektywną ekspansję. 29 nowych ... najlepsze centra handlowe w Polsce pozostają na poziomie 4,9%, zaś najlepsze nieruchomości przy ulicach handlowych są wyceniane na 4,0%. Najlepsze parki handlowe osiągają stopy kapitalizacji ok. ...
-
Cyfrowe platformy usług wyrównują szanse małych sklepów
... przeanalizowane i przekute na wnioski lub rekomendacje, aby miały wartość. Duże sieci handlowe – w tym Tesco, czyli obecny właściciel firmy Dunnhumby – od dawna rozumieją wartość ... Nowy filar handlu tradycyjnego Pomimo nieustannej ekspansji dużych sieci, tradycyjne, małe sklepy w Polsce wciąż stanowią siłę polskiego handlu, reprezentując ponad 1/3 ...
-
Karty kredytowe tańsze czy droższe?
... handlowych w całej Polsce. Można sobie wyobrazić, ... sieci handlowe, które oferują własne karty płatnicze. Jednym słowem dla dalszego rozwoju całego rynku, opłata interchange jest niezbędna. Najważniejszą kwestią jest jednak jej poziom. Banki stwierdzają, że opłata musi być w naszym kraju wyższa, bo ponoszą duże wydatki związane z rozwojem sieci ...
-
Smartfon przyszłością płatności zbliżeniowych?
... wzrost liczby płatności mobilnych w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Sprzedaż smartfonów w Polsce stanowi już ok. 30 proc. nowej sprzedaży telefonów komórkowych. ... programy lojalnościowe, etc. Tempo zmian będzie ustalane m.in. poprzez sieci handlowe, które w niektórych przypadkach będą zmuszone do modernizacji swoich terminali płatniczych ...
-
Black Friday. Rzeczywiste okazje zakupowe czy triki sprzedawców?
... Polsce pod hasłem Black Friday kryje się wstęp do najgorętszego dla handlu ... częściej sieci handlowe łączą Black Friday z Cyber Monday, związanym z równie atrakcyjnymi ofertami w poniedziałek następujący po czarnym piątku, ale z założenia odnoszącymi się do handlu internetowego. Dzieje się tak dlatego, że coraz częściej sieci handlowe rozwijają ...
-
Rynek spożywczy: handel detaliczny 2007
... jak w Czechach albo na Węgrzech. Stopniowy wzrost udziału sklepów wielkopowierzchniowych w Polsce daje się obserwować od wielu lat. W latach 2006-2007 dużo bardziej interesujące były trzy inne trendy. Postępująca integracja małych sklepów w duże sieci handlowe Konieczność rywalizacji z supermarketami i dyskontami zmusza małe sklepy do integracji ...
-
Produkty prozdrowotne coraz popularniejsze
Sieci handlowe z dużym wyczuciem zareagowały na rosnące wśród polskich konsumentów zapotrzebowanie na ... ten jest dwukrotnie wyższy). Świadczy o tym również powoli rosnący udział marek własnych w sprzedaży towarów FMCG w Polsce. W Polsce produkty te odpowiadają za zaledwie około 9,1 procenta udziałów w rynku dóbr spożywczych, podczas gdy np. w ...
-
Opłata interchange w transakcjach bezgotówkowych
... sieci sklepów zlokalizowanych w jednym lub kilku miastach. Z kolei krajowy system kart płatniczych reprezentuje bardziej rozwiniętą infrastrukturę. Obejmuje on obsługę transakcji dokonywanych na terenie danego państwa, przy czym karty płatnicze akceptowane przez punkty handlowe ... , że dynamika wzrostu sieci akceptacji w Polsce jest znacznie niższa niż ...
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... może być szansą dla jednych podmiotów, a zagrożeniem dla innych. Sieci handlowe mogą generować lepsze marże oraz przywiązywać konsumentów do marek dostępnych tylko ... lockdownu. Taką tendencję można było zaobserwować już wcześniej (przy zniesieniu poprzednich lockdownów) w Polsce i na innych rynkach. Zapewne penetracja pozostanie na poziomie wyższym ...
-
Colliers: rynek handlowy rośnie mimo przeciwności
... odpowiedzialności biznesu), wkraczają do sektora handlowego w Polsce, przybierając postać konkretnych strategii, harmonogramów zmian, programów pilotażowych czy doraźnych akcji w codziennej działalności. Projekty ESG realizują zarówno inwestorzy, deweloperzy, jak i sieci handlowe. Dotyczą one m.in. ograniczania śladu węglowego, reorganizacji ...
-
Nowe stawki VAT - kiedy nowe ceny?
... Prawnej” Daniel Prałat, dyrektor generalny sieci Intermarche, która ma w Polsce 150 sklepów spożywczych. Politykę utrzymania cen na poziomie z „poprzedniego VAT-u” stosuje też m.in. Tesco, Real, Lidl, Biedronka, Netto. W nieskończoność się nie da Rezygnując częściowo z marży sieci handlowe utrzymują klientów oraz zyskują nowych. Kilkuprocentowy ...
-
Ponad 1500 marek w polskich centrach handlowych
... sieci i marek, a miniony rok okazał się rekordowym pod względem debiutów. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Na co wskazuje liczba marek obecnych w centrach handlowych? Które branże mają najsilniejszą reprezentację? Jakie sieci handlowe ...
-
Rynek magazynowy w 2016 r.
... . mkw. z czego 95% stanowiły nowe umowy najmu. W Bydgoszczy intensywnie rozwijały się sieci handlowe Kaufland i Carrefour. Niższe koszty pracy, dostępność kadr, stale ... nowej powierzchni zostało wybudowane w regionie Warszawy (239 tys. mkw.), następnie w Polsce Centralnej (230 tys. mkw.) i Poznaniu (195 tys. mkw.). W strukturze podaży dominowały ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 11/2017
... Biomedycznej Politechniki Śląskiej. Politechnika współpracuje przy tym przedsięwzięciu z firmą. Komentarz do wydarzeń gospodarczych ROŚNIE PATRIOTYZM KONSUMENCKI W POLSCE. SIECI HANDLOWE WSPIERAJĄ POLSKIE PRODUKTY. Prezentujemy pogląd M. Sadeckiego prezesa Polskiej Grupy Supermarketów Możliwe, że już niedługo patriotyzm konsumencki będzie ...
-
3 rekordy rynku magazynowego
... rok do roku. Największymi rynkami logistycznymi w Polsce pozostają region Warszawy i okolic (27%-owy udział w całkowitej podaży w Polsce), Górny Śląsk (18%), Polska Centralna ( ... . Przykładem transakcji powiązanych z rozwojem tego segmentu są umowy zawarte przez sieci handlowe, takie jak na przykład: Smyk w ramach projektu Central European Logistics ...
-
Nieruchomości komercyjne nie hamują
... . Po gwałtownym wzroście, sieci handlowe stawiają na optymalizację sklepów i dopasowywanie oferty do potrzeb klientów i zmieniającego się otoczenia biznesowego - w szczególności w kontekście wyzwań związanych z rozwojem sprzedaży internetowej. Pomimo stabilnego poziomu popytu, zasoby rynku powierzchni handlowej w Polsce cały czas rosną (obecnie ...