eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ponad 1500 marek w polskich centrach handlowych

Ponad 1500 marek w polskich centrach handlowych

2024-02-19 08:35

Ponad 1500 marek w polskich centrach handlowych

W centrach handlowych działa ponad 1500 marek © Syed Zaidi z Pixabay

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) przyjrzała się reprezentacji marek obecnych w polskich centrach handlowych. Pod lupę wzięto obiekty stanowiące 15% całkowitej nowoczesnej powierzchni handlowej w naszym kraju. Analiza wykazała m.in., że w centrach handlowych działa już ponad 1500 sieci i marek, a miniony rok okazał się rekordowym pod względem debiutów.

Przeczytaj także: Moda: polskie sieci handlowe nie ustępują zagranicznym

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Na co wskazuje liczba marek obecnych w centrach handlowych?
  • Które branże mają najsilniejszą reprezentację?
  • Jakie sieci handlowe zadebiutowały na polskim rynku w minionym roku?

Liczba 1532 marek w analizowanych przez Polską Radę Centrów Handlowych obiektach wskazuje na dojrzałość i dobrą kondycję branży. Do najważniejszych branż obecnych w centrach handlowych należą: moda i akcesoria, do tej grupy zalicza się 35% marek, gastronomia z 20% udziałem oraz towary specjalistyczne, w tym księgarnie czy sieci z biżuterią i zegarkami, stanowiące 12% obecnych w galeriach handlowych marek. Te dane oraz rosnąca dynamika debiutów kolejnych podmiotów, potwierdzają efektywność centrów handlowych jako kluczowego kanału sprzedaży w Polsce - mówi Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

fot. Syed Zaidi z Pixabay

W centrach handlowych działa ponad 1500 marek

W 2023 r. na polskim rynku zadebiutowało najwięcej marek od 4 lat - wynika z danych Cushman & Wakefield. Łącznie, jak podaje Colliers, było to 30 nowych sieci handlowych z różnych branż.


Udział marek w najważniejszych branżach obecnych w analizowanych centrach handlowych:
  • moda i akcesoria: 35%,
  • gastronomia: 20%,
  • towary specjalistyczne (księgarnie, biżuteria i zegarki, inne): 12%,
  • zdrowie i uroda: 11%,
  • usługi: 8%.

Z danych PRCH wynika, że w ciągu ostatnich 10 lat w strukturze branż obecnych w polskich centrach handlowych kluczowa pozostała rola branży modowej (wzrost o 2%), podwoił się udział gastronomii, a o połowę zmniejszył się udział marek z branży usług.

W 2023 r. na polskim rynku zadebiutowało najwięcej marek od 4 lat - wynika z danych Cushman & Wakefield. Łącznie, jak podaje Colliers, było to 30 nowych sieci handlowych z różnych branż, m.in. Woolworth, Popeyes, Helly Hansen, Hugo, JOTT czy Lush. Eksperci Cushman & Wakefield prognozują, że kolejni inwestorzy handlowi są zainteresowani wejściem na polski rynek, szczególnie dotyczy to sieci wywodzących się z Ukrainy, które w 2023 roku odpowiadały za 30% debiutów.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: