-
Rząd Beaty Szydło na Facebooku, czyli co mówią w social media
... w mediach społecznościowych najczęściej wspominają o premier Beacie Szydło, a zwolennicy jej gabinetu potrafią dobrze wykorzystać potencjał social media - wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. Internauci oceniając rząd najbardziej pozytywnie wypowiadają się na temat prac minister edukacji Anny Zalewskiej, a najwięcej słów krytycznych ...
-
Polscy PR-owcy a social media
... pod uwagę znikomą popularność tego kanału wśród polskich internautów. Informacje o badaniu Badanie „PR-owcu, co wiesz o social media?” jest pilotażowym projektem związanym z uruchomieniem portalu i usługi Kompas Social Media. Badanie przygotowane przez zespół PRoto.pl i Instytutu Monitorowania Mediów przeprowadzono za pomocą ankiety dostępnej na ...
-
Boom na social media trwa
... jest nową tendencją. Okazuje się, że już wkrótce stanowisko social media marketera może stać się jednym z obowiązkowych w przedsiębiorstwach. Jako przykład takich działań należy podać wyżej wymienione korporacje. Warto w tym miejscu powiedzieć o liczbach i o znaczeniu social media. Firma Dell zatrudnia na stałe aż 40 pełnoetatowych pracowników ...
-
Witold Waszczykowski negatywnym bohaterem w social media
... wydźwięk – wynika z monitoringu social media w IMM. Oznacza to odwrót od wcześniejszego trendu: od listopada do grudnia 59% komentarzy w social media pozytywnie odnosiło się ... obniżenia świadczeń socjalnych dla Polaków tylko w przypadku, gdyby rząd brytyjski zdecydował się na ich obniżenie także dla wszystkich mieszkańców Zjednoczonego Królestwa ...
-
Kim jest użytkownik social media?
... kolejne wyniki projektu Social Media 2016 – z badania CAWI wśród 2110 internautów, skanu social media i pomiaru aktywności na urządzeniach mobilnych. Z Facebooka korzystają „wszyscy”. Aktywni użytkownicy tych treści to osoby do 35 roku życia. Snapchat dociera do coraz większej liczby starszych użytkowników. Mapa Social Media to kanały, tematy ...
-
Konkurs Chopinowski w internecie i social media
... , dziesiątki tysięcy najróżniejszego typu publikacji i komentarzy w internecie oraz zasięg wzmianek w social media sięgający 70 mln osób - wynika z monitoringu mediów w IMM. Po ... razy w Polsce. Popularne było także oznaczenie #Chopin2015, które w badanym okresie pojawiło się w social media ponad 2,3 tys. razy. Zauważa to także Anna Watza. Zdaniem ...
-
Social media jako narzędzie marketingowe
... social media zupełnie nie dba o mierzenie skuteczności swoich poczynań. Choć – jak podkreśla w komentarzu do Social Media Brand Index 2010 Norbert Kilen z Think Kong, można to robić i to z całkiem sporą precyzją. Nie ma cię w social media ... niedawno raportu PBI „Prywatność i własny wizerunek w przestrzeni social media” wynika, że pod tym względem ...
-
Social media 2017. Zasięg i intensywność korzystania
... na urządzeniach mobilnych – liczby te jednak powoli spadają. Zasięg serwisów w social media Podobnie jak w latach poprzednich, Youtube pozostaje serwisem, z którego ... mogą pochwalić całkiem wysoką częstotliwością korzystania. Intensywność korzystania z social media Intensywność korzystania z Facebooka jest jednak znacznie wyższa. Kilka razy dziennie ...
-
Social media: jak banki wykorzystują swoje kanały?
... odpowiedzieliśmy też na pytanie: w jaki sposób banki realizują te cele w social media? Angażowanie Dwie trzecie postów opublikowanych przez banki ma na celu ... , ile z nich faktycznie przełożyło się na sprzedaż wiedzą tylko ich autorzy. Analiza kanałów social mediowych pokazuje jednak, że internauci chętniej komentują posty sprzedażowe niż rozrywkowe ...
-
Polskie social media po #LoveWins
... w Polsce. Jak jednak wynika z monitoringu social media w Instytucie Monitorowania Mediów, już w poniedziałek szum po weekendowym wybuchu radości znacznie zmalał, by po 7 dniach pojawiały się już tylko śladowe ilości wpisów oznaczonych hasztagiem #LoveWins. Od 29 czerwca do 6 lipca w social media - głównie na Twitterze i Facebooku - pojawiło ...
-
Social media po śmierci
... sławni i podziwiani za życia, bez najmniejszego problemu mogą być tacy sami także po śmierci. I choć na zdrowy rozsądek, pierwsze zachłyśnięcie social mediami powinno już ustąpić miejsca racjonalizacji i wyciąganiu wniosków, niewiele osób w ogóle ma świadomość, że wizerunek w digitalu można odpowiedzialnie kształtować, zarówno ...
-
Oznaczanie treści sponsorowanych w social media a prawo ochrony konkurencji
... coraz więcej mówi się o potrzebie stworzenia ram prawnych dla biznesu w social mediach. Brak szczególnych rozwiązań w polskim prawie nie oznacza jednak, że ... rynkowymi. Dlatego w trosce o przyszłość swojego biznesu, decydując się na działania promocyjne w social mediach, warto zadbać, by treści sponsorowane były oznaczane w odpowiedni sposób. ...
-
Kurorty nadmorskie w social media
Za oknem zawitała zima, jednak do wakacji pozostało już tylko 5 miesięcy. Postanowiliśmy sprawdzić, jak nadmorskie samorządy korzystają z możliwości kontaktu z turystami i mieszkańcami za pośrednictwem najpopularniejszej obecnie platformy społecznościowej jaką jest Facebook. Największe miasta w Polsce już dawno zaczęły walkę o integrację z ...
-
Polskie drogi w social media
... odwilż. Czy wszyscy są na to gotowi? Na temat dróg polskich w internecie i social media przez ostatni weekend, w dniach od 22.01 do 25.01.2016, pojawiło się ponad ... kilometrów nowych dróg. Jako że plan ten został przyjęty jeszcze przez poprzedni rząd, w opinii niektórych ekspertów może być zbyt optymistyczny, jednak szacuje się, że dostępne środki ...
-
Kim są użytkownicy social media w Polsce?
Kim są użytkownicy mediów społecznościowych? To zależy których. Z najnowszego badania platformy do zarządzania komunikacją w social media NapoleonCat wynika m.in., że z Facebooka i Messengera najaktywniej korzystają użytkownicy w wieku 25-34 lata. Z kolei Instagram szczególną popularnością cieszy się wśród najmłodszych - ...
-
Meta, LinkedIn i Instagram zmieniają analitykę - co to oznacza dla marketingu w social media?
... użytkownicy zapisują nasze treści, co może być istotnym wskaźnikiem głębszego zaangażowania. Zmiana ta pozwoli na lepsze zrozumienie „ciemnego zaangażowania” (dark social), które wcześniej umykało tradycyjnym metrykom. Firmy mogłyby łatwiej ocenić, które treści są naprawdę wartościowe i chętnie zapisywane przez użytkowników. Zmiany te ...
-
Social media po polsku: czego szukamy w mediach społecznościowych?
... media społecznościowe cieszą się wśród Polaków największą popularnością. Nie jest zaskoczeniem, że ... spraw narodowych - najczęściej używane słowo to „polski”, odmieniane przez wszystkie przypadki: „polski ład”, „rząd Polski”, „polska przestrzeń powietrzna”, „kadra Polski”, „polski konflikt z Czechami”, „poczta polska” i „polscy lekkoatleci”. ...
-
Podatek obrotowy w social media
Jak dotąd 62% zawierających opinię komentarzy w mediach społecznościowych wyraża krytyczny stosunek do wprowadzenia podatku obrotowego, zwanego też "podatkiem od hipermarketów" – wynika z analizy IMM prowadzonej od lutego do kwietnia. W prasie ogólnopolskiej i regionalnej nastroje są podobne: 60% artykułów jest krytycznych, a 40% – ...
-
Opłata reprograficzna: w social mediach zawrzało
... już kapitał zaufania, kształtuje postrzeganie danego problemu, produktu bądź zjawiska wśród odbiorców. Social media są więc potężnym narzędziem marketingowym, które z dużą siłą przekuć można w konkretne rezultaty. Wraz z liczbą publikowanych w social mediach opinii i komentarzy, śniegowa kula nabiera rozpędu i rośnie w tempie geometrycznym. Pytanie ...
-
Media a podniesienie wieku emerytalnego
... Social Media. Sprawa wieku emerytalnego nie jest nowością – o konieczności reformy systemu emerytalnego premier Donald Tusk mówił w expose, jednak nie było to najważniejsze zagadnienie w opinii internautów – zbadał to wówczas Kompas Social Media ... z impasu - jest jałowe. Wyjdziemy na ulicę, może rząd się wycofa, ale problem nie zniknie i dzisiejsze ...
-
Media społecznościowe w służbie budowania marki osobistej
... do nas dotrzeć, to nadal będziemy genialnymi, ale anonimowymi specjalistami. Obecnie media społecznościowe dają cały wachlarz możliwości: od promocji całego profilu, po ... tym, co tworzymy. Jeżeli nie mieliśmy wcześniej do czynienia z działaniami promocyjnymi w social mediach to warto powierzyć to zadanie profesjonalistom – lub – opcjonalnie, przed ...
-
Social Customer Care. 5 kroków do sprawnej komunikacji z klientami
... social media, z czego ponad 14 mln, czyli ponad 82%, korzysta z nich poprzez mobile. Widzimy więc doskonale, że oba obszary mocno się przenikają. W codziennym kontakcie w social media ... pod ręką gotowe instrukcje i metody nawigacji dla zainteresowanego klienta. Mobile i social zmienią sposób patrzenia na obsługę klienta, szczególnie pod kątem nowych ...
-
Media społecznościowe w Polsce
... wiele nowych rozwiązań - podaje raport sporządzony przez Interaktywnie.com. W polskiej branży social media karty rozdaje dwójka największych - Facebook i NK.pl, które jako jedyne - według ... telewizji - robi się to teraz na FB - komentuje Mariusz Pełechaty, head of social media w Lemon Sky. - Oczywiście tutaj można człowieka złowić na „lubię to” i ...
-
Media a jednorazowe torby foliowe
... nie są obojętni - informuje raport Instytutu Monitorowania Mediów przygotowany w ramach projektu Kompas Social Media. Dlaczego jednorazówka nie jest jednorazówką oraz kto zyskał, a kto stracił na ... że niektóre placówki Tesco są czynne całą dobę. Rząd też nie lubi reklamówek W 2009 roku rząd zainteresował się sprawą foliówek i powstał projekt zakazu ...
-
O wynikach II tury wyborów współdecydują media społecznościowe
... na prezydentów miast wojewódzkich zaczerpnięto z witryny internetowej Państwowej Komisji Wyborczej. Do przeprowadzenia badania wykorzystano programy automatyzujące przeszukiwanie platform social media, w tym m.in. SocialBlade oraz Twitter APIBlade, wspomagano się również tzw. ręcznym wyszukiwaniem poszczególnych profili społecznościowych kandydatów ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2014
... , mając przy sobie urządzenia cyfrowe i mobilne, a głównym kanałem interakcji z treściami oglądanymi w telewizji stają się media społecznościowe. W mijającym roku Twitter TV stał się głównym kanałem telewizji społecznościowej (social TV), obejmując różne cele komunikacji. Również inne platformy, jak np. Facebook czy inne sieci niszowe ...
-
Internet Rzeczy. Co o IoT mówią media?
... ludziom i usprawniać funkcjonowanie w dużych aglomeracjach. Ważne są więc konsultacje społeczne oraz śledzenie nastrojów mieszkańców miast, którzy niejednokrotnie dzielą się w social mediach swoimi pomysłami na modernizację przestrzeni, w której żyją. Monitorowanie postów na Facebooku, Twitterze i forach internetowych zawierających frazy związane ...
-
Internauci a ACTA, SOPA i PIPA
... przyłączyły się media i korporacje. Na temat protestu przeciwko ustawom SOPA i PIPA pisały również polskie media i polscy internauci, co zbadał Kompas Social Media. Czarna środa ... protestu. Polskich internautów zdecydowanie bardziej poruszyła wiadomość o podpisaniu przez polski rząd deklaracji ACTA. Informacje o badaniu Raport obejmuje okres od 16 ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2014
... zawdzięcza przede wszystkim wideo online z udziałem 7,5% i dynamiką na poziomie 16%, social mediom (6,1% udziału i wzrost o 33% r/r) oraz reklamie w urządzeniach mobilnych (5,4% udziału ... , IDG, IDM Net, Infor Ekspert (szac.), Interia.pl, Iplex (szac.), Media Impact, Media Regionalne, Money.pl, NetSprint, Novem, Pkt.pl, LOWE, Polskapresse, Pracuj.pl ...
-
Wybory samorządowe: prezydenci miast jak influencerzy?
... samorządowych. W kampanii wyborczej i komunikacji z wyborcami istotną rolę odegrały media społecznościowe. Niektórzy z kandydatów swoją aktywnością w serwisie X czy na Instagramie zasłużyli sobie nawet na miano influencerów. Który z polityków najlepiej wykorzystuje social media? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowszy raport firmy doradczej ...
-
Facebook: czy przyjąć zaproszenie od szefa?
... między życzliwością a przesadnym spoufalaniem się jest bardzo cienka. Sytuację dodatkowo komplikują media społecznościowe – jak zareagować, gdy szef lub współpracownik chce dodać Cię na Facebooku do znajomych? Poznaj kilka zasad rządzących w świecie social media, o których warto pamiętać. We współczesnym świecie na Twój profesjonalny wizerunek ...
-
Ograniczony dostęp do mediów społecznościowych dla młodzieży. 75% Polaków na "tak"
... się o różnego rodzaju niebezpiecznych skutkach korzystania z social mediów przez najmłodszych. W mojej ocenie, rząd powinien zająć się tym tematem, choć też wiadomo ... które nie generują aż tylu negatywnych impulsów, co same media społecznościowe. Dziewczynki zdecydowanie preferują social media. I to może być źródłem problemu w powyższym kontekście. ...
-
Prawo i Sprawiedliwość króluje w mediach
... Władysława Kosiniaka-Kamysza (2,8 tys.) i Ryszarda Galli (0,05 tys.). Petru i Kukiz w social media Kolejność najczęściej występujących polityków w mediach społecznościowych różni się od klasyfikacji medialności liderów w prasie, internecie i RTV. W przypadku social media pierwsze miejsce zajął Jarosław Kaczyński, ale na kolejne miejsca wysunęli się ...
-
Dzień Czekolady: ile kosztuje reklama?
... ... pycha” kafeteria.pl - „#czekolada #milka #oreo #nareszcie #zdobyłam #suprise #schowek #toyoty #naprawdę #znakomita #omnomnom” instagram.com Z analizy wpisów na forach i w social media przeprowadzonej przez IMM wynika, że wysokie noty marce Wedel zapewniły szczególnie rozmowy na temat produktów serwowanych w Pijalniach Czekolady Wedla. Przede ...
-
Strategia employer branding kluczem do sukcesu Twojej firmy
... 8% badanych uznało, że warto zainwestować w zwiększenie aktywności w obszarze employer branding (9%) oraz w strategię social media marki (9%). Powody są dość oczywiste – marka, która komunikuje się z otoczeniem za pomocą kanałów social media, a także prowadzi swoje działania offline, np. uczestniczy w różnych targach, bierze udział w w wykładach ...