Rząd Beaty Szydło na Facebooku, czyli co mówią w social media
2015-12-22 15:17
Social media dobrze o rządzie © georgejmclittle - Fotolia.com.jpg
Przeczytaj także: Witold Waszczykowski negatywnym bohaterem w social media
W rozmowach o rządzie dominują publikacje neutralne lub takie, które nie wyrażają jednoznacznie emocjonalnego stosunku do gabinetu premier Szydło – jest ich aż 245 tysięcy. Jednak wśród 25 tysięcy wpisów, które zawierają jednoznaczne poparcie bądź niechęć dla członków rządu, opinie przychylne stanowią 66%, a krytyczne – 34%. IMM w ciągu 30 dni od zaprzysiężenia nowego gabinetu badał, o których członkach rządu Polacy dyskutowali w sieci najczęściej, a następnie porównał ton wypowiedzi na ich temat z publikacjami w prasie.Primus inter pares
Z badania wynika, że w przypadku każdego z członków rządu, odsetek opinii krytycznych i pozytywnych w mediach jest podobny zarówno w prasie drukowanej, jak i w serwisach społecznościowych.
IMM monitorował nazwiska członków rządu w kontekście nazw objętych przez nich resortów lub sprawowanych funkcji. Zbadano wpisy i komentarze w portalach, serwisach społecznościowych, na blogach i forach, a następnie artykuły w prasie.
Najczęściej, bo ponad 110 tysięcy razy, Polacy w internecie wspominali o pracach premier Beaty Szydło.
Najwięcej komentarzy o premier Szydło pojawiło się 18 listopada, czyli w dniu wygłoszenia expose w Sejmie, a także 15 grudnia, kiedy szefowa rządu w wystąpieniu przed niższą izbą parlamentu zabrała głos m.in. w sprawie Trybunału Konstytucyjnego. Pracę Beaty Szydło najczęściej komentowano na Twitterze i Facebooku, a także pod artykułami w portalu Onet.pl i Gazeta.pl.
Dominują wpisy o charakterze neutralnym: takie, w których internauci informują o konkretnych działaniach premier lub udostępniają informacje na ten temat, bez emocjonalnego komentarza i zaangażowania. Jednak aż 80% z wpisów, w których internauci użyli słów z dużym ładunkiem emocjonalnym (czyli wyrażającym sympatię bądź niechęć), to publikacje pozytywne. Tylko 20% publikacji było nieprzychylnych.
fot. mat. prasowe
Rząd w social media
Wydźwięk opinii publikowanych w social media rozkłada się zatem inaczej niż tych deklarowanych w badaniach ankietowych. Z najnowszego sondażu IBRIS dla portalu Onet.pl wynika bowiem, że premier Beata Szydło zdecydowanie źle została oceniona przez 28,5 proc. respondentów, ocenę „raczej źle” szefowa rządu otrzymała od 27,5 proc. pytanych, „raczej dobrze” premier oceniło 21,5% badanych, a „zdecydowanie dobrze” – 13%.
W tym samym czasie w dziennikach i czasopismach pojawiło się 2,5 tysiąca wzmianek na temat premier Szydło. Większość publikacji miało charakter informacyjny i neutralny. Wśród tekstów publicystycznych nacechowanych emocjami, pozytywny wydźwięk ma 86% materiałów. Najczęściej, bo blisko 150 razy, o szefowej rządu pisała „Gazeta Wyborcza”. W pierwszej piątce znalazły się jeszcze „Rzeczpospolita”, „Super Express”, „Nasz Dziennik” i „Gazeta Polska Codziennie”. Najwięcej artykułów o charakterze negatywnym pojawiło się w „Gazecie Wyborczej” (5). Najwięcej pozytywnych publikacji o Beacie Szydło zamieścił natomiast „Super Express” (12) i „Nasz Dziennik” (11).
fot. mat. prasowe
Opinie pozytywne i negatywne w mediach społecznościowych
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Politycy i partie w mediach IV 2016
-
Politycy i partie w mediach II 2016
-
Język polski bez eventów, selfie i pieniążków? Nie w internecie
-
Beata Szydło i jej broszki w social media
-
Politycy i partie w mediach I 2016
-
Prawo i Sprawiedliwość króluje w mediach
-
Czym jest spear phishing i jak się przed nim chronić?
-
Audio marketing w świecie online
-
7 błędów popełnianych na Linkedin. Czy też je robisz?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)