eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polscy PR-owcy a social media

Polscy PR-owcy a social media

2011-06-03 10:18

Polscy PR-owcy a social media

Media społecznościowe to dla mnie...? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

PR-owcy w sieci. Działają w mediach społecznościowych, ale przyznają, że nie wiedzą, jak sprawdzić efekty swojej pracy. Chcą łatwiej zarządzać kryzysem przez komunikację w Internecie, ale nie przygotowują scenariuszy komunikowania w sytuacji kryzysowej. Media społecznościowe jawią się specjalistom od PR jako atrakcyjne, tanie i modne medium komunikacji, jednak nadal brakuje wiedzy na ich temat - jak je wykorzystać, jakie są ich ograniczenia i jakie zagrożenia ze sobą niosą - podaje raport z badania "PR-owcu, co wiesz o social media?" przygotowanego przez zespół PRoto.pl i Instytutu Monitorowania Mediów.

Przeczytaj także: Czy biznes wykorzystuje social media?

Media społecznościowe chętnie wykorzystam ale…

Jak czytamy w raporcie, PR-owcy bardzo chcieliby komunikować się za pośrednictwem serwisów społecznościowych, o czym świadczą deklaracje związane z planami wykorzystania tego kanału komunikacji, ale… media społecznościowe są nadal niezgłębionym tematem.

Połowa badanych stwierdziła, że każda firma powinna być obecna w mediach społecznościowych. Wynika to z powszechnego przeświadczenia, że media społecznościowe są bardzo atrakcyjnym, tanim, modnym i łatwym w obsłudze kanałem komunikacji, natomiast brakuje wiedzy o jego ograniczeniach i zagrożeniach.

Przeważająca część przebadanych specjalistów wykorzystuje media społecznościowe w komunikacji PR lub marketingowej – tak zadeklarowało 84% respondentów. Jednak aż 63% ankietowanych przyznało, że nie do końca wie jak wykorzystać potencjał mediów społecznościowych.

Chętni nieprzygotowani

84% badanych specjalistów wykorzystuje media społecznościowe w komunikacji PR i/lub marketingowej. 99% badanych chce znać liczbę nieprzychylnych komentarzy, wpisów i publikacji na temat swojej marki bądź firmy.
Wychwycenie negatywnych informacji na temat firmy/marki jest dla specjalistów zajmujących się komunikacją ważniejsze nawet niż ogólna liczba publikacji. Niestety, posiadanie pełnej wiedzy na temat wydźwięku wszystkich publikacji na swój temat jest bardzo ważne jedynie dla 16% specjalistów.

Social media receptą na sytuacje kryzysowe?

fot. mat. prasowe

Media społecznościowe to dla mnie...?

Media społecznościowe to dla mnie...?

Z badania wynika również, że dla 77% pożądanym rezultatem komunikacji w social media jest sprawniejsze zarządzanie sytuacjami kryzysowymi, ale… tylko 28% badanych ma spisane zasady i scenariusze komunikowania się z otoczeniem w Internecie na wypadek kryzysu.

Konieczność działania w mediach społecznościowych bez niezbędnej wiedzy i umiejętności musi budzić frustrację. Nic dziwnego, że aż co piąty PR-owiec wyrażał nadzieję, że social media to moda, która przeminie. Ponadto 16% badanych chciałoby, żeby media społecznościowe służyły wyłącznie rozrywce.

Nie do końca nie ważne jest, jak i gdzie o nas mówią…

Badanie przyniosło wiele dowodów niedostatecznej edukacji na temat zasad działania w tym kanale komunikacji: od kwestii potencjalnych zagrożeń związanych z samą obecnością firmy w mediach społecznościowych, po możliwość wykorzystania wyników monitoringu w budowaniu strategii i bieżącej komunikacji.

fot. mat. prasowe

Monitorowanie aktywności w sieci

Monitorowanie aktywności w sieci

4% badanych nie ma wiedzy na temat swojej obecności w sieci – z żadnego z dostępnych zakresów i rodzajów monitoringu.

Tylko połowa badanych mierzy swoją obecność w mediach społecznościowych regularnie i kompleksowo. - Jedną z przyczyn może być brak wiedzy na temat dostępu do łatwych, tanich i czytelnych narzędzi do monitorowania treści – mówi Magdalena Grabarczyk-Tokaj, współautorka badania, kierownik oddziału PR i marketingu przy Instytucie Monitorowania Mediów – Monitoring prowadzony samodzielnie jest trudniejszy: angażuje czas, etaty, nie zawsze jest prowadzony regularnie oraz, co najważniejsze – często brak jest odpowiedniego know-how.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: