-
Nowa usługa IT dla Firm od TP
... informatyczną i coraz większe zainteresowanie outsourcingiem. To alternatywny pomysł na zarządzanie komputerami, urządzeniami peryferyjnymi i całą infrastrukturą IT w małych i średnich firmach. Gwarantuje nie tylko duże oszczędności w porównaniu z tradycyjnym modelem inwestowania w rozwiązania IT, ale też wygodę - swobodę wyboru rozwiązań, większą ...
-
Rekrutacja i wdrażanie pracowników
... stanowisku pracy; mogą to być zadania podobne do tych stosowanych w Assesment Center Najczęstsze mankamenty w procesie rekrutacji Często zdarza się, że w firmach brakuje 4 składników procesu rekrutacji. Upewnij się, jak funkcjonują one w Twojej firmie: “Ludzkie” podejście do kandydatów - traktowanie ich jak możliwych przyszłych ...
-
Jak przygotować się do kontroli z ZUS?
... zakresem przeprowadzanej kontroli płatnik nie posiada. W takim przypadku trzeba wcześniej poprosić o ich skompletowanie i udostępnienie. Dokumenty od tłumacza W firmach współpracujących z zagranicznymi kontrahentami lub zatrudniających cudzoziemców, niektóre dokumenty są sporządzone w języku obcym. W przypadku gdy kontrolujący wystąpi z żądaniem ...
-
Przedsiębiorczość kobiet w Polsce
... umieją promować swoich pomysłów i osiągnięć. Nie oznacza to jednak, że nie mają wiedzy i kwalifikacji. Zdaniem Ewy Lisowskiej na okresowych ocenach w firmach kobiety często wypadają lepiej niż mężczyźni. A wypadają lepiej, bo często są lepiej wykształcone od mężczyzn. Badanie Tax Care wykazało, że ...
-
Aport nieruchomości do spółki: skutki podatkowe
... wykorzystywany w indywidualnej działalności gospodarczej zamierzam wnieść aportem do spółki z o.o. na zwiększenie kapitału zakładowego. Jakie będą skutki podatkowe tego zdarzenia w obu firmach? 2.1. Przekazanie towaru aportem jako czynność opodatkowana VAT Dla celów VAT aport towaru traktowany jest analogicznie jak sprzedaż, czyli - co do ...
-
Zarządzanie pracownikami w organizacjach projakościowych
... dyssatysfakcji (Irving 2009). Fragment pochodzi z książki „Zarządzanie pracownikami, klientami wewnętrznymi w organizacjach projakościowych” Marek Bugdol. W książce omówiono problemy związane z zarządzaniem ludźmi w firmach, w których dominującymi koncepcjami zarządzania są TQM (zarządzanie przez jakość) oraz lean manufacturing.
-
Kto składa CV na oferty pracy w energetyce?
... 000PLN, geofizyk 10 000 – 18 000PLN, a Permitting Specialist 9 000 – 15 000PLN. Na wyższe zarobki mogą liczyć osoby ubiegające się o pracę w firmach zagranicznych. Jednak polskie firmy serwisowe i operatorzy nierzadko rozumieją, że oferowanie niższych stawek grozi odpływem cennych pracowników, dlatego coraz częściej również ...
-
Bibby MSP Index X 2011
... MSP Index diagnozującego kondycję sektora MSP w Polsce. Wskaźnik Bibby MSP Index, obrazujący przyszłe tendencje i najbardziej prawdopodobny kierunek zmian w małych i średnich firmach spadł w drugiej, wrześniowej fali pomiaru do poziomu 52,2 pkt. Index osiągnął wartość niższą, aż o 8 pkt. wobec poprzedniego badania. Przedsiębiorcy w odpowiedzi ...
-
Sesja GPW zaczęła się od wzrostu WIG20
... Financial Times. To był plus dla byków. Jeśli chodzi o dane makro to były słodko- gorzkie. Raport Challengera o planowanych zwolnieniach w amerykańskich firmach był fatalny. We wrześniu planowano zwolnienie 115,73 tys. osób, czyli o 126 proc. więcej niż w sierpniu. Raport był najgorszy od ...
-
Trend Micro Smart Protection Network
... na infrastrukturze Smart Protection Network. Uwaga zostanie skupiona zwłaszcza na klientach, którzy obawiają się przetwarzania w chmurze, wzrostu konsumeryzacji IT w swoich firmach i rozprzestrzenienia się ataków ukierunkowanych. Model bezpieczeństwa obejmie cztery główne kategorie rozwiązań Trend Micro opartych na chmurze, które chronią: dane ...
-
Przywództwo w zarządzaniu przez jakość
... pozycje w strukturze władzy. Fragment pochodzi z książki „Zarządzanie pracownikami, klientami wewnętrznymi w organizacjach projakościowych” Marek Bugdol. W książce omówiono problemy związane z zarządzaniem ludźmi w firmach, w których dominującymi koncepcjami zarządzania są TQM (zarządzanie przez jakość) oraz lean manufacturing.
-
1/5 budżetu IT to oprogramowanie
... na uniknięcie wysokich kar za niewłaściwe wykorzystywanie oprogramowania - ostrzegają eksperci firmy doradczej Deloitte. Koszty oprogramowania pochłaniają 18% budżetu IT w dużych firmach, a w małych i średnich przedsiębiorstwach - 20%. Na całkowity koszt aplikacji składa się zarówno początkowa cena nabycia, obejmująca opłatę licencyjną i koszty ...
-
Bezpieczeństwo IT w chmurze
... , w której udział wzięli szefowie działów IT oraz członkowie najwyższego kierownictwa firm odpowiedzialni za komputery, sieci i zasoby technologiczne zarówno w małych i średnich firmach, jak i w korporacjach. Jest to jedna z największych ankiet na temat przetwarzania w chmurze. Wyniki bazują na 5300 odpowiedziach z 38 krajów na całym ...
-
Praca zdalna: telepracownik czy freelancer?
... %. Podstawową różnicą między zatrudnieniem na zasadzie telepracy i freelancingu jest umowa, jaką związani są pracownicy. Do końca 2006 roku osoby zatrudnione w firmach, które swoje obowiązki wykonywały poza siedzibą przedsiębiorstwa, mogły być zatrudnione w ramach różnego rodzaju umów: o pracę, zlecenie czy dzieło. W 2007 roku ...
-
Innowacje podnoszą konkurencyjność Polski
... 2011 r.. Zawiera ona informacje z ankiet wypełnionych przez 100 polskich menedżerów wyższego szczebla bezpośrednio zaangażowanych w kształtowanie i wdrażanie strategii innowacyjności w swoich firmach. Firma GE zleciła wykonanie tego badania, aby poznać, jak polscy liderzy opinii oceniają obecną politykę Unii Europejskiej w zakresie innowacji, która ...
-
Produkty strukturyzowane w dół
... zakłada wzrost notowań, struktury na spadki to rzadkość) będzie zgodna z tym, co wydarzy się na rynku. To jednak źle świadczy o firmach oferujących tego typu inwestycje, bo opracowując swoje strategie nie dostosowują ich do tego co dzieje się na rynku. Bez względu ...
-
Branża logistyczna wybiera outsourcing
... są obecnie rosnące koszty, nasilająca się konkurencja cenowa, postępująca konsolidacja rynku, ale także niedobór talentów. Znaczne uzależnienie ilości pracy w firmach logistycznych od bieżącego zapotrzebowania ich klientów sprawia, że dla skutecznego zarządzania niezbędna jest elastyczność zatrudnienia, możliwość dostosowania go do bieżących ...
-
Transport towarów III kw. 2011
... miesiącach globalna sytuacja gospodarcza istotnie wpłynęła na wyniki tej branży. Potwierdza to również wskaźnik HSBC PMI mierzący nastroje menedżerów logistyki w firmach przemysłowych – we wrześniu spadł do 50,2 pkt. i jest najniższy od października 2009 roku. Mimo spadku całkowitej liczby ładunków warto zwrócić ...
-
Gdzie po wsparcie finansowe na B+R?
... pozostało 219 mln EUR. Z kolei, w przypadku funduszy unijnych na wspieranie innowacji w Polsce Wschodniej, które pozwalały m.in. na tworzenie infrastruktury zaplecza B+R w firmach, zakontraktowano 78,32% alokacji, a do rozdysponowania pozostało jeszcze ponad 100 mln EUR. Łącznie z obu działań pozostaje jeszcze do wykorzystania na ...
-
Top Employers 2011 - najlepsze praktyki HR
We wrześniu br. Instytut CRF opublikował całość raportu dotyczącego najlepszych praktyk HR obowiązujących w firmach, które w 2011 roku uzyskały certyfikat Top Employers. W tym roku uzyskały go łącznie 444 organizacje z dziewięciu krajów Europy: Belgii, Francji, Niemiec, ...
-
Dobry menedżer nie musi być mężczyzną
... im obowiązki - podkreśliło to 20% menedżerek biorących udział w badaniu. − Wyniki naszych badań to bardzo istotny sygnał dla wszystkich, którzy w swoich firmach decydują o rozdzielaniu stanowisk menedżerskich – komentuje Jacek Bochenek, dyrektor generalny firmy Diners Club Polska koordynującej program Talent Club. – Skoro sami przedstawiciele ...
-
Koniunktura przemysłowa X 2011
... 6 – spadek o 6 punktów). W październiku br. 7,4% przedsiębiorców (7,9% w październiku ub. r.) deklaruje, że nie napotyka barier w prowadzeniu swojej bieżącej działalności. W pozostałych firmach najczęściej zgłaszanymi barierami są: niedostateczny popyt na rynku krajowym (53% przedsiębiorstw w październiku br., 57% przed rokiem), niepewność ogólnej ...
-
Innowacyjne firmy a rozwój organiczny
... Technologii Mediów i Telekomunikacji w Europie Środkowej, Deloitte. Z badania przeprowadzonego przez Deloitte wynika, iż trzy czwarte CEO przewiduje, że poprawa wyników w ich firmach będzie wynikała przede wszystkim ze wzrostu organicznego. Niemal jedna piąta badanych oczekuje, że wzrost przewyższy poziom 51%, co pokazuje wyraźne ...
-
Bony świąteczne a przychód firmy
Wraz z powoli zbliżającymi się świętami stopniowo wzrasta zainteresowanie przedsiębiorców bonami towarowymi. Taka forma wsparcia pracowników jest szczególnie popularna w dużych firmach i instytucjach państwowych. W ciągu kliku następnych tygodni podmioty zajmujące się emisją bonów będą sprzedawać ich więcej niż zazwyczaj. Z tego względu warto ...
-
Pracownicy fizyczni i specjaliści poszukiwani
... (pracownicy sekretariatu, asystenci). Tylko w co 10 badanym przedsiębiorstwie zatrudniano lub rekrutowano na stanowiska kierownicze (kadra zarządzająca). Zdecydowanie częściej w firmach powyżej 100 pracowników (19%) niż mniejszych (5%). Specjaliści i pracownicy fizyczni poszukiwani Połowa badanych firm nie ma planów poszukiwania nowych pracowników ...
-
Warunki pracy a jej wydajność
... z takich rozwiązań. Przeprowadzone przez Eurofound pogłębione studia przypadków przedsiębiorstw pokazują wyraźne powiązania między niektórymi rozwiązaniami poprawiającymi warunki pracy w firmach i ich pozytywnym wpływem na wydajność pracy i wyniki. Systematyczne badanie potrzeb szkoleniowych pracowników, oferowanie szkolenia przed podjęciem przez ...
-
Polskie firmy redukują inwestycje
... inwestycje o połowę, a tyle samo o 21-50%. Ograniczenia w inwestowaniu dotykają głównie mikroprzedsiębiorstw ponad połowa z tych firm redukuje inwestycje o 10%, podczas gdy w firmach małych ograniczenia sięgają 40%, średnich 24% i dużych 14%. Przy czym średnie i duże przedsiębiorstwa, jeśli już zmniejszają swoje zaangażowanie inwestycyjne, to ...
-
Jest praca w sektorze NGO
... innymi, w firmie z branży konsultingowej, świadczącej usługi z obszaru HR. Na co dzień praca w organizacjach pozarządowych nie różni się zasadniczo od pracy w firmach komercyjnych, choć przedmiot działań jest inny. To nad czym pracujemy, naszym „produktem” jest zmiana postaw czy pomoc dla określonej grupy ...
-
Mniej obowiązków dla małego pracodawcy
... nieposiadania regulaminów zakładowych. Oznacza to dla nich konieczność rozszerzenia treści informacji dodatkowej o kwestie wskazane w art. 29 § 3 K.p., które w większych firmach są przedmiotem regulaminów lub układu zbiorowego. Ponadto "w zastępstwie" przepisów zakładowych konieczne jest wydanie obwieszczenia o rozkładach i systemach czasu pracy ...
-
Atrakcyjne środowisko pracy ważniejsze niż zarobki
... urządzeń oraz mobilność pracy, niż zarobki. Oznacza to, że oczekiwania i priorytety nowej generacji pracowników nie dotyczą wyłącznie pieniędzy. O tym, w których firmach będzie pracować nowe pokolenie talentów, w coraz większym stopniu decydują takie elementy środowiska i kultury pracy, jak dostęp do sieci mobilnych, elastyczność ...
-
Android 4.0 będzie bezpieczniejszy?
... VPN pozwalają na zdalne uzyskiwanie dostępu do sieci czy serwerów, które nie są „widoczne” publicznie. Często rozwiązanie takie stosuje się w firmach i pracownicy mogą dzięki niemu – na przykład – uzyskiwać dostęp do korporacyjnej poczty elektronicznej ze swoich smartfonów lub komputerów znajdujących się poza ...
-
Polscy pracodawcy chcą zatrudniać
... niż w trzech pierwszych kwartałach tego roku, nie jest jednak obawa przed spowolnieniem gospodarczym, ale cykl rekrutacyjny, który podobnie przebiega w wielu firmach. – Pod koniec roku przedsiębiorstwa zwykle zatrudniają mniej osób, przenosząc procesy rekrutacyjne na styczeń – tłumaczy Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj, do ...
-
Pracownik tymczasowy może zarobić tyle, co etatowy
... mogą wynikać w głównej mierze z systemu premiowego lub dodatkowych benefitów wliczanych do pensji, a którymi pracownicy tymczasowi nie są obejmowani we wszystkich firmach – dodaje.
-
Rynek pracy cudzoziemców 2011
... 40%. Zmiany w polskim prawie, wymuszone wprowadzeniem założeń dyrektywy sankcyjnej Unii Europejskiej, kładą z kolei większy nacisk na legalne zatrudnienie cudzoziemców w polskich firmach i powinny przyczynić się do zwiększonej liczby wniosków w ostatnich miesiącach roku. W przeprowadzonych badaniach, na pytanie “Co było głównym powodem zatrudnienia ...
-
Jaki typ e-biznesu można zgłosić do konkursu PARP?
... ”, koncentruje się na „sprzedawaniu”. Szacuje się, że światowy rynek drukowanych i cyfrowych mediów bazodanowych wart jest ponad 30 mld USD. W najlepszych firmach na świecie biznesowe bazy danych są niezbędnym elementem każdego dobrze działającego działu sprzedaży. NARZĘDZIA WSPÓŁPRACY Organizacja pracy jest tak stara ...