-
7 innowacji, które pozytywnie wpływają na rozwój firmy
... wykorzystaniu sztucznej inteligencji opracował technologię pozwalającą na rozpoznawanie wyrazu twarzy i tym samym nastroju człowieka. W ten sposób można badać reakcje konsumenta na poszczególne produkty i marki i wykorzystać tę wiedzę w reklamie. Przyszłość będzie zdominowana przez aplikacje, sensory i coraz bardziej zaawansowane gadżety. Wdrożenie ...
-
Pośrednictwo finansowe nie może odetchnąć
... , ważne jest nie tylko to, by sprzedawca wiedział wszystko o produkcie, który oferuje, ale by kształtować postawy etyczne i umiejętność słuchania potrzeb konsumenta. Przede wszystkim chodzi zaś o to, by w działaniach sprzedażowych umieć przewidywać i uwzględniać to, że konsumenci, także w zakresie korzystania z usług finansowych, nie ...
-
Kotły na paliwo stałe, ciekłe i gazowe. Co wykazała kontrola IH?
... inspektorzy zakwestionowali względy formalne. Dotyczyły one nieścisłości pomiędzy wytycznymi instalacji i konserwacji a instrukcją obsługi — sprzeczne informacje mogły wprowadzić konsumenta w błąd. W zaistniałej sytuacji producent podjął dobrowolnie działania naprawcze. W laboratorium zbadano, czy kotły podczas spalania nie emitują niebezpiecznych ...
-
Rynek pożyczek BNPL wciąż rośnie
... PLN i była wyższa jedynie o 4,5% r/r, co przy uwzględnieniu poziomu inflacji sprawia, że siła nabywcza takiej pożyczki jest zdecydowanie niższa dla konsumenta - Agnieszka Wachnicka prezes Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego. Wrzesień gorszy od sierpnia Wartość udzielonego finansowania na tradycyjnym rynku spada miesiąc do ...
-
Renta dożywotnia pod lupą UOKiK
... , zawierając umowę, nie pozbywają się własności mieszkania. Jest to tzw. model kredytowy odwróconej hipoteki. „Odwrócony kredyt hipoteczny”, w przedstawionym rozumieniu, nie ... świadczeń pieniężnych. niektóre Spółki zobowiązują się, że umożliwią spadkobiercom konsumenta zabranie z mieszkania wszystkich rzeczy ruchomych po jego śmierci. jeśli ...
-
Czy mobile sprzedaje?
... pomiędzy mobile a desktop jest inny sposób wykorzystania ekranów przez konsumenta i marketerów. W przypadku znakomitej większości briefów celem biznesowym kampanii jest zwiększenie ... się skraca. Ciekawym przykładem w jaki sposób aplikacja mobilna może rewolucjonizować model zakupu produktu sprzedawanego dotychczas tylko offline jest case TANKUJ24. Na ...
-
Zmiany dla prowadzących sklepy internetowe
... najem tego kortu zawierana jest dopiero w momencie pojawienia się konsumenta na miejscu w umówionym czasie. „Model rezerwacyjny” może zostać wykorzystany w pierwszej kolejności przy ... zwrotu towaru przez konsumenta w stanie niepogorszonym. W takiej sytuacji przedsiębiorca może jedynie potrącić z ceny zapłaconej przez konsumenta kwotę stanowiącą ...
-
Dystrybucja towarów w e-handlu
... . W zależności od tego jaki model ... konsumenta, najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o wymienionych w tym przepisie kwestiach. Zgodnie z art. 12 ust. pkt. 5) ustawy o prawach konsumenta ...
-
Rynek energetyczny a interesy konsumentów
... zakłady energetyczne nieuzasadnionych opłat za laboratoryjne badania licznika. Na żądanie konsumenta zakład energetyczny powinien sprawdzić, czy licznik działa prawidłowo. Konsument ... Z punktu widzenia łatwości zmiany dostawcy rynek telefonii komórkowej można uznać za docelowy model dla rynku energii, jednak proces dochodzenia do podobnego stanu na ...
-
Wrażliwy prestiż marki luksusowej
... Do istotnych zmian w charakterystyce konsumenta dołączyły ponadto zmiany w otoczeniu biznesowym, m.in. postępująca w coraz szybszym tempie globalizacja, rozwój internetu i środków masowego przekazu, rosnące zapotrzebowanie omawianego sektora na kapitał. Wszystko to zmienia nie tylko dotychczasowy model funkcjonowania przedsiębiorstw operujących na ...
-
Sklepy internetowe w Polsce 2007
... prawa konsumenta różnią się w innych krajach od obowiązujących w Polsce. W związku z powyższym sprzedający poza Polską jest zobowiązany przestrzegać praw kraju, z którego konsumenta ... firmy kurierskie do podejmowania działań wpisujących się w oczekiwany model współpracy między nimi a sklepami internetowymi i w niedalekiej przyszłości sytuacja ...
-
Media tradycyjne i cyfrowe: prognozy 2015
... wyglądały na stworzone „przez maszynę”, a jednocześnie pozwolą one na opowiadanie nowych, dynamicznych i istotnych dla konsumenta historii powiązanych z miejscem i sposobem przekazu. Wyobraźmy sobie obecnie funkcjonujący model marketingu programmatic. Załóżmy, że do koszyka w wirtualnym sklepie Amazon wkładamy elektryczną maszynkę do golenia, którą ...
Tematy: media, media cyfrowe, telewizja, Internet, multiscreen, reklama online, Bid Data, reklama telewizyjna -
E-commerce: kto płaci za zwrot towaru?
... . Przydatne linki: - Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta - Prawa konsumenta: poradnik kupującego - Ustawa konsumencka w praktyce - poradnik przedsiębiorcy Zwrot ... wszystkim towarów ekskluzywnych i drogich. Przykładem może być najnowszy model smartfona, którego wyjęcie z oryginalnego i zaplombowanego opakowania powoduje utratę jego ...
-
Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich. 4 najpopularniejsze błędy
... kilku lat, która w znacznym stopniu zrewolucjonizowała dotychczasowy model sprzedaży towarów i zawierania umów np. drogą elektroniczną. W potocznym ... podlegać będą oni ustawie o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. 3/ „Odrzuciłem reklamację konsumenta, ale nigdzie nie wspominałem mu o możliwości pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów, ...
-
Nowa era innowacji
... (doświadczenie pojedynczego konsumenta w danym czasie). Żadna firma nie jest aż tak wielka pod względem zasięgu i rozmiarów, aby zadowolić doświadczenia pojedynczego konsumenta w ... tego przykładem była fabryka River Rouge w Dearborn w stanie Michigan. Ten model wciąż przynosi przychody, biznesmeni znają go bardzo dobrze, ale niektóre firmy pokazują, ...
-
Dyrektywa Omnibus. Promocje w e-commerce - na co zwrócić uwagę?
... r., jednak polskie przepisy nadal nie są gotowe. Dlatego w Polsce nowy model prezentowania cen promocyjnych nie jest jeszcze obowiązkowy. Nowe wymogi ... W Allegro oczekujemy na wejście w życie dyrektywy Omnibus. Wierzymy, że nowe przepisy wzmocnią ochronę konsumenta na rynku cyfrowym, sprawią, że zakupy online będą bezpieczniejsze, a sam konsument ...
-
Kreowanie marki na bazie emocji
... najnowszy model telefonu komórkowego/samochodu/sprzętu komputerowego… Czy to zawsze działa? Nie. Bo współczesny konsument nie skupia się już na treściach, lecz na emocjach. Nie jest już konsumentem, lecz prosumentem. Nie chce tylko myśleć – chce czuć. Obszary zastosowania brandingu emocjonalnego Istota przywiązania współczesnego konsumenta ...
-
Zakupy online - typy klientów
... że koncepcja lejka nie uwzględnia wielu zachowań występujących w internecie. Tradycyjny model ulega zmianie poprzez samo specyficzne oddziaływanie sieci. Klasycznie ... nim udział konsumenci są najważniejsi. Często, szczególnie w naukach ekonomicznych, traktuje się konsumenta jako metodyczną jednostkę, która wybiera najlepszą dla siebie ofertę w ...
-
Pośrednictwo kredytowe bez prowizji?
... prawny to kolejny krok, którego celem jest rozszerzenie ochrony konsumenta. Nowa regulacja zakłada wprowadzenie rozwiązań, które wymuszają na pośrednikach nie tylko ... jego wdrożenie rozważa się jedynie we Włoszech, a i to w wąskim zakresie, obejmującym wyłącznie model brokerski pośrednictwa. Zdecydowana większość państw członkowskich UE nie stosuje ...
-
Upadłość konsumencka po nowelizacji
... prawnym w 2009 roku, niezmiernie trudno było spełnić warunki wymagane dla umorzenia zobowiązań konsumenta. Zgodnie art. 493³ ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. prawo upadłościowe i naprawcze /Dz. U. ... oddłużenia. Z początkiem tego roku weszły przepisy znacząco zmieniające model upadłości konsumenckiej. Z jednej strony, nowa regulacja bazuje na ...
-
Usługi bankowe. Czego chcą smart klienci?
... , klienci skorzystają z ofert firm, które najbardziej o nich zadbają. Rynek wymusza model prowadzenia biznesu, w którym każdy będzie miał dostęp do takich samych warunków ... banki często udzielają kredytów online na zasadach niedopasowanych do nowoczesnego konsumenta, co powoduje frustrację klientów. W działaniu Inbank stawiamy na egalitaryzm – brak u ...
-
Internet - wymagające medium
... online. CTR mówi o tym, w jakim stopniu reklama wywołuje natychmiastową reakcję konsumenta, podczas gdy VTR mierzy wpływ reklamy w dłuższym okresie czasu. ... ma inaczej rozłożone ciężary informacyjne. W pierwszych fazach wykorzystuje się model teaserowy, merkantylny, krótki i korzyściowy. W kolejnych odsłonach musi dawać komplet usystematyzowanych, ...
-
Upadłość konsumencka nie dla wszystkich
... . Efektem tych prac jest obowiązujący od końca zeszłego roku model postępowania upadłościowego wobec konsumentów. Redukcja barier w dostępie do upadłości konsumenckiej nie ... , iż powyższe okoliczności mogą zaistnieć w różnych warunkach i za oddłużeniem konsumenta mogą przemawiać silne argumenty o charakterze słusznościowym lub humanitarnym (np. ...
-
Przepisy prawne: najważniejsze zmiany IV 2016 r.
... z 2013 r., poz. 1410 oraz z 2015 r., poz. 1266 i 1505), w tym: wprowadzono nowy model postępowania, prowadzonego przez Urząd Patentowy, w sprawie udzielenia ... na podstawie której opłata stosunkowa w sprawach o roszczenia wynikające z czynności bankowych, pobierana od konsumenta albo osoby fizycznej prowadzącej gospodarstwo rodzinne wynosi 5% wartości ...
-
Suplement, lek czy żywność? Olejki CBD a kwestie prawne
... żywnością. Jest to niezwykle ważne z punktu widzenia interesu zdrowotnego oraz ekonomicznego konsumenta. Dane umieszczone na opakowaniu pozwalają nie tylko na zapoznanie się z ... Roślin i Nasiennictwa (PIORiN). Ma to zapewnić bezpieczeństwo i jakość żywności. Jednak model nadzoru nad tymi kwestiami jest w Polsce rozproszony, co skutkuje trudnościami w ...
-
Internet w procesie marketingowym
... równocześnie wysłanie komunikatu zwrotnego. Marketingowy model komunikacyjny "one to one" Drugim charakterystycznym dla sieci Internet modelem jest "many to many", który pociąga za sobą dwa rodzaje "interaktywności": - wzajemne oddziaływanie pomiędzy firma a konsumentem, z wykorzystaniem medium - interakcje konsumenta z danym medium Oznacza to, że ...
Tematy: -
User Experience przechodzi na emeryturę. Co teraz?
... wartością współczesnego konsumenta mediów staje się nie tylko możliwość otrzymywania informacji, ale również współuczestnictwo w ich tworzeniu. Podstawowy model ról ulega odwróceniu ... jest jednak skierowana bezpośrednio na firmę. Eksperci przyrównują ten model do dyskusji panelowej, w której firma pełniłaby funkcję moderatora, a jej klienci ...
-
Ekologia w polskich szafach. Jak kupujemy odzież?
... Poland. Wprowadzanie zmian będzie procesem, w którym firmy będą musiały elastycznie zmieniać obecny model działania. Model, który jest nadal w fazie dyskusji i ustaleń w branży. Główny ... w oczach konsumentów (szczególnie najmłodszej grupy)” – dodaje Rafał Reif. Nowy model daje też szansę na uruchomienie nowych usług i strumieni przychodów np. ...
-
Co czeka e-commerce w 2023 roku?
... W tej chwili są rozwiązania, które na podstawie zdjęć przedmiotu mogą stworzyć model trójwymiarowe. Staje się to więc wygodne, szybkie i tanie w realizacji – podkreśla ... pytania, rozwiązywać problemy klientów i oferować produkty, które są dostosowane do potrzeb konsumenta. To świetne narzędzie nie tylko do automatyzacji kontaktu, ale też up-sellingu ...
-
Dlaczego więcej niż 90% MSP nie podejmuje jeszcze wysiłków na rzecz wdrożenia CRM?
... na końcowy koszt zakupu produktu przez konsumenta. Więc na rynku, w którym konkurowały ze ... konsumenta jest tylko synonimem określonej jakości. Klient kupuje produkt określonej marki, bo spodziewa się otrzymać produkt określonej jakości. Klient jest skłonny zapłacić więcej za markę, ale faktyczną intencją jest opłata za gwarancje jakości. I model ...
Tematy: -
Rozrywkowa reklama z marką
... , Action), DAGMAR (Defining Advertising Goals for Measured Advertising Results) czy model Lavidge’a – Steinera. Według tych i podobnych modeli projektowana jest większość ... na informację i perswazję, zawartości (czy sumy) elementów, które mogą przekonać konsumenta do zakupu marki (np. podstawowe informacje o towarze, działanie produktu, jego ...
-
Systemy CRM i nowoczesny marketing relacyjny
... , co przyczyniło się do możliwości zaoferowania przystępnej ceny na sprzedawany model. Większość przedsiębiorstw przyznała Fordowi rację i również zmieniła swoją orientację ... konkursów, czy sprzedaż premiową aż do kart członkowskich, rozbudowanych klubów konsumenta oraz indywidualnych ofert specjalnych. Pracownicy na pierwszej linii frontu Tak ...
-
Dokąd zmierza branża deweloperska?
... nie zarobić, a ewenement miał polegać na tym, że w tym przypadku model cyklu koniunkturalnego nie znajdzie potwierdzenia w praktyce. Ci, którzy weszli w rynek ... dwóch w/w krajach nakręcana popytem konsumpcyjnym i kredytami. W pewnym momencie siła amerykańskiego konsumenta zaczęła słabnąć, a problem unaocznił się w spadku sprzedaży domów na rynku ...
-
Świadczenie usług na własną rzecz a podatek VAT
... mowa w art. 7 ust. 2 oraz art. 8 ust. 2 ustawy o VAT. Fakt istnienia bezpośredniego konsumenta (odbiorcy świadczenia) potwierdza także konstrukcja umowy najmu. Przez umowę ... jest prawem zespolonym, składającym się z udziału poszczególnych współwłaścicieli. Ustawowy model współposiadania został określony w art. 206 Kodeksu cywilnego. Każdy ...
-
Komunikacja marketingowa: crossmedia
... marki, produktu czy usługi, jednak w żaden sposób nie angażuje konsumenta ani nie wywołuje u niego emocji. Obecnie większość kampanii crossmediowych pozwala ... . Mimo że wspomniany model komunikacji marketingowej sprawdza się i jest zgodny z istniejącymi trendami, jednak wciąż nie spełnia oczekiwań współczesnego konsumenta. Obecnie potencjalni ...