2004-10-23 20:02
Przeczytaj także: Więź klienta z luksusową marką
Współcześni konsumenci dóbr luksusowych – w porównaniu z tradycyjnymi ich odbiorcami – są także niej lojalni w swoim przywiązaniu do konkretnych marek, mniej konserwatywni, z większym zainteresowaniem śledzą modę i tym samym wymuszają na producentach szybsze reagowanie na swoje, często zmieniające się, upodobania. Co również niezwykle ważne – współcześni konsumenci dóbr luksusowych bardziej emocjonalnie podchodzą do tego, na co wydają pieniądze, ale też coraz lepiej potrafią ocenić rzeczywistą wartość produktów i usług oraz krytycznie skonfrontować ją z ceną żądaną przez producenta. Tacy klienci, z taką postawą, okazali się swoistym zaskoczeniem dla przyzwyczajonych do ich zachowawczości producentów dóbr luksusowych. Do istotnych zmian w charakterystyce konsumenta dołączyły ponadto zmiany w otoczeniu biznesowym, m.in. postępująca w coraz szybszym tempie globalizacja, rozwój internetu i środków masowego przekazu, rosnące zapotrzebowanie omawianego sektora na kapitał. Wszystko to zmienia nie tylko dotychczasowy model funkcjonowania przedsiębiorstw operujących na rynku dóbr luksusowych, ale też filozofię ich działania i podejście do zarządzania marką.oprac. : Ewelina Sęk / Marketing w Praktyce
Dobra luksusowe: spadki sprzedaży i zwrot ku e-commerce
Sprzedaż biżuterii z diamentami wzrosła o 30%
Wraca popyt na dobra luksusowe
Moda i dobra luksusowe: kryzys nie zahamował fuzji i przejęć
Jak pandemia wpłynęła na rynek mody i dóbr luksusowych?
Rynek dóbr luksusowych w Polsce dotknięty przez pandemię
Marki kosmetyczne tną wydatki na reklamę. Wzrost jeszcze nie w tym roku
Czy pandemia zmieniła marki luksusowe?
Dobra luksusowe z największym spadkiem w historii
Witam! Po rozpadzie zespołu pozostał mi sprzęt oświetleniowy i nagłośnieniowy oraz namiot. Przedmioty te chciałbym wynajmować w ramach najmu ...
Witam, zwracam się z pytaniem odnośnie prowadzenia gazety. Będzie to gazeta o tematyce piwnej. Gazeta ta będzie rozprowadzana we własnym ...
Obligacje. Jak działa immunizacja? Jak ograniczyć ryzyko rynkowe?
Wpis do KRS. Co może sąd rejestrowy?
3 kwestie, o których musisz pamiętać przy zmianie formy opodatkowania
Biznes bez granic: Handel zagraniczny w nowej rzeczywistości
Panorama Reden i Niebieski Bursztyn od ATAL
Polski Ład 2.0: czy zmiana formy opodatkowania będzie opłacalna? Sprawdź symulację
Fala upałów: jakie obowiązki pracodawcy?