-
Co zrobić, żeby przetrwać? Wyzwania placówek bankowych
... Business Insider, 62 proc. przedstawicieli pokolenia Y widzi wartość w korzystaniu z usług oddziałów bankowych, mimo, że robi to rzadziej niż inne grupy wiekowe. ... bankowych częściej niż przeciętni konsumenci, postanowiliśmy stworzyć dla nich przestrzeń, która nie tylko pozwoli na sprawne przeprowadzenie koniecznych operacji bankowych, ale także ...
-
FinTechy liczą się coraz bardziej. Czego oczekują od nich konsumenci?
... usług oferowanych przez tradycyjne instytucje finansowe, ale również powstanie nowych graczy na rynku. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku serwisów streamingowych lub platform e-commerce, również w przypadku usług finansowych konsumenci ...
-
Polscy konsumenci zmęczeni zdalnymi kanałami komunikacji?
... konsumenci preferują kontakt oko w oko ze sprzedawcą? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: W których dziedzinach polscy konsumenci ... Bezpośredniego kontaktu najmniej potrzebujemy przy wykonywaniu operacji bankowych – 63% badanych jest gotowych zastąpić ... jest obecnie coraz bardziej doceniane w sektorze usług oraz retail, choć jeszcze nie doceniają ...
-
Polscy konsumenci a usługi telekomunikacyjne
... usług telekomunikacyjnych. Badanie wykazało m.in. że Polacy przekonują się coraz bardziej zarówno do telefonii komórkowej jak i usług mobilnego szerokopasmowego ... w Internecie co najmniej jedną operację finansową tygodniowo. Tegoroczne badania wskazują, że z bankowych transakcji wykonywanych online korzysta już 41% Polaków tygodniowo. Polacy bardzo ...
-
Digitalizacja banków nabiera tempa. Koniec tradycyjnej bankowości?
... zmianę w podejściu odbiorców do cyfrowych kanałów bankowych? Postępująca cyfryzacja, tylko spotęgowana wybuchem pandemii, w ogromnym stopniu wpłynęła na preferencje Europejczyków w zakresie korzystania z usług bankowych. Jednak – jak wynika z tegorocznego „European Retail Banking Radar” – mimo że konsumenci z krajów objętych badaniem chętnie kupują ...
-
Finanse osobiste, czyli technologie w naszych portfelach
... z usług bankowych deklarują mieszkańcy wsi, a także osoby w najstarszej i najmłodszej grupie wiekowej. Tu odsetek posiadaczy konta bankowego utrzymuje się w przedziale 55-60 proc.. W przypadku konsumentów korzystających z urządzeń mobilnych, z usług przynajmniej jednego banku korzysta 9 na 10 osób. Najczęściej badani konsumenci deklarują ...
-
Płatności bezgotówkowe: krok w przód czy wstecz?
... z sektora MSP kilkakrotność (gotówka – 0,1%, karty – 1,6%). Równowaga rynku usług bankowych Przychody z opłaty interchange poprzez agenta rozliczeniowego trafiają do banku ... . „Efektywność instrumentów płatniczych” wynika, że zarówno przedsiębiorcy, jak i konsumenci są zainteresowani nowym bezgotówkowym instrumentem płatniczym o niskich kosztach, ...
-
Komisja Europejska krytykuje opłaty bankowe
... do najdroższych krajów pod względem usług bankowych. W Bułgarii, Holandii, Belgii i Portugalii koszty prowadzenia rachunków bieżących są najniższe. Konsumenci w krajach o niejasnej strukturze cenowej ponoszą zazwyczaj wyższe koszty rachunków bankowych. 2. Informacje i doradztwo W wielu przypadkach konsumenci uznają uzyskiwane przed zawarciem umowy ...
-
Usługi bankowe. Czego chcą smart klienci?
... na zdarzenia. To sprawia, że jako konsumenci oczekujemy natychmiastowej reakcji w interakcji z urzędami, firmami, bankami. Przenosimy przyzwyczajenia ze świata wirtualnego na inne dziedziny i także w nich chcemy szybko realizować swoje potrzeby. To dotyczy również kwestii finansowych i usług bankowych, stąd rozwój branży w tym kierunku – zauważa ...
-
Bankowość elektroniczna korzysta na pandemii. Jak utrzymać efekty?
... usług bankowych najpowszechniejsze jest wśród millenialsów (28 proc.), generacji Z (20 proc.) i generacji X (16 proc.). Budowanie interakcji i długofalowego przywiązania Zdaniem ekspertów Deloitte przed bankami stoją więc dwa istotne wyzwania: utrzymanie wykorzystania funkcjonalności cyfrowych kanałów bankowych ...
-
Bezpieczna bankowość online
... usług bankowych. Firma McAfee przedstawiła przewodnik edukacyjny dotyczący bezpieczeństwa usług bankowych na komputerach, tabletach oraz urządzeniach przenośnych. Według firmy badawczej Javelin Strategy & Research, w 2010 roku 47 procent komputerów wykorzystywanych w gospodarstwach domowych do operacji bankowych ... konsumenci własnoręcznie udostępniają ...
-
Rynek pocztowy a interesy konsumentów
... na reklamowanie usług pocztowych dotyczących jedynie przesyłek rejestrowanych i przekazów pocztowych. Oznacza to, że konsumenci pozbawieni są prawnej możliwości ... najskuteczniej tam, gdzie występuje duża konkurencja. Przykładem może być rynek usług bankowych: banki zrzeszone w Związku Banków Polskich dobrowolnie poddają się rozstrzygnięciom Arbitra ...
-
Po bankowość do Facebooka?
... – Generacji X i Boomersów wciąż najważniejszym czynnikiem w wyborze usług bankowych jest obsługa klienta. Banki spółdzielcze mają zazwyczaj wyższą niż przeciętną liczbę konsumentów urodzonych przed 1980 r. Pomimo tego, że starsze osoby nadal preferują stacjonarne oddziały, konsumenci coraz rzadziej z nich korzystają. Niemniej jednak dalsze ...
-
Otwarta bankowość: 72% klientów jest gotowych na nowe usługi bankowe
... bankowych w jednym miejscu. Chciałoby z tego skorzystać aż 73% klientów posiadających konta w co najmniej dwóch bankach. Oferowanie konkurencyjnych produktów i usług, bankowych – bank, ... rozwiązań, dzięki czemu ‘bankowanie’ staje się prostsze i wygodniejsze. W naszym badaniu konsumenci ocenili, że usługi z największym potencjałem to te, które są w ...
-
Rynki UE: oczekiwania konsumentów
... . Średnio 11% użytkowników usług bankowych zmieniło usługodawcę w ciągu ostatnich dwóch lat. Tylko 9% posiadaczy rachunków bieżących zmieniło bank; najbardziej skłonni do zmiany byli posiadacze kredytów hipotecznych i korzystający z produktów inwestycyjnych, jednak ich liczba nadal wynosi tylko 13%. Transport: Konsumenci korzystający z transportu ...
-
Bankowość elektroniczna. Co myślą o niej Polacy?
... . Okazuje się, że polscy konsumenci mówią zdecydowane "tak" zmianom, ... usług bankowych deklaruje już kilka milionów Polaków. Nadwiślańska popularność bankowości elektronicznej jest zatem faktem. Potwierdzają ją również rezultaty najnowszego badania Martercard. Dowodzą one, że pod względem częstotliwości korzystania z cyfrowych rozwiązań bankowych ...
-
Rachunek firmowy powinien być tani
... konsumenci, szukają oszczędności – dodaje. Według Jacka Kasperczyka, analityka porównywarki finansowej Comperia.pl oferta produktów bankowych adresowanych do podmiotów gospodarczych z segmentu MSP nie zmienia się zasadniczo, co świadczy o stabilizacji w nastawieniu banków do mikroprzedsiębiorców. - Intensywna konkurencja na rynku usług bankowych ...
-
Bankowość online przejmuje stery
... nastawienie ekspertów do innowacyjnych form regulowania płatności zweryfikują rynek i konsumenci. Z badania przeprowadzonego w marcu br. przez Związek Banków ... inicjatywę banki pokrywają 60 proc. rynku usług finansowych w Polsce, ma na to realne szanse. Największe wyzwanie to cyberprzestępczość Dostępność usług bankowych w wielu kanałach i na ...
-
Pieniądz robi pieniądz, ale nawet zamożni nie wiedzą jak oszczędzać
... określani mianem "klientów premium" znacznie częściej budują kapitał niż przeciętni konsumenci. Okazuje się jednak, że nawet zamożni Polacy nie do ... podobnie jak każdy z nas, przyzwyczaili się do warunków rynkowych, w których większość podstawowych usług bankowych była oferowana bezpłatnie. Jak pokazało badanie, jest to jedna z głównych przyczyn ...
-
Wysoka jakość obsługi tłumaczy wyższą cenę
... konsumenci kierują się niezwykle często jest cena. Nie inaczej jest w dzisiejszych czasach, ale dostrzegalne staje się również kładzenie nacisku na kwestie innego rodzaju. Z opracowanego przez Capgemini raportu The Disconnected Customer wynika, że co piąty klient skłonny jest zrezygnować z usług ... konsumenci i osoby korzystające z usług bankowych. ...
-
10 porad: jak zadbać o bezpieczeństwo danych w sieci?
... skomplikowane, ponieważ chodzi przeważnie o wdrożenie zaawansowanych technologicznie rozwiązań, o tyle już konsumenci mogą sami, w kilku prostych krokach, zredukować szanse na ... samych usługodawców - zarówno jeśli chodzi o metody płatności czy dostawcę usług bankowych i pozabankowych. Warto korzystać z porównywarek ofert finansowych, gdzie znajdują ...
-
Usługi bankowe wg Polaków
... usług bankowych Polacy są z zasady tradycjonalistami i niezbyt skorzy do zmian - tak wynika z deklaracji konsumentów, którzy wypełnili Ogólnopolski Kwestionariusz Produktów i Usług ... . Do najistotniejszych czynników, które brali pod uwagę zakładając konta, konsumenci zaliczyli godną zaufania markę instytucji (82% wskazań), dogodną lokalizację placówek ...
-
Rekomendacja T do poprawy
... jak i gotówkowe. Według Komisji zbyt łatwa dostępność kredytów powodowała, że konsumenci zaciągali ich zbyt dużą ilość i coraz więcej osób nie mogła ... związku z planowanymi zmianami KNF możliwe jest, że będziemy mogli korzystać tylko z usług bankowych, a z mapy Polski znikną parabanki oferujące niekorzystne dla klienta pożyczki? Według Łukasza ...
-
Segment bankowości mobilnej coraz silniejszy
... roku środek ciężkości w sposobie świadczenia usług bankowych przeniósł się z dostępu przez sieć w kierunku aplikacji mobilnych. Choć wciąż najszerszy pakiet usług można uzyskać ... było dotychczas wyłączną domeną bankowości internetowej i tradycyjnej. Obszarem, po którym konsumenci mogą sobie wiele obiecywać, są zmiany w płatnościach bezgotówkowych. W ...
-
Wysokie opłaty za prowadzenie rachunku? Załóż Podstawowy Rachunek Płatniczy
... zmianę rachunku bankowego, a jeśli posiadamy rachunki w kilku bankach – ograniczenie ich liczby – wyjaśnia Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK. Konsumenci, którzy z usług bankowych korzystają sporadycznie, powinni rozważyć założenie Podstawowego Rachunku Płatniczego, który jest bezpłatny i oferuje podstawowe funkcjonalności. Banki i spółdzielcze kasy ...
-
3 sposoby na customer experience w usługach dla biznesu
... z tym wiązać CX na wyższym niż dotychczas poziomie. Na drugim miejscu znajdują się klienci szeroko pojętej branży handlowej, a dalej zwykli konsumenci i osoby korzystające z usług bankowych. Klienci końcowi oczekują przede wszystkim rozwiązań technologicznych. Badania przeprowadzone na grupie 1,5 tys. osób ze Stanów Zjednoczonych, Francji, Niemiec ...
-
5 trendów w usługach finansowych w 30 lat od wydania 1. karty płatniczej
... kontrolę nad kontem i wydatkami dziecka. Dlatego coraz popularniejsze będzie projektowanie usług bankowych dla najmłodszych, które będą też świetnym narzędziem do edukacji ... biometryczne dają wiele korzyści, m.in. związanych z bezpieczeństwem i wygodą – dzięki nim konsumenci nie muszą pamiętać wielu haseł. 4. Niewidzialny bank - usługi finansowe i ...
-
Jak banki mogą skorzystać na open API?
... konsumenci, a wraz z ich przemianą metamorfozie muszą ulegać świadczone im usługi, również finansowe. Mało ... , z jakimi zmagają się działy IT instytucji finansowych rosnące oczekiwania klientów, którzy chcą mieć dostęp do usług bankowych w trybie 24/7 z każdego miejsca na świecie regulacje i przepisy (także te związane ze środowiskiem i jego ochroną ...
-
Banki doceniają klasę średnią
... ona coraz silniejszą reprezentację. Zamożni Polacy to konsumenci bardzo interesujący z punktu widzenia banków. Dlatego też tworzona z myślą o klientach ... Szlosek.- Nasze badanie pokazuje, że znaczenie nowych technologii ułatwiających korzystanie z usług bankowych jest istotne dla większości z nich. Dotyczy to zarówno strony czysto transakcyjnej, ...
-
Rzecznicy UOKiK walczą o prawa konsumentów
... usług internetowych. W przypadku usług remontowo-budowlanych najwięcej zastrzeżeń zgłaszano do nieprawidłowego wykonania, niedotrzymywania terminów oraz uchylania się wykonawców od usuwania wad i usterek zgłaszanych po ich wykonaniu. Porady dotyczące usług bankowych ...
-
Rzecznicy konsumentów udzielają coraz więcej porad
... usług rzecznicy konsumentów udzielali najczęściej informacji na temat zawyżonych rachunków telefonicznych, nieprawidłowo naliczonego abonamentu, używania materiałów nienależytej jakości w przypadku usług budowalnych, czy realizacji robót niezgodnie z projektem. Wzrosła liczba skarg dotycząca usług bankowych ... dłużników bankowych. Konsumenci zgłaszali ...
-
Płatność telefonem to już norma?
... Różnorodność i powszechność dostępnych form płatności cyfrowych sprawia, że współcześni konsumenci bez większego trudu mogą znaleźć rozwiązanie najbardziej pasujące do ich ... jak numer karty płatniczej czy dane potrzebne do korzystania z usług bankowych. Największym zaufaniem obdarzani są członkowie rodziny (32%), zaś następne miejsca zajmują banki ( ...
-
Cyfryzacja. Poznaj opinie Polaków
... Maria Cywińska, socjolog internetu, Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. „Polscy konsumenci chcą, żeby korzystanie z cyfrowych usług było szybkie i proste. Innymi słowy, ... W Polsce badanie zostało przeprowadzone na próbie 1000 internautów korzystających z usług bankowych, zamieszkujących w miastach, w wieku 20-50 lat. Metodologia badawcza ...
-
Portfel Polaka. Polski budżet domowy pod lupą
... korzystanie z usług bankowych deklarują mieszkańcy wsi, a także osoby w najstarszej i najmłodszej grupie wiekowej. Tu odsetek posiadaczy konta bankowego utrzymuje się w przedziale 55-60%. W przypadku konsumentów korzystających z urządzeń mobilnych, z usług przynajmniej jednego banku korzysta 9 na 10 osób. Najczęściej badani konsumenci deklarują ...
-
KRD: długi Polaków III kw. 2009
... konsumenci) oraz 5 pozycję (firmy) w hierarchii ważności. Ten zmieniony stosunek do kredytów bankowych znajduje odzwierciedlenie w statystykach dotyczących zagrożonych kredytów. Jak wynika z najnowszego Kompleksowego Raportu o Długach opracowanego przez Krajowy Rejestr Długów, łączna wartość niespłacanych w terminie kredytów bankowych ... i usług ( ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem