Usługi bankowe wg Polaków
2006-02-09 00:02
Przeczytaj także: Polacy zadowoleni ze swoich banków
Zmianę banku, w którym znajduje się ich najczęściej używane konto osobiste, planuje zaledwie 7% konsumentów. Jednocześnie ponad połowa respondentów przyznała, że na wybór banku prowadzącego ich konta osobiste w dużym lub bardzo dużym stopniu zadecydowało przyzwyczajenie.Do najistotniejszych czynników, które brali pod uwagę zakładając konta, konsumenci zaliczyli godną zaufania markę instytucji (82% wskazań), dogodną lokalizację placówek (77%) oraz lokalizację oddziału blisko miejsca zamieszkania i dużą liczbę bankomatów (po 75% wskazań). Nowoczesne produkty czy możliwość korzystania z oferty banku za pomocą internetu okazały się być mniej ważnymi aspektami, wymienianymi przez nieco więcej niż 40% respondentów.
Najwięcej zainteresowanych zmianą banku znajduje się w wieku 40-59 lat – są to częściej kobiety (65%) oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym (81%). Najliczniejszą grupą młodych klientów, osób w wieku 18-29 lat, może się natomiast pochwalić segment banków internetowych, do których konsumenci zaliczyli Inteligo, mBank, Integrum BGŻ czy Volkswagen Bank Direct – stanowią oni jedną czwartą użytkowników tych instytucji. W bankach tych znajdziemy też najwięcej studentów i uczniów, którzy zakładają w nich swoje pierwsze rachunki a także osób mogących pochwalić się najwyższymi dochodami (powyżej 7000 zł netto). Osoby po 50-tce szczególnie chętnie powierzają swoje pieniądze SKOK-om, w których stanowią ponad 50% wszystkich klientów. Mają także zaufanie do banku PKO BP (47% użytkowników banku) oraz Banku Pocztowego, Banku Spółdzielczego i BGŻ.
Ulubionymi instytucjami finansowymi nauczycieli są banki PKO BP oraz Pekao S.A.. Dyrektorzy, kierownicy i menedżerowie poza segmentem banków internetowych swoje fundusze trzymają na rachunkach w bankach typu: BPH PBK, BZ WBK oraz Fortis Bank. Rolnicy preferują Bank Pocztowy, Bank Spółdzielczy oraz BGŻ, a pracownicy biurowi Pekao S.A lub segment banków: BPH PBK, BZ WBK oraz Fortis Bank.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Bankowość elektroniczna korzysta na pandemii. Jak utrzymać efekty?
-
Najlepsze banki 2020 wg klientów
-
Banki w Polsce bez gotówki: czy jesteśmy na to gotowi?
-
Jak banki mogą skorzystać na open API?
-
Banki: plus za bankowość elektroniczną, minus za personalizację
-
Coraz mniej banków, coraz wyższe opłaty
-
Ile banki zarabiają na swoich klientach?
-
Co będą mogły aplikacje bankowe?
-
Jakie będą usługi bankowe przyszłości?