-
Pozyskiwanie energii a ochrona środowiska
... w walce o zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. Według Agencji Ochrony Środowiska zaorywanie ziem pod uprawy roślin energetycznych przyczyni się do większej produkcji CO2 do roku 2030 niż spalanie paliw kopalnych, jeżeli nie będzie prowadzone w sposób zrównoważony. Badania wykazały, że najbardziej przyjazne środowisku jest wykorzystywanie ...
-
Rachunki domowe: uwaga na okienka kasowe
... uważnie przygląda się temu rynkowi. W 2010 roku powstał Raport z badania konkurencji na rynku pośredników opłat gotówkowych. Badaniem UOKiK objęto przedsiębiorców ... opłacony dopiero wówczas, gdy przelew trafi na konto wierzyciela; powierzając agencji finansowej przekazanie pieniędzy wystawcy rachunku, konsumenci robią to na własną odpowiedzialność. ...
-
Nowa era innowacji
... tylko epizodyczna i doraźna (kiedy ktoś z najwyższego kierownictwa zleca przeprowadzenie specjalnego badania, powiedzmy, wpływu cen ropy naftowej na strukturę zakupów) lub okresowa ... do Disneylandu lub do parku narodowego Yellowstone. Powinno to pozwolić agencji lotniczej na odnotowanie tego przypadku jako wyjątkowego wydarzenia i zaproponowanie opcji ...
-
Wyniki spółek w centrum uwagi
... wielkich niemieckich instytucjach, które mogą nie przejść pomyślnie stress testu (do grona Deutsche Postbank i Commerzbanku, dołączyła wg agencji Bloomberg bank Hypo Real Estate). Wyniki tego badania poznamy w piątek i wówczas będzie można zweryfikować prawdziwość tych informacji, a na razie warto przyglądać się np. bardziej ...
-
Nowe oferty pracy VI 2010
... ugaszony i – zdaniem wielu ekspertów – może jeszcze całej Europie sprawić wiele przykrych niespodzianek. „Jak wskazują badania, rośnie liczba firm deklarujących wzrost zatrudnienia w najbliższym półroczu. Co czwarta firma przed końcem roku ... powstały wyłącznie w oparciu o płatne ogłoszenia, głównie ze średnich i dużych przedsiębiorstw oraz agencji ...
-
Telepraca a macierzyństwo
... pozwala być blisko dziecka i cieszyć się macierzyństwem. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez Instytut Badawczy MillwardBrown SMG/KRC w ramach kampanii „Mama w ... pracy w przedsiębiorstwach" to usługa realizowana na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, na podstawie wniosku o dofinansowanie projektu „Ogólnopolski ...
-
Kampanie reklamowe dla seniorów
... emeryci, ale również ludzie prowadzący aktywny tryb życia i coraz częściej osoby aktywne zawodowo. Badania dowodzą, że grupa 60+ zyskuje na znaczeniu nie tylko ze względu na starzenie ... mówią, że starzy są głupi, a starzy wiedzą, że młodzi są głupi”. Większość młodych pracowników agencji reklamowych musi zmierzyć się z tym stereotypem już teraz. ...
-
Sukces akcji "Internetowa Rewolucja"
... na tym tle wypadły np. Katowice, gdzie duża jest aktywność lokalnych agencji pomagających przedsiębiorcom rozwinąć obecność online. Jest to więc przykład, jak ... zupełnie nie istnieje w sieci. Powtórzone przez organizatorów Internetowej Rewolucji po roku badania, zrealizowane przez Millward Brown SMG/KRC, pokazują co prawda, że polskie firmy coraz ...
-
Produkty bankowe wybierane z rozmysłem
... finansowym, a także handlu elektronicznego”, zauważa Tomasz Kozarzewski, prezes agencji mediowej Sales&More. Klienci zawierający transakcje online często podkreślają, że ceny i ... pochodzić od źle poinformowanego użytkownika”, dodaje. Potwierdzają to badania. Wysoki odsetek wyszukiwań konkretnej marki oznacza intensywną nawigację poprzez przeglądarkę ...
-
Obligacje Portugalii i Belgii w centrum uwagi
... inwestorów nie była jednak entuzjastyczna - Shanghai Composite wzrósł o 0,1 proc., a Hang Seng o 0,3 proc., ponieważ z badania wynikało także, że rośnie ryzyko wzrostu cen produkcji, zatem ... z perspektywą negatywną. Rentowność zbliża się do 6 proc., więc działanie agencji może zostać przez rynki zignorowane (jako spóźnione). Natomiast spadają także ...
-
Liderzy opinii a preferencje zakupowe
... konsumentów. Z tej perspektywy dotarcie do takich osób staje się dla marketerów i agencji szczególnie kuszące. Liderzy opinii a kategoria produktowa Warto pamiętać, że dany ... która polega na zaproszeniu liderów opinii do rzeczywistego lub wirtualnego badania produktu lub elementów jego marketingowego otoczenia. Ten mechanizm szczególnie podkreśla ...
-
Inwestycje w kadry nie są w modzie
Aż 56 proc. pracodawców nie podnosi kwalifikacji swoich pracowników - wynika z najnowszego badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Pracodawcy zdają się nie dostrzegać, że podnoszenie kwalifikacji pracowników zwiększa poziom innowacyjności oraz konkurencyjność przedsiębiorstw. Tylko 40 proc. ...
-
Jaki był rynek pracy w 2010?
... interesowały się tematami z tego obszaru”, mówi Aleksandra Ślifirska, dyrektor agencji Kobold Public Relations. Wśród najchętniej podejmowanych przez media i komentowanych przez ... Do najbardziej poczytnych informacji prasowych dotyczących rynku pracy przekazywanych mediom należały badania na temat korzystania przez Polaków z „lewego“ L4 oraz ...
-
Strony internetowe - technologia flash
... tworzenia kolorowych, ruchliwych i znienawidzonych przez internautów reklam on-line. Rzeczywiście, badania wciąż potwierdzają, że reklamy w Internecie budzą irytację odbiorców jako ... przedsięwzięciom kulturalnym, strony typu portfolio osób prywatnych oraz firm, zwłaszcza agencji kreatywnych itp.). Choć trzeba przyznać, że w tworzeniu atrakcyjnych ...
-
Ranking najcenniejszych marek 2011
... marki podnosiły swoją wartość szybciej – o 30%”. Inne ważne ustalenia tegorocznego badania, opisane w raporcie: Co piąta marka pochodzi z BRIC: W tym roku 19 marek ... badaniach na temat finansowych i ogólnobiznesowych wyników każdej ze spółek (dane z agencji Bloomberg i Datamonitor). Umożliwia to pokazanie wymiernej roli marek w generowaniu ...
-
Najcenniejsze marki technologiczne świata 2011
... przypada niemal połowa łącznej wartości wszystkich uczestników rankingu. Inne ważne wyniki badania dotyczące rankingu marek technologicznych: Fenomen sieci społecznościowych – Po raz pierwszy w ... na temat finansowych i ogólnobiznesowych wyników każdej ze spółek (dane z agencji Bloomberg i Datamonitor). Umożliwia to pokazanie wymiernej roli marek w ...
-
Zaciągnięcie kredytu nie dla mikrofirmy
... 80 proc. opiera na własnych zasobach finansowych bieżącą działalność. Tak wynika z badania ankietowego przeprowadzonego wśród osób, które odwiedziły siedzibę oddziałów Tax Care ... do banku. Ale winne są nie tylko banki. Z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, która także badała strategie finansowania przedsiębiorstw (wyniki badań PARP ...
-
Shopping clubs przyszłością e-handlu?
... com. Ta forma sprzedaży istnieje w Europie dopiero od kilkunastu miesięcy, a jak pokazują badania kluby takie jak niemiecki Brands4Friends, angielski LineaFashion czy międzynarodowy BuyVIP w ... biznes oparty na nadprodukcji ma wielki potencjał" – mówi Piotr Krawiec z agencji Praktycy.com. - Zwłaszcza, jeśli wbije się w niszę rynkową – dodaje. Limango ...
-
Użyteczność stron www - ranking witryn
... nie udało im się wyszukać informacji, którą spodziewali sie tam znaleźć. Badania Creative Good i User Interface Engineering dowiodły z kolei, że od 35 ... project manager, FireFly Creation. Informacje o badaniu W ankiecie wzięło udział 10 agencji interaktywnych. W rankingu uwzględniono serwisy znajdujące się w Megapanelu w drzewku tematycznym ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna a informacja zwrotna
... osób odpowiedzialnych za proces rekrutacji, ani samego wizerunku firmy. Czy to agencji rekrutacyjnej czy firmy rekrutującej bezpośrednio.” – komentuje Krzysztof Kirejczyk. Kiepska ... i marki – rodzą się bowiem wobec nich negatywne emocje u kandydata”. Potwierdzają to badania rynkowe. Z badań brytyjskiego oddziału firmy SHL z marca 2010 r. wynika, że ...
-
Sektor BPO w Polsce zyskuje coraz większe znaczenie
... niż 10%. W porównaniu z średnią w kraju jest to bardzo dobry wynik. Według badań "Monitor Rynku Pracy" agencji Randstadw ciągu minionego półrocza, aż 27,1%. pracowników zmieniło pracę. Badania Instytutu Outsourcingu pokazują, że ponad 75% zatrudnionych w polskich firmach outsourcingowych to osoby do 35 roku życia ...
-
Polacy wracają z emigracji zarobkowej
... danych administracyjnych opracowuje statystyki dotyczące migracji również na podstawie Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności (BAEL). Zgodnie z „Informacją o rozmiarach i kierunkach emigracji z ... po zakończeniu pracy przez pracownika tymczasowego. Wynagrodzenia płacone agencji pracy tymczasowej, stanowi koszt uzyskania przychodów dla ...
-
Gospodarka światowa spowolniła
... czterech silników: wydatków konsumentów, wzrostu zatrudnienia, ożywienia na rynku nieruchomości i spadku zapasów. W tej chwili żaden z nich nie funkcjonuje jak należy. Z badania agencji Associated Press wynika, że odsetek pesymistów wśród ekonomistów, spodziewających się recesji zwiększył się z 15 proc. w czerwcu do 26 proc. w lipcu ...
-
Polacy wolą firmy zagraniczne
... . Jak wynika z badania ankietowego przeprowadzonego na użytkownikach portalu pracy Praca.pl, tylko dla co piątego Polaka (22%) kraj pochodzenia firmy nie ma znaczenia. Reszta pracowników ma określone preferencje. Jakie i z czego one wynikają? Jakie firmy cenimy najbardziej? Według danych Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji ...
-
Poszukiwanie pracy trwa miesiąc albo rok
... częściej decydują się na elastyczne formy zatrudnienia. Kandydat powinien zgłosić się do agencji pracy i zadeklarować chęć współpracy. Firma przedstawi takiej osobie kilka propozycji, z ... o badaniu Badanie zlecone przez Work Service SA zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini w dniu 17 września 2011r. na losowej, liczebnie ...
-
Zakup domen internetowych a projektowanie nazwy
... , traktowali naming, jako banalną usługę agencji kreatywnej. Płacenie za wykupienie praw do domeny internetowej jest częstsze i droższe od pełnego projektu nazwy. Wycofywanie się z rynków europejskich z powodów prawnych związane ze słownymi znakami towarowymi jest ukrywane przez firmy. Badania na zarządach firm wskazują, że ...
-
Polacy a faktury elektroniczne
... do rozliczeń elektronicznych przekonują Polaków firmy telekomunikacyjne – komentuje Nobert Kilen z agencji interaktywnej Think Kong, współautor raportu. – Inne branże są mniej aktywne ... rozliczeń elektronicznych. Informacje o badaniu Raport został przygotowany na podstawie badania przeprowadzonego w sierpniu 2011 roku z wykorzystaniem metody CAPI ...
-
Pomoc publiczna w 2010 r.
... o ponad 1 mld zł niż w roku 2009. Kolejne pozycje zajmują: Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – 3,28 mld zł, Prezes Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ... 2,82 mld zł trafiło od Prezesa PARP do przedsiębiorców z przeznaczeniem na badania, usługi doradcze i szkolenia. 1,07 mld zł Minister Gospodarki przeznaczył na ...
-
Na co wydają najbogatsi Polacy?
... związane z podróżami - zakup biletów lotniczych, wynajem samochodów czy korzystanie z usług agencji turystycznych. Klienci bankowości detalicznej wydają na podróżowanie znacznie mniej – w ... przekraczającymi 1 milion złotych. Co istotne, przeprowadzone przez nas badania wskazują, że oferowane rozwiązania, szczególnie wysokie limity i udogodnienia w ...
-
Skarbowe papiery wartościowe 30.01.-03.02.12
... ekonomistów wynika, że również Bank Anglii może w tym tygodniu (9.02) zdecydować się na zwiększenie skali skupu obligacji skarbowych. Według lutowego badania agencji Reuters wzrost wartości programu sięgnie 50 mld GBP (wzrost do 325 mld GBP). Na koniec tygodnia spodziewamy się lekkiej korekty ...
-
Kaspersky Lab: szkodliwe programy II 2012
... z komputerów, na których zainstalowano oprogramowanie firmy Kaspersky Lab. Badania dotyczące szkodliwego programu Duqu zmieniły kierunek z proaktywnej na dogłębną analizę oraz ... politycznie ataków padły również strony internetowe mediów, grup opozycyjnych oraz agencji rządowych. Co istotne, w tej serii ataków Kaspersky Lab wykrył wykorzystanie ...
-
Nowy szkodliwy program Flame
... dochodzenia prowadzonego na prośbę Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU), agencji Organizacji Narodów Zjednoczonych. Szkodnik, wykrywany przez ekspertów ds. ... , główny ekspert ds. bezpieczeństwa w Kaspersky Lab, powiedział: „Wstępne wyniki badania, przeprowadzonego na pilne zlecenie ITU, potwierdzają, że ataki tego szkodnika ...
-
Szkodliwy program Flame - analiza
... , ‘Flame’, przykuł uwagę naszych ekspertów po tym, jak jedna z agencji Organizacji Narodów Zjednoczonych, Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU), zwróciła się do ... a także złożoność zagrożenia, nie pozostawiają wątpliwości, że jakieś państwo sponsoruje badania owocujące rozwojem Flame'a. Kto jest za to odpowiedzialny? Brak jest informacji, ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 23/2012
... spekulacyjne, "śmieciowe". Poprzednio S&P obniżyło rating Hiszpanii z A do BBB+, a wg agencji Moody's kraj ten ma obecnie rating A3 (odpowiednik A- w pozostałych agencjach) z ... zapewniających wzrost gospodarczy, w regulacjach rynku pracy jak i w strukturze samej gospodarki. Szczegółowe badania wskazują też, że mają na to wpływ także negatywne procesy ...
-
Ceny ziemi rolnej wzrosły rekordowo
... kilka kwartałów z dwucyfrową zmianą, ale nieprzekraczającą nigdy 19% (największy wzrost w historii badania miał miejsce w I kw. 2005 r. i wyniósł 18,8%) – wynika z analizy Home Brokera i Lion’s ... Agencję Nieruchomości Rolnych Skarbu Państwa. W pierwszym kwartale 2012 roku z zasobu agencji sprzedano 22,4 tys. ha, a w rok wcześniej było to 24 tys. ha ...