-
Manager na kontrakcie B2B może płacić 8,5 proc. ryczałtu
Dla wielu przedsiębiorców ryczałt od przychodów ewidencjonowanych to atrakcyjna opcja rozliczeń z fiskusem, szczególnie z uwagi na niższą stawkę opodatkowania. Jest jednak spora różnica pomiędzy najniższą (2 proc.) a najwyższą stawką (17 proc.) ryczałtu. Jaki podatek zapłaci manager zatrudniony w spółce na kontrakcie B2B? Atrakcyjny ryczałt ...
-
760 punktów ładowania aut elektrycznych tylko w listopadzie
W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia - oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna. Listopad ...
-
W RPP mamy dużą niespójność
W minionym tygodniu w RPP nie dokonała zmian stóp procentowych po raz kolejny z rzędu. Na konferencji prasowej w czwartek Adam Glapiński zakomunikował o zmienionych wytycznych dotyczących dalszej ścieżki kosztu pieniądza. Powołał się on na ryzyko spirali cenowej i możliwości wzrostu cen energii w IV kwartale 2025 roku. Od tego momentu pojawiło się ...
-
Ustawa o jawności wynagrodzeń może wstrząsnąć pracodawcami
Do czerwca 2026 r. Polska musi wprowadzić przepisy o jawności i równości wynagrodzeń, m.in. wprowadzające obowiązek publikacji widełek wynagrodzeń w ogłoszeniach o pracy. Obecnie można je znaleźć w ok. 30 proc. ofert, podczas gdy dla prawie 93 proc. szukających pracy podawanie tej informacji już na etapie ogłoszenia jest ważne lub bardzo ważne. ...
-
Terminal płatniczy obowiązkowy od kwietnia 2025
Do końca marca 2025 roku przedsiębiorcy prowadzący ewidencję sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących będą musieli nie tylko w pełni umożliwić klientom płatności w formie bezgotówkowej, ale także zintegrować terminal płatniczy z kasą fiskalną. Taki obowiązek nakłada art. 19a ustawy - Prawo przedsiębiorców. Co to oznacza w praktyce? Ekspertka ...
-
Jakie wynagrodzenie na umowie o pracę i B2B? Duże różnice i szerokie widełki
No Fluff Jobs przedstawia podsumowanie 1. kwartału 2025 r. na rynku pracy. Najnowsze doniesienia rzucają światło na wynagrodzenia oferowane m.in. w finansach i księgowości, branży IT, marketingu, sprzedaży oraz obsłudze klienta. Autorzy podsumowania porównali również zmiany w widełkach wynagrodzeń w przypadku umów o pracę oraz kontraktów B2B. Oto ...
-
Za rekordowe zyski banków płaci całe społeczeństwo
Sektor bankowy w Polsce przeżywa złotą erę. Pomimo wyzwań makroekonomicznych, inflacji, wojny za wschodnią granicą i niepewności regulacyjnej, banki notują rekordowe zyski. Wyniki za kolejne kwartały są coraz lepsze, a dywidendy płyną szerokim strumieniem do zagranicznych akcjonariuszy. W tym samym czasie społeczeństwo zmaga się z gigantycznymi ...
-
Czy TikTok zjada YouTube’a?
Jeszcze kilka lat temu wydawało się, że TikTok, Reelsy i Shorts zdeklasowały tradycyjnego YouTube’a. Marka, która nie publikowała krótkich filmów, zostawała w tyle. Format kilkunastosekundowego wideo zdominował internet i komunikację marketingową. Ale dziś coraz więcej osób pyta: czy naprawdę krócej znaczy lepiej? Skąd ta siła krótkich form? To ...
-
Komunikacja w biznesie: dlaczego warto postawić na LinkedIn?
Żyjemy w świecie, w którym całymi dniami jesteśmy zalewani różnego rodzaju informacjami. W takich realiach skuteczna komunikacja w biznesie powinna być oparta na dopracowanej strategii. Eksperci tłumaczą, jakie znaczenie w public relations B2B ma LinkedIn oraz treści wideo. Czy warto w nie inwestować? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co może dać ...
-
Widełki płacowe to za mało - jak przygotować firmę na nowe przepisy o transparentności wynagrodzeń
Już od grudnia 2025 r. pracodawcy będą musieli ujawniać kandydatom wysokość wynagrodzenia lub jego widełki na wczesnym etapie rekrutacji. Jednak prawdziwym wyzwaniem jest stworzenie przejrzystego systemu płacowego, który zapewni równość i zaufanie w organizacji. Eksperci ostrzegają: firmy, które nie uporządkują polityki HR, mogą ponieść poważne ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VI 2025
W czerwcu z internetu korzystało 29,7 mln Polaków, z czego średnio 26,2 mln robiło to każdego dnia - wynika z najnowszego zestawienia firm Gemius i PBI. Opracowanie tradycyjnie już przedstawia szczegółowe, zagregowane miesięczne dane z badania internetu – rankingi wydawców, witryn oraz aplikacji. Jego autorzy uwzględniają również wyniki ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w VI 2025
Czerwiec 2025 należał do marek z branży „Trade” – to one były najaktywniejsze reklamowo we wszystkich mediach: internecie, telewizji i radiu. Według danych GemiusAdReal, liderami wśród reklamodawców okazali się Media Expert, Lidl i Temu. Reklamy digitalowe dotarły do ponad 87% Polaków, a widoczność spotów wideo przekroczyła 63%. Z kolei reklama TV ...
-
McDonald's - nie tylko fast food, ale potęga nieruchomości i dywidend
Mak, Mek, a może Maczek? Niezależnie od tego, jak go nazywasz, McDonald’s to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek świata. Codziennie obsługuje 70 mln klientów, w tym milion w Polsce. Kojarzy się z burgerami, ale w świecie finansów znany jest jako firma nieruchomościowa, która przy okazji serwuje Big Maca. Dla wielu Polaków to nie tylko ...