-
Kim jest użytkownik social media?
... i uroda Informacje o badaniu Tegoroczne badanie badania Social Media 2016 zostało zrealizowane w oparciu o: badanie CAWI na reprezentatywnej próbie n=2110 internautów; realizacja styczeń 2017 (4 fala), jakościową i ilościową analizę treści z mediów społecznościowych – pomiar dyskusji w social media – Sentione, monitoring 2,5 tyś. urządzeń mobilnych ...
-
Media tradycyjne coraz chętniej korzystają z social media
... stałego miejsca „Znalezione na Twitter”. Najbardziej opiniotwórcze media… społecznościowe? Dwa lata temu IMM zaprezentował wyniki pilotażowego badania cytowań informacji z social media przez media tradycyjne, porównując wyniki z comiesięcznymi statystykami z raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Z danych wynikało, że w skali miesiąca ...
-
Social media służbowo. Czy w pracy korzystamy z mediów społecznościowych?
... sprawiają, że trudno wyeliminować social media z zawodowego życia. Liczba specjalizacji, w których można sobie poradzić bez choćby niewielkiego wykorzystania tego kanału, sukcesywnie maleje. Skalę jego rozpowszechnienia pokazują badania We Are Social i Hootsuite, zgodnie z którymi w 2020 roku z social media korzystało 49% populacji świata ...
-
Polscy PR-owcy a social media
... na temat wydźwięku wszystkich publikacji na swój temat jest bardzo ważne jedynie dla 16% specjalistów. Social media receptą na sytuacje kryzysowe? Z badania wynika również, że dla 77% pożądanym rezultatem komunikacji w social media jest sprawniejsze zarządzanie sytuacjami kryzysowymi, ale… tylko 28% badanych ma spisane zasady i scenariusze ...
-
Social media: słupy z ogłoszeniami o pracę?
... social media do strategii poszukiwania pracy. Na drugim miejscu znalazł się Facebook z 43 proc. wskazań, a na trzecim Instagram, z którego w celu znalezienia pracy korzysta co piąty respondent badania. Mniejszym zainteresowaniem kandydatów cieszy się TikTok (8 proc.), X, daw. Twitter (5 proc.) oraz Pinterest (4 proc.). Media społecznościowe ...
-
Kadra zarządzająca w social media I kw. 2011
... z Polkomtelu, a "czarnym charakterem" w oczach internautów był Tomasz Zadroga z PGE. To niektóre z wniosków płynących z badania "Bossowie gospodarki w social media", wykonanego przez Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media „Niektórzy chcą i starają się, by o nich samych oraz o prowadzonych przez nich firmach mówiło się ...
-
Social media jako narzędzie marketingowe
... Z przeprowadzonego w ubiegłym roku przez agencję Think Kong i IAB Polska badania Social Media Brand Index 2010 wynika, że o ile na przyjazność ... badania wynika bowiem, że aż 57 procent firm, które zdecydowały sie na zaistnienie w social media zupełnie nie dba o mierzenie skuteczności swoich poczynań. Choć – jak podkreśla w komentarzu do Social Media ...
-
Social media w różnych branżach
... 22 raportach Social Media opracowanych przez Ecco International Communications Network. Poniżej zostały przedstawione najczęściej wykorzystywane przez internautów social media w poszczególnych branżach i sektorach. Dane te pochodzą z raportu Social Media Polska. Media społecznościowe dotyczące medycyny/zdrowia Według badania przeprowadzonego przez ...
-
Rząd Beaty Szydło na Facebooku, czyli co mówią w social media
... pracach rządu Polacy w mediach społecznościowych najczęściej wspominają o premier Beacie Szydło, a zwolennicy jej gabinetu potrafią dobrze wykorzystać potencjał social media - wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. Internauci oceniając rząd najbardziej pozytywnie wypowiadają się na temat prac minister edukacji Anny Zalewskiej, a najwięcej ...
-
Które social media reklamują najlepiej? Nie tylko największe
... wykorzystywane media i pojawiać się również na platformach mniejszych zasięgowo, ale interesujących pod względem demografii i zaangażowania użytkowników. Potwierdza się to w części raportu, gdzie prezentowana jest aktywność reklamowa największych marek. Raport „Social Media 2023” zrealizowano na podstawie danych z badania Mediapanel oraz badania ...
-
Marketing social media
... social media marketingu nie jest tak trudny do osiągnięcia, jak się wydaje. Potrzebna jest odpowiednia długofalowa strategia. Działania powinny być nastawione nie tylko na wysyłanie komunikatów do klientów, ale przede wszystkim na słuchanie ich opinii poprzez badania ...
-
Witold Waszczykowski negatywnym bohaterem w social media
... – wynika z monitoringu social media w IMM. Oznacza to odwrót od wcześniejszego trendu: od listopada do grudnia 59% komentarzy w social media pozytywnie odnosiło się ... artykułami w portalach informacyjnych. Fala krytyki oznacza odwrót od wcześniejszego trendu w social media. Z poprzedniego badania IMM z dni 16 listopada - 16 grudnia wynika bowiem, ...
-
Social media i marketing treści: jak zwiększyć ich skuteczność?
Wielu autorów i specjalistów ds. marketingu przeprowadziło badania na temat skuteczności wykorzystania marketingu treści (szczególnie w połączeniu z marketingiem w social media). Okazuje się, że można znaleźć pewne uniwersalne zasady, które odnoszą się do ogółu społeczności internetowej na świecie. Jakie są najlepsze, ...
-
Social media a prywatność i wizerunek w sieci
... Badania Internetu raportu "Prywatność i własny wizerunek w przestrzeni social media" wynika, że ponad 18 milionów Polaków korzysta z serwisów społecznościowych. W internetowe społeczności zaangażowani są niemal wszyscy - w przeciągu miesiąca zagląda na nie 99 proc. internautów. Większość z nich zostawia w sieci swoje prywatne dane. Według badania ...
-
Jak e-sklepy wykorzystują social media?
... sklepów internetowych nie wydaje na social media żadnego budżetu, co oznacza w praktyce, że obsługą zajmują się sami. Jedna czwarta respondentów wydaje na ten cel środki z budżetu marketingowego, a tylko 6 proc. ma na social media przeznaczony osobny budżet. Tymczasem badania przeprowadzone przez NapoleonCat.com wskazują ...
-
Social media opanowane przez kobiety i reklamy?
Przed nami pierwsza odsłona raportu Social Media 2023. Podstawą opracowania są badania gemiusAdReal oraz Mediapanel, które rzucają światło na główne cechy użytkowników najpopularniejszych w naszym kraju serwisów społecznościowych oraz przyglądają się samemu rynkowi ...
-
Social media pracownika rysą na wizerunku firmy?
... tajemnicą, że w social mediach niejednokrotnie udostępniamy informacje dotyczące naszych pracodawców. Co na to ci ostatni? Z badania zrealizowanego przez Pracuj. ... swoich poglądów, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedzialności za reputację firmy. O BADANIU Badanie „Media społecznościowe w pracy” zostało przeprowadzone we wrześniu 2023 roku przez ...
-
Płatności mobilne: o tym rozmawia się w social media
... dorocznego badania MasterCard Mobile Payments Study, przeprowadzonego we współpracy z firmą PRIME Research w 61 krajach, możliwość płatności elektronicznych jest coraz chętniej wykorzystywana przez konsumentów. Znajduje to odzwierciedlenie w liczbie rozmów w social media, która podwoiła się na przestrzeni ostatniego roku. W ramach badania ...
-
Czy biznes wykorzystuje social media?
... biznesowe. Z badania przeprowadzonego na zlecenie SAS Institute wynika jednak, że dla wielu organizacji social media stanowią jedynie narzędzie jednokierunkowego przepływu informacji marketingowych. Możliwości w zakresie śledzenia i analizowania opinii oraz prowadzenia dyskusji z klientami nie są dostatecznie wykorzystywane. Wyniki badania pokazują ...
-
To influencerzy i social media kształtują zachowania konsumentów?
... Social media pokonały telewizję Raport Capgemini wskazuje, że 32% konsumentów i konsumentek odkryło samodzielnie nowy produkt lub markę w mediach społecznościowych. Dla 22% pomoc stanowili influencerzy i influencerki. 16% odbiorców podjęło decyzję o zakupie nowego produktu dzięki social ...
-
Branża finansowa a social media
... też najliczniejszą grupę użytkowników social media, niezależnie od dochodów. Jeśli instytucja finansowa decyduje się na obecność w social media, powinna zapewnić swoim "fanom" wymierne ... „offline”, poprzedza go dogłębny rekonesans w sieci – stwierdza Meyer. Jak pokazały badania przeprowadzone przez instytut GFK, firmę Google i DB Research w Niemczech ...
-
Social media: frustracja przyćmiewa przyjemność
... będzie podtrzymywaniu kontaktów ze znajomym i dzieleniu się z nimi wspomnieniami. Zasadniczo zatem social media powinny wywoływać przyjemne skojarzenia. Okazuje się jednak, że realia są zgoła odmienne - pokaźne grono respondentów najnowszego badania Kaspersky Lab wskazuje bowiem, że korzystając z mediów społecznościowych odczuwa smutek, zazdrość ...
-
Social media, czyli rodzice dają zły przykład
... social media zdecydowanie przyczyniają się do ograniczenia kontaktów "twarzą w twarz". Aż jedna trzecia osób przyznała, że obecnie rzadziej komunikuje się z własnymi rodzicami (31%), dziećmi (33%), partnerami (23%) oraz znajomymi (35%), ponieważ mogą zobaczyć ich i rozmawiać z nimi za pośrednictwem portali społecznościowych. Badania pokazują ...
Tematy: media społecznościowe, social media -
Modne buty, czyli gorący temat social media
... social mediach. Przykładem prowadzenia aktywnej komunikacji jest np. firma Deezee, która na Instagramie zebrała już ponad 200 tys. obserwujących. Wiele z obecnych w social media ...
Tematy: buty, obuwie, moda, social media, zachowania konsumentów, blogerki modowe, monitoring mediów -
Polaków beztroska w social media
Social media to dziś niemal nieodłączny element naszego życia. Okazuje się jednak, że użytkowników portali społecznościowych charakteryzuje dość spora niefrasobliwość. Dowodzi jej opracowany przez Procontent Communication raport „Bezpieczeństwa w social media ...
-
Zakupy świąteczne: o jakich prezentach huczą social media?
... handlowym przejmują social media: to ... badania IMM nie tylko porównał ruch w poszczególnych serwisach i na forach internetowych, ale także sprawdził popularność kanałów społecznościowych pod kątem danej kategorii produktu, dokonał monitoringu wypowiedzi internatów i wnikliwej analizy grupy docelowej. Platforma IMM pozwala śledzić na bieżąco media ...
-
Social media a B2B
... ? Oba rozwiązania tworzą swoisty model hybrydowy – social media są idealnym narzędziem do dystrybuowania różnych treści. W branży mówi się, że napędzają kontent. Potwierdzają to oczywiście dane statystyczne – 88 proc. respondentów badania „Outbrain as cited in company blog” wykorzystuje właśnie media społecznościowe do promocji wytworzonych treści ...
-
Komunikacja banków z klientem: social media szansą
... jednak dopasowanie przekazu do poszczególnych segmentów psychograficznych. Badania prof. Maison wyodrębniają aż 7 takich grup. Największy potencjał do skutecznych działań w tym zakresie daje rozwój CRM (Customer Relationship Management) oraz komunikacja przez Internet ze szczególnym uwzględnieniem social media, która pozwala docierać do dużych grup ...
-
Wpływ social media na email marketing
... osiągnął 9,6%, natomiast w przypadku Facebooka było to 5,6%, a Twittera – 5%. - Z naszego badania płynie jeden wniosek – integracja email marketingu z social media ma wyraźnie rosnącą tendencję. W porównaniu z badaniem z ubiegłego roku, liczba użytkowników udostępniających emaile na social media wzrosła aż o 40%. Poza tym, wysoki wskaźnik otwarć ...
-
Osobowość marki a social media
... Gutenberga w Mainz w Niemczech, które zostaną opublikowane w najbliższym "Psychological Science". Celem badania 133 Amerykanów i 103 Niemców w wieku 17-22 lat było sprawdzenie, ilu z ... jeździe. Bo moderator lubi ten sport. Być w social media sobą Budując wizerunek firmy i relacje z klientami w social media, cały czas należy mieć na uwadze ...
-
Zachowania konsumentów: tracą social media, zyskuje streaming video
... , Deloitte. Fake newsy w natarciu Jak wynika z badania Deloitte, głównym źródłem informacji dla 56 proc. odbiorców w Polsce jest telewizja oraz media społecznościowe (po 28 proc.). Zmiana popularności między tymi kanałami następuje sukcesywnie wraz z wiekiem ankietowanych – młodzi preferują social media (52 proc. vs 13 proc.), starsi ...
-
Jak promować firmę na social media?
... badania Sysomos, strony fanowskie nie zawsze są tak popularne, jak liczą ich właściciele. ... i ufaj, że relacje, które zbudują pomogą firmie w dłuższej perspektywie. Dobrze, gdy działanie pracowników w social media będzie uregulowane w polityce social media firmy. Od „firmy trudnej do osiągnięcia” do „dostępnej wszędzie” Aby stworzyć więź z klientami, ...
-
Lubię to i kupuję to? Czy social media sprzedają?
... badania – współczesny konsument jest nie tylko smart, ale także social. Media społecznościowe to ... social media jest chęć uzyskania wskazówki, co kupić. ¾ użytkowników mediów społecznościowych deklaruje, że pozytywne opinie wpływają na ich skłonność do zakupu. Negatywne opinie zniechęcają ponad 2/3 użytkowników social media. Wynika z tego, że media ...
-
Promocja w social media? Konsumenci woleliby coś innego
... social login” wykorzystuje 34 proc. konsumentów korzystających z social media. Co więcej, wśród najmłodszych Polaków w wieku 15-18 lat i 19-24 lata wskaźnik logowania przy pomocy konta społecznościowego sięga już odpowiednio 52 proc. i 47 proc. Zdecydowanie częściej logują się w ten sposób osoby, które „lubią” i śledzą marki w social media ...
-
Czytelnictwo ma się dobrze? Tak twierdzą social media
... monitoringu social mediów uzyskać wiele informacji o swoich potencjalnych klientach. A dzięki temu dostosować formę i miejsce komunikacji do potrzeb czytelników. Komentarz do badania: ... przyjdą na nasze targi na spotkania z ulubionymi autorami.” Metodologia Monitoring social media w IMM, 01.01.2016 – 27.09.2016. Słowa kluczowe: „czytam książkę”, „ ...