Polaków beztroska w social media
2018-07-12 12:12
Polaków beztroska w social media © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Czy RODO zmieniło media społecznościowe?
Niedawna afera Cambridge Analytica oraz wejście w życie RODO przyczyniły się do ożywionej dyskusji na temat ochrony danych osobowych. Czy jednak polscy użytkownicy sieci przywiązują do tych kwestii należytą uwagę? Niestety nie. Ostatnie badania dowodzą, że większość z nas zupełnie nie interesuje się sposobami przetwarzania ich danych osobowych przez media społecznościowe.„Ponad 50% badanych Polaków nie sprawdza regulaminów portali społecznościowych, z których korzystają. Co ciekawe, ta tendencja jest szczególnie silna w grupie wiekowej 35-49 lat która wydaje się najbardziej ufnie podchodzić do przetwarzania danych osobowych przez media społecznościowe.” – mówi Aleksandra Młyńska, specjalista ds. Digital Marketingu w Procontent Communication.
Warto też pamiętać, że na dodatkowe niebezpieczeństwo naraża nas również logowanie na zewnętrznych serwisach poprzez Facebooka - to prosta droga do udostępnienia danych niepowołanym osobom. Tymczasem aż 1/3 badanych wykorzystuje automatyczne logowanie do serwisów internetowych za pośrednictwem konta na Facebooku. Młodzi internauci do 24 roku życia znacznie częściej wykorzystują ten mechanizm logowania (prawie 45% badanych), niż osoby powyżej 35 roku życia (około 25 % badanych).
„Co zaskakujące, najbardziej czujna grupa to osoby, które nie ukończyły jeszcze 24 lat – wśród nich aż 51% sprawdza zasady ochrony danych osobowych na Facebooku i innych serwisach społecznościowych. Z kolei pokolenie, które możemy nazwać pokoleniem digital natives, najchętniej loguje się poprzez Facebooka na serwisy zewnętrzne – korzysta z tego 47% ankietowanych.” – dodaje Aleksandra Młyńska.
Nasze profile na Facebooku zawierają niekiedy tysiące danych, których czasem nie jesteśmy świadomi. Zgromadzona przez serwis historia obejmuje nawet kilkaset tysięcy stron i sięga wiele lat wstecz.
fot. mat. prasowe
Polaków beztroska w social media
„Myślę, że musimy sobie zdawać sprawę, że portale takie jak Facebook przechowują nie tylko nasze posty i zdjęcia, ale również historię płatności, historię lokalizacji, historię wyszukiwani, listę dostawców, którym zostały przekazane nasze dane oraz wszystkie prywatne rozmowy z Messengera. Nie każdy o tym wie, ale wszystkie te informacje możemy pobrać w parę minut po zalogowaniu na nasze konto.” – komentuje Aleksandra Młyńska.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
8 wskazówek dla użytkowników TikToka
-
5 kroków do prywatności na TikToku
-
TikTok: jakie pułapki czyhają na dzieci?
-
Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych
-
Jak chronić swoje dane, korzystając z TikToka?
-
TikTok. Jak nie dać się cyberprzestępcom?
-
RODO poprawia bezpieczeństwo danych i zaufanie klientów
-
Nie bądź Kingą Rusin. Dbaj o prywatność w sieci
-
Prywatność w sieci to fikcja?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)