-
Wykluczenie cyfrowe dotyczy aż 2 mln Polek. Jak aktywizować polskie kobiety?
W dobie - jak przyjęło się sądzić - powszechnego dostępu do internetu, rezultaty najnowszego Raportu Aasa mogą wydawać się co najmniej zaskakujące. Opracowanie dowodzi bowiem, że cyfrowe wykluczenie to problem, który w znacznym stopniu dotyka polskie kobiety. Okazuje się, że aż 30 proc. Polek między 45. a 70. rokiem życia nie ma dostępu do zakupów ...
-
Sprytne zakupy przez internet. Czy Polacy są zaradni?
Czy sprytne zakupy przez internet to polska domena? Czy surfując w sieci poszukujemy promocji, zniżek i okazji cenowych? Co robimy, jeśli znajdziemy wymarzoną ofertę? Serwis Picodi przyjrzał się zwyczajom e-konsumentów reprezentujących 10 największych polskich miast. Przeprowadzona analiza pokazała, że na miano największych e-spryciarzy zasługują ...
-
Płatność telefonem to już norma?
Bankowość mobilna i płatność telefonem cieszą się coraz większą popularnością. Ten trend potwierdza ostatnia edycja corocznego badania Visa Digital Payments Study, z której wynika, że z urządzeń mobilnych w sprawach związanych z finansami korzysta już 77% polskich i europejskich konsumentów. Przez telefon sprawdzamy saldo konta, płacimy za ...
-
Młodzi Polacy na zakupach. Jak i gdzie kupują?
... . Okazuje się, że ta maksyma dotyczy również decyzji zakupowych podejmowanych przez najmłodszych konsumentów. Zlecone przez Agencję Freebee badanie „Quo vadis polski konsumencie” przygląda się zachowaniom nabywców poniżej 24 roku życia, stanowiąc istotną wskazówkę dla sprzedawców. Jak kupują młodzi Polacy? Jakie są ...
-
Zakaz handlu, czyli turbodoładowanie dla e-commerce
Odpowiedź na pytanie o rozwój polskiego e-handlu może być tylko jedno: wypatrujemy zwiększenia prędkości. Zakaz handlu obudzi nie tylko kreatywność marketerów, ale wymusi zmianę nawyków konsumentów, którzy w sposób naturalny zwrócą się w stronę e-commerce, dostępnego bez ograniczeń nie tylko przez całą dobę, ale i wszędzie tam, gdzie jest zasięg. ...
-
E-grocery w Polsce. Jak robimy zakupy spożywcze online?
Zakupy przez internet szturmem zdobyły serca polskich kupujących. Coraz większą popularnością konsumentów cieszą się również internetowe zakupy spożywcze online. Jak wynika z raportu e-Izby i Frisco.pl, przyznaje się do nich już co siódmy internauta. W wirtualnych koszykach najczęściej lądują napoje, pieczywo, owoce i warzywa. Eko i duży wybór ...
-
Sprzedaż poza lokalem. Jak nie dać się oszukać?
Wydaje się, że pokazy, podczas których uczestnicy mogą dokonać zakupu prezentowanych towarów, już na stałe wpisały się w obraz polskiego rynku handlowego. Wycieczki z pokazem garnków czy też prelekcje o zdrowym trybie życia, przy okazji których można zakupić "niezbędne" suplementy diety to dziś standard. UOKiK namawia konsumentów do ostrożności - ...
-
Opodatkowanie nieruchomości w Polsce: nawet kilkanaście różnych danin
... wstępie trzeba wspomnieć o podatku VAT, który w przypadku typowych lokali od dewelopera wynosi 8%. Konsument nie jest podatnikiem VAT, ale ponosi ekonomiczny ciężar tego podatku. ... Francja oraz Wielka Brytania - patrz poniższy wykres). Trzeba dodać, że wynik dla Polski był znacznie wyższy od wartości dotyczących np. Czech (0,2%), Słowacji (0,4%) oraz ...
-
UOKiK przygląda się strefom Kiss & Fly
Polskie porty lotnicze ponownie na cenzurowanym. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi właśnie cztery postępowania wyjaśniające dotyczące praktyk stosowanych przez lotniska w Warszawie, Modlinie, Krakowie i Katowicach. UOKiK przygląda się, czy zasady parkowania w strefach Kiss & Fly nie godzą w reguły konkurencji. Strefa Kiss & Fly, ...
-
Sztuczna inteligencja w biznesie. Wyzwania i możliwości
... oprogramowaniu. Sztuczna inteligencja ma być również wykorzystywana w 85% interakcji na linii konsument - klient. Według szacunków IDC, już w 2021 roku globalny rynek AI i systemów kognitywnych ... z tego tortu AI dla siebie. Niewątpliwym sukcesem był tu na pewno polski projekt IVONA, czyli technologii przetwarzającej tekst na mowę, który w 2013 roku ...
-
Jak Polacy sprawdzają biura podróży?
... zakończone w planowany sposób, a firma pokryła koszty związane zapewnieniem powrotu klientów do Polski. Badanie Kapitalni.org pokazało, że jedynie 8 proc. Polaków docieka jaka czy ... reklamacji. Od tej pory na wysłanie wiadomości, złożenie skargi czy żądania konsument będzie miał aż 3 lata od momentu zakończenia imprezy. Dotychczas touroperatorzy ...
-
10 haczyków w umowach długoterminowego wynajmu samochodów
... Firmy wynajmujące samochody nie są zbyt zadowolone, gdy auta opuszczają terytorium Polski, dlatego mają swoje pomysły na to, jak nas do tego zniechęcić. ... – radzi Adam Todorowski. 10. Używanie auta w celach zarobkowych Jeżeli wynajmiemy samochód jako konsument, a potem założymy działalność gospodarczą, to może się okazać, że nie będziemy mogli ...
-
Gastronomia opanowuje galerie handlowe?
O zmieniającym się charakterze galerii handlowych mówi się nie od dziś. Obecnie muszą one umieć sprostać zmieniającym się zwyczajom konsumentów, w tym również przywiązywaniu coraz to większej wagi do celebrowania wspólnych posiłków. W Europie ten trend dostrzeżono. Z danych przedstawionych przez JLL wynika, że do 2025 r. udział gastronomii w ...
-
Brak numeru VAT UE nie zmienia miejsca opodatkowania usług
... świadczenia ważne jest czy nabywcą usługi jest przedsiębiorca, czy też konsument. Zaznaczyć należy, że użyta w przedmiotowym przepisie nazwa „podatnik” odnosi się w zasadzie ... takiej działalności. Z powyższego wynika zatem, że podatnikiem jest zarówno podatnik polski, jak i podatnik z innego państwa członkowskiego oraz podatnik z kraju trzeciego. ...
-
Czym kuszą nas przewoźnicy?
Promocje i rabaty cieszą się wśród Polaków niesłabnącą popularnością. Nie inaczej jest w przypadku przewoźników, którzy starają się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Analiza przeprowadzona przez Busradar.pl dowodzi, że politykę rabatową prowadzą 2 na 3 firmy transportowe. I wprawdzie dominują wciąż zniżki ustawowe, to polskie firmy ...
-
Protokół TLS + certyfikat SSL = duet doskonały
Zakupów online dokonuje już 56% polskich internautów. O wygodzie korzystania z e-commerce i wiążących się z tym oszczędnościami konsumentów właściwie nie trzeba przekonywać. Dziś jednak, jak nigdy wcześniej, potrzebują oni zapewnień, że dokonywane przez nich transakcje są bezpieczne. Kupujący są chronieni na wielu płaszczyznach: zarówno przez ...
-
Zachowania konsumentów: codzienne zakupy Polaków
Jak prezentują się zachowania konsumentów w zakresie codziennych zakupów? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwała firma Gemius/PBI. Jej badanie dowodzi, że tego rodzaju aktywność dotyczy aż 15 394 063 polskich internautów. Jeśli porównać tę liczbę z ostatnimi danymi GUS, okaże się, że jest to przeszło 40% dorosłych Polaków. Codzienne zakupy domeną 8 ...
-
Zagubiony bagaż, czyli co zrobić, gdy lądujesz z pustą ręką
Tegoroczna majówka zbliża się wielkimi krokami, a statystyki rezerwacji pokazują, że na wyjazd w tym terminie zdecydowała się całkiem pokaźna rzesza polskich turystów. Wielu z nich podróżować będzie samolotem, a to oznacza potencjalne ryzyko, jak np. zagubiony bagaż. Co w takich sytuacjach mogą zrobić podróżujący? Port Lotniczy Lublin przypomina o ...
-
Jednoosobowa działalność gospodarcza konsumentem?
Przyjęty na początku lipca br. Pakiet Przyjazne Prawo (PPP) ma stanowić ułatwienie dla biznesu i być bazą do wprowadzania zmian w innych ustawach tak, aby z barków polskich przedsiębiorców zdjąć zbyteczne i nadmierne obciążenia regulacyjne. Jedna z proponowanych w projekcie PPP zmian dotyczy, przy zachowaniu pewnych warunków, zrównania uprawnień ...
-
Nowych mieszkań szukamy coraz bardziej świadomie
... mieszkanie, zapoznajcie się z komentarzami przedstawicieli firm deweloperskich z całej Polski oraz opinią eksperta portalu RynekPierwotny.pl – Andrzeja Prajsnara. Andrzej ... najnowszych rozwiązań oraz realizację w oparciu o założenia zrównoważonego rozwoju. Dzisiejszy konsument ma coraz większą świadomości, jak poszczególne aspekty życia przekładają ...
-
Zakupy z ochroną środowiska w tle. Tak czy nie?
... osoba deklaruje, że odmówiła wzięcia w sklepie niepotrzebnej torebki foliowej. Czy konsument ma wpływ na ochronę środowiska naturalnego? 31% respondentów ma poczucie, ... . - Rosnąca popularność koncepcji gospodarki współdzielenia jest obecna w życiu mieszkańców Polski. W ten sposób przeciwdziałamy marnotrawstwu, a w konsekwencji zmniejszamy negatywny ...
-
Zachowania konsumentów w dobie zakupów omnichannel
... z badania opracowanego przez EY. Pierwszy z opracowanych przez EY raportów („Konsument w dobie omni-channel”) rzucał światło na wielkość grupy kupującej w sieci ... social mediach. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone w marcu 2019 roku na reprezentacyjnej dla Polski próbie 1628 osób w wieku 15-75 lat. Zastosowana metoda badawcza to ...
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
... która jeszcze w minionym roku była najważniejszym medium dla "kosmetycznych" reklamodawców. Polski rynek reklamy kosmetyków - prognozy W ostatnich dwóch latach pieniędzy na ... jak Augmented Reality mogą być doskonałym łącznikiem doświadczeń z produktem, jakie konsument może mieć in-store i w digitalu. Powiązanie tych ścieżek zakupowych bez wątpienia ...
-
Masz sklep internetowy? Zobacz, po co ci CXM
... zarządzać elementami witryny (w tym SEO i marketingiem) oraz projektować to, co widzi dany konsument. Narzędzia te są też przydatne przy prowadzeniu tak istotnej ewaluacji podejmowanych ... Mamy też w portfolio przykłady sklepów, którym przychód wzrósł aż pięciokrotnie. Polski e-commerce ma się bardzo dobrze – dynamicznie rosnące wyniki finansowe całej ...
-
Dzień Darmowej Dostawy już jutro
... ani grosza. Jest jednak jeden warunek: dostawa na terenie Polski. Udział w jutrzejszym wydarzeniu zapowiedziało ponad 1200 sklepów reprezentujących 30 kategorii ... drobnych świątecznych zakupów. W Dzień Darmowej Dostawy istnieje mniejsze prawdopodobieństwo, że konsument porzuci koszyk i zrezygnuje z zakupu w trakcie finalizowania zamówienia. W ...
-
Bankructwo kościelne sposobem na unikanie zadośćuczynienia ofiarom pedofilii
Słowo bankructwo, czy inaczej upadłość, nie brzmi dobrze. Raczej groźnie. Zwłaszcza w kontekście podmiotów, które bankrutują. W prawie polskim upadłość to postępowanie przewidziane w ustawie z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe, prowadzone w stosunku do dłużnika, który stał się niewypłacalny. O upadłości decyduje sąd. W Stanach ...
-
Koronawirus a wycieczki, loty i bilety na imprezy masowe. Jakie mamy prawa?
... często zapewnia Polski Rząd. W każdym wypadku zalecany jest kontakt z polską ambasadą. Szczegółowych informacji powinniśmy szukać również w regulaminach konkretnych organizatorów. Pamiętajmy, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta zaznaczył, iż w obecnej sytuacji możemy mieć do czynienia z wyjątkowymi przypadkami na linii konsument – organizator ...
-
Czy "nowa" upadłość konsumencka zaszkodzi bankom i firmom pożyczkowym?
Upadłość konsumencka to rozwiązanie, które obowiązuje w polskim porządku prawnym już od 2009 roku. Jej popularność przybrała jednak na sile dopiero po nowelizacji z 2014 roku, po której instytucja ta stała się dostępna dla znacznie szerszej rzeszy konsumentów. 24 marca br. w życie wchodzi kolejna nowela przepisów w tym zakresie i jak każda zmiana ...
-
COVID-19 a polskie prawo ochrony konkurencji i konsumentów
Epidemia koronawirusa ma istotny wpływ na prowadzenie działalności gospodarczej. Zarówno przedsiębiorcy, jak i konsumenci spotykają się z niecodziennymi sytuacjami na rynku. Poniżej przedstawiamy ogólną analizę wpływu epidemii COVID-19 na poszczególne aspekty polskiego prawa ochrony konkurencji oraz zakres kompetencji Prezesa Urzędu Ochrony ...
-
Wakacyjne reklamacje - ile poczekamy na odpowiedź?
... time”, w połowie krajów europejskich nie istnieje ogólny termin, w którym konsument może oczekiwać rozpatrzenia reklamacji. Jeżeli chodzi o dochodzenie praw na ... warunkach udzielanej przez niego gwarancji (oświadczeniu gwarancyjnym). Wyjątkiem jest Polska – polski Kodeks Cywilny przewiduje, że jeżeli czas nie został określony, przedsiębiorca ...
-
Do czego przyda nam się ubezpieczenie na żądanie?
Zachowania konsumentów ulegają na przestrzeni lat dość intensywnym zmianom. Nie inaczej jest w przypadku klientów ubezpieczeniowych. Ostatni z raportów Capgemini dowodzi np. zwiększonego zainteresowania ubezpieczeniami na żądanie, a więc polisami, które działają jedynie wówczas, gdy korzystamy z danego przedmiotu. Stowarzyszenie Polskich Brokerów ...
-
Kredyty frankowe: nowy wyrok TSUE przyniesie kolejną rewolucję?
Od stycznia br. w Trybunale Sprawiedliwości UE (TSUE) czeka na wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym kolejne zapytanie dotyczące tzw. "kredytów frankowych". TSUE w sprawie C-19/20, ma min. rozstrzygnąć jak w polskich warunkach sądy mają podchodzić do uwzględnienia roszczeń banków za korzystanie przez konsumenta z kapitału, po stwierdzeniu ...
-
Kredyty frankowe: banki odczują spór z frankowiczami
... prowadzonych rachunków, w tym również depozytów i rachunków konsumentów. W czasie debaty „Konsument świadomy ryzyka czy zbłąkana owieczka w świecie finansów - pytania o model ochrony klienta ... tej ostatniej grupy – mówi Rafał Kozłowski, Wiceprezes Zarządu, PKO Bank Polski. Nad tym rozwiązaniem pracuje obecnie 9 banków, które uważnie przyglądają się ...
-
Nowy Ład: zakup nieruchomości bez wkładu własnego receptą na problemy mieszkaniowe?
Polski Nowy Ład, czyli program społeczno-gospodarczy ogłoszony 15 maja 2021r. przez Premiera Mateusza Morawieckiego, zakłada wprowadzenie regulacji prawnych mających dać nowy ...
-
Czym są niekonwencjonalne znaki towarowe?
... w nazwie firmy. Jednak sąd nie przyznał jej racji, argumentując, że konsument kieruje się kształtem produktu, a nie nazwą, więc podobna forma słodyczy może ... Muszą być przedstawione urzędowi patentowemu w formie fotograficznej, graficznej lub video. W przypadku Polski, tego typu znak zarejestrował Związek Producentów Audio-Video w celu oznaczania ...