2019-10-11 15:02
Przeczytaj także: Polacy na zakupach. 9 faktów
Pierwszy z opracowanych przez EY raportów („Konsument w dobie omni-channel”) rzucał światło na wielkość grupy kupującej w sieci lub poza nią oraz ujawniał kategorie najczęściej nabywanych produktów. Jego drugą część poświęcono z kolei analizie zachowań konsumentów, ich doświadczeń zakupowych, a także odpowiedzi na pytania o powody niekorzystania z zakupów online oraz sposoby korzystania z dostępnych opcji logistycznych.fot. mat. prasowe
Zachowania zakupowe w dobie omni-channel
57% Polaków dokonuje zakupów wielokanałowo, a 66% poszukuje w sieci informacji o produktach i ich cenach.
Największymi barierami dla konsumentów offline jest chęć osobistej oceny produktu i jego natychmiastowy odbiór. Sieci handlowe, chcąc pozyskać nowych internetowych klientów muszą poszukać odpowiedzi na pytanie jakie rozwiązania logistyczne i związane z doświadczeniem klienta mogą te bariery zniwelować. Z drugiej strony, te bariery mogą definiować kluczową przewagę konkrecyjną sklepów stacjonarnych w środowisku omni-channel. – powiedział Łukasz Wojciechowski, Partner EY, lider Zespołu ds. Sektora Handlu i Produktów Konsumpcyjnych.
fot. mat. prasowe
Odsetek konsumentów offline wskazujących poszczególne bariery zakupu przez internet
Barierą w zakupach przez internet jest chęć obejrzenia produktu na własne oczy.
Dla konsumentów omni-channel ważne jest dokładnie to samo co dla konsumentów offline. Zakupy online są tylko sposobem zaspokojenia tej samej potrzeby przy użyciu nowych technologii. Tak samo działalność online powinna być dla sieci handlowych tylko kolejnym sposobem dotarcia i zaspokojenia potrzeb ich klientów. Oczywiście, wymaga ona nowych modeli operacyjnych, procesów, ale co do zasady odwołuje się do kluczowych kompetencji każdej z sieci handlowych- czyli umiejętności sprzedaży.- wyjaśnia Robert Krzak – Ekspert EY ds. Sektora Handlu i Produktów Konsumpcyjnych.
Większość z badanych konsumentów (76%) choć raz skorzystała z usług związanych z logistyką. Może to wskazywać, że handel wielokanałowy oznacza dla klienta głównie wygodę i łatwiejszy dostęp do szerszej gamy produktów. Tym samym dla przedsiębiorców kluczowym staje się odpowiednie zarządzanie łańcuchem dostaw, żeby zapewnić odbiorcom wymaganą jakość usług- powiedział Adam Malarski, Starszy Menedżer EY w Zespole ds. Sektora Handlu i Produktów Konsumpcyjnych.
oprac. : eGospodarka.pl
Jak nowe technologie wspierają zakupy w sklepie stacjonarnym?
Zakupy online: pandemia zmienia zachowania konsumentów
Sklepy stacjonarne wracają do łask. Jak zatrzymać klientów?
Europejski konsument na rynku. Jak kupujemy?
E-commerce: jakie zakupy online preferują Polacy?
Prezenty świąteczne: w tym roku więcej za mniej
Teraz Polska: jak kupują polscy konsumenci?
Polacy boją się o zdrowie rodziny najbardziej w Europie
Ranking e-commerce: gdzie Polacy robią zakupy online?
Witam serdecznie, bardzo dużo kupuje w internecie różnych towarów (na własny użytek - nie handluje), mam pewien sklep za granicą, gdzie za ...
Chciałem kupić tylną oś do mojego quada. W internecie a dokładniej na portalu olx znalazłem ofertę, która mówiła o kołach z osią gratis. ...
Czy kredyt studencki wciąż jest opłacalny?
Połowa Polaków akceptuje nadużycia finansowe
NBP: ceny mieszkań używanych wyższe o ponad 15% r/r
Siła USD na wyczerpaniu?
Luksusowy apartament kupisz za 25 mln złotych
Przekształcenie spółki rodzinnej - jakie wyzwania?
Polski Ład 2.0 a rozliczanie kierowców. Czy przewoźnicy zyskają na zmianach?