-
E-commerce w Polsce: w Lublinie kupuje się sukienki, w Bydgoszczy garnitury
... akcesoria i dodatki jako te, które najczęściej kupują przez Internet. Jak wynika z analizy Zalando, poszczególne kategorie produktów są najpopularniejsze w wybranych miastach Polski. Szczecin to stolica dzieci. Tu, w porównani z innymi polskimi miastami, Zalando sprzedaje najwięcej ubrań dla najmłodszych. Bydgoszcz reprezentuje klasyczną elegancję ...
-
Przejęcia i fuzje firm. UOKiK podsumowuje pierwsze półrocze 2016
... dni. Poza rozpatrywaniem spraw dotyczących polskiego rynku, UOKiK opiniuje także prowadzone przez Komisję Europejską postępowania pod kątem wpływu koncentracji na polski rynek. W pierwszym półroczu 2016 r. do Urzędu wpłynęło od KE 169 spraw. Braki w dokumentacji UOKiK przypomina, że przedsiębiorcy i ich pełnomocnicy, którzy ...
-
Lojalni i nieroszczeniowi, czyli młodzi Polacy w banku
... banku), na następnych pozycjach uplasowały się Bank Zachodni WBK i Bank Millennium. Z kolei najstarsi Polacy wskazywali kolejno: Alior Bank, PKO Bank Polski i Eurobank. - Walka banków o nowych klientów z grupy najmłodszych nie dziwi. Nasze badanie pokazuje, że wystarczy im jedno konto z którego zamierzają korzystać ...
-
E-zakupy: ile i na co wydajemy w sieci?
... jest także przewaga kwoty deklarowanej na te produkty przez najstarszych badanych (50+) nad wydatkami grup młodszych. ─ To, że co czwarty konsument deklaruje zwiększenie wydatków na zakupy przez internet potwierdza, iż Polacy coraz bardziej doceniają i przekonują się do tej formy zakupów. E-zakupy ...
-
Zakupy przez internet. Jak opinie o sklepach wyrażają Europejczycy?
... opinie o sklepach internetowych? - Po co e-sklepom opinie konsumentów? Życzliwe podziękowanie i radość z zakupu nowych produktów to często spotykane reakcje. Nawet jeśli konsument nie otrzymał jeszcze pełnego zamówienia, jak w przykładzie poniżej, to często wychodzi z założenia, że wszystko będzie w porządku. Typowa opinia: „Towar dostarczony ...
-
Koniunktura konsumencka XI 2016
Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że nastroje polskich konsumentów poszybowały w górę. Polacy bardziej optymistycznie oceniali zarówno bieżącą, jak i przyszłą sytuację. Pogorszeniu uległy tylko opinie odnośnie dokonywania ważnych zakupów. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne ...
-
Ile karpi kupimy za przeciętne wynagrodzenie w 2016 roku?
... zgodnie z prognozami NBP w 2016 roku średnie miesięczne wynagrodzenie wzrośnie o 4,0 %. Na ile karpi może sobie pozwolić przeciętny Polak? W artykule przyjęto, że konsument przeznaczy swoje miesięczne przeciętne wynagrodzenie na kupno karpi wigilijnych, przy czym jeden będzie ważyć 1,5 kg. Tyle według smakoszy powinna ważyć ...
-
Rynek ubezpieczeń w Polsce to nie tylko wyższe ceny OC
... poświęciła na otrząśnięcie się z tej sytuacji. Niewielu się to udało. Kolejny rok powinien być dla nich zdecydowanie lepszy. Czytaj także: - Polski, czyli zagraniczny rynek ubezpieczeń - Aplikacje mobilne piętą achillesową ubezpieczeń …początek ery insurtech Jednak 2016 r. to nie tylko negatywne wydarzenia w branży ...
-
Pośrednik kredytowy: za wynagrodzenie zapłaci klient
... do banku, ponieważ ten, szukając rekompensaty poniesionych kosztów, podniesie koszty kredytów dla klientów. Czytaj także: - Pośrednictwo kredytowe: prowizje będą jawne - Polski pośrednik kredytowy to solidna firma Samodzielne porównywanie ofert nie zawsze oznacza oszczędność Klienci w większości przypadków będą podejmować próbę samodzielnego ...
-
Inspekcja Handlowa zbadała jakość mięsa. Nie jest dobrze
Inspekcja Handlowa przebadała jakość mięsa oferowanego polskim konsumentom. Wyniki badania nie zachwycają. Okazuje się, że wątpliwości inspektorów wzbudziło przeszło 40 procent kontrolowanych produktów. Najbardziej powszechne uchybienia dotyczyły oznakowania. Działania kontrolne prowadzone były w I kwartale minionego roku. Pod lupę wzięto mięso ...
-
Koniunktura konsumencka I 2017
Z nowym rokiem nowym krokiem. Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że nastroje polskich konsumentów uległy ostatnio poprawie. W styczniu Polacy bardziej optymistycznie niż przed miesiącem oceniali zarówno bieżącą, jak i przyszłą sytuację. Pogorszeniu uległy tylko opinie odnośnie przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju. ...
-
Koncentracja przedsiębiorstw 2016. Co wykazała kontrola UOKiK?
... Niechciał. Poza rozpatrywaniem spraw dotyczących polskiego rynku, UOKiK opiniuje także prowadzone przez Komisję Europejską postępowania pod kątem wpływu koncentracji na polski rynek. W 2016 r. do Urzędu wpłynęło od KE 360 spraw. Informacje na temat wszystkich prowadzonych przez Urząd postępowań antymonopolowych w sprawach koncentracji ...
-
Czy w dobie internetu telewizja dla dzieci ma jeszcze sens?
... , że ciągle nie odeszła do lamusa, to jeszcze niewiele wskazuje na to, aby taki scenariusz zrealizował się w najbliższej przyszłości. Najmłodsi z Polski poświęcają jej aż połowę całego czasu przeznaczonego na korzystanie z mediów - w tygodniu jest to średnio 1h33 min, w weekendy - 1h43 min – Wprawdzie ...
-
Koniunktura konsumencka III 2017
Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w marcu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów nieco osłabły. Pogorszeniu uległy np. opinie odnośnie aktualnej sytuacji ekonomicznej naszego kraju czy przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Lepsze niż przed miesiącem były z kolei oceny dotyczące przyszłego ...
-
E-booki, gry, wideo. Jak konsumujemy e-produkty?
... z czytników. E-booki najczęściej towarzyszą nam w sypialni (73%) i w salonie (66%). 29% badanych lubi oddawać się lekturze na powietrzu. Czytaj także: - Pół Polski czyta pirackie e-booki - Najpopularniejsze gry mobilne i ich potencjał reklamowy Polacy za największą zaletę książek elektronicznych uznają możliwość zaczęcia lektury bez ...
-
Carrefour namiesza na rynku e-commerce?
Zeszłotygodniowa konferencja Carrefoura na pewno wywołała uśmiech na twarzy fanów nowinek technologicznych. Sieć chce podbić serca polskich konsumentów innowacyjnymi projektami - na ile potrzebnymi, jeszcze się okaże. Czy zagrozi innym graczom z rynku? Carrefour posiada w Polsce ponad 886 sklepów w przeróżnym formacie. Poza sklepem internetowym są ...
-
Siła robocza. Jak bardzo jej brakuje?
... gospodarczej w regionie. Na uwagę zasługuje również dynamika zarobków brutto. Od 2010 roku płace w Rumunii i Bułgarii podskoczyły o przeszło 30 proc., a w przypadku Polski i Węgier - o ponad 20 proc. Do powstania niedoborów siły roboczej przyczyniły się: większa siła przetargowa w kontekście negocjacji płacowych, niski przyrost naturalny ...
-
Koniunktura konsumencka V 2017
Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w maju bieżącego roku nastroje polskich konsumentów ponownie się poprawiły. W górę wspięły się wszystkie wskaźniki, zarówno te oceniające bieżącą sytuację, jak i przewidujące przyszłość. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), czyli ten, który syntetycznie opisuje obecne ...
-
Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń. Jakie efekty dla klientów i agentów?
... – przede wszystkim małych agencji i działających indywidualnie sprzedawców – spełnienie dodatkowych obowiązków może okazać się zbyt skomplikowane. – Trzeba pamiętać, że polski rynek pośrednictwa ubezpieczeniowego jest bardzo rozdrobniony i większość stanowią na nim niewielkie, często jedno- czy kilkuosobowe agencje. Dla nich przestawienie się ...
-
Czy firmy rodzinne są gotowe na przełom?
... technologiczny. Badanie NextGen 2017 objęło swoim zasięgiem 268 liderów firm rodzinnych młodego pokolenia wywodzących się z regionu EMEA, w tym również z Polski. Udzielone przez ankietowanych odpowiedzi pochodziły z obszernych wywiadów osobistych bądź to z kwestionariusza wypełnionego online. Firmy rodzinne uchodzą za przedsiębiorstwa wykazujące ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2017
Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w lipcu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów nieco osłabły. Pikowały m.in. bieżące oceny możliwości dokonywana ważnych zakupów i sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), a więc ten, który w sposób syntetyczny opisuje obecne ...
-
Polscy stomatolodzy zupełnie bez długów?
... ona sześciokrotnie wyższa od przeciętnej dla ogółu Polaków. Średnio właściciel czy też współwłaściciel firmy stomatologicznej spłacającej kredyty firmowe, sam jako konsument ma do oddania bankom 231,2 tys. zł, podczas gdy statystyczny Kowalski ma do zwrotu 38,1 tys. zł – zaznacza prof. Waldemar ...
-
Mamy mniejsze zaufanie do banków niż do dłużników
... PAN, autorka badania „Moralność finansowa Polaków”, wyższe poczucie bezpieczeństwa deklarują osoby w wieku 18-29 lat, żyjące z rolnictwa, mieszkające na wsi. Nieufny konsument Czy badani mają zaufanie do banków i innych instytucji finansowych? Okazało się, że ponad 1/3 ankietowanych darzy zaufaniem firmy finansowe, choć ...
-
Koniunktura konsumencka IX 2017
Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że we wrześniu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów uległy pogorszeniu. Gorsze niż przed miesiącem okazały się niemal wszystkie składowe obydwu wskaźników publikowanych przez Główny Urząd Statystyczny. Wyjątkiem okazał się wskaźnik dotyczący obecnego dokonywania ważnych ...
-
6 sposobów na usprawnienie customer experience
... mobile okazały się wyższe niż te dla ruchu desktop. Ponad 51 proc. wszystkich użytkowników Internetu korzysta obecnie z urządzeń mobilnych. Dla Polski ten odsetek jest wyższy i wynosi 56 proc., podczas gdy z urządzeń typu desktop korzysta 42 proc. . – W efekcie bardzo dynamicznego rozwoju technologii ...
-
Koniunktura konsumencka X 2017
Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w październiku bieżącego roku nastroje polskich konsumentów nie były jednolite. Gorsze niż przed miesiącem okazały się m.in. wskaźnik obrazujący bieżące dokonywanie ważnych zakupów oraz ocena obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Lepsze niż poprzednio były nastroje ...
-
Zabezpiecz się na Black Friday i Cyber Monday
... o wirtualny portfel i bezpieczeństwo transakcji sieci. Na rozwój polskiego e-commerce nie można narzekać Dane demograficzne GUS dowodzą, że w bieżącym roku populacja Polski liczyła sobie przeszło 38,5 mln osób, z czego większość, bo aż 27,7 mln deklaruje korzystanie z dobrodziejstwa, jakim jest internet. 20 tysięcy ...
-
Cross-border e-commerce. Gdzie drzemie potencjał?
... e-commerce i oferuje sprzedawcom wiele możliwości: wskaźniki nadużyć są niskie, a lokalny gigant płatności elektronicznych – Przelewy24 – jest stosunkowo niedrogi. Wejście na polski rynek jest proste: posiadanie lokalnej osobowości prawnej nie jest wymagane, a zasady rozliczania są identyczne. Karty kredytowe stanowią stosunkowo niewielką część ...
-
Siła nabywcza w Europie 2017
... na czwartą i piątą pozycję), natomiast Islandia przesunęła się o dwa miejsca w górę, notując miejsce trzecie. Niemcy zajęły ósmą pozycję. Przeciętny mieszkaniec Polski dysponuje niemal 48 proc. średniej siły nabywczej mieszkańców Europy, co stanowi 6 710 euro (28 226 zł). W rankingu krajów europejskich Polska ...
-
Siła nabywcza w Polsce 2017
Nieco ponad 6,7 tys. euro. Tyle wynosi kwota, jaką przeznaczy na tegoroczne wydatki przeciętny polski konsument. W rankingu krajów europejskich Polska zajęła podobnie jak w ubiegłym roku 29 miejsce. Z badania GfK Purchasing Power Europe 2017 wynika również, że ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 49/2017
... internetowego, który będzie oferował firmom prosty system poboru podatku. Przyjęte regulacje przewidują, że VAT będzie płacony w państwie, w którym znajduje się konsument. Takie rozwiązanie ma zapewnić sprawiedliwszy podział wpływów podatkowych między kraje członkowskie (do tej pory płacony był w kraju, w którym dokonywało się ...
-
Koniunktura konsumencka XII 2017
Przyszedł grudzień, a wraz z nim spadek nastrojów wśród polskich konsumentów. Obydwa wskaźniki badane przez Główny Urząd Statystyczny - Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej i Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej okazały się niższe aniżeli w listopadzie. W ujęciu rocznym ciągle jednak mamy wzrosty. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej ( ...
-
Media to sfera wrażliwa. Wywiad z prezesem UOKiK
... bezpieczeństwo państwa, w tym pluralizm w mediach. Potrzebne są nowe narzędzia by wyposażyć w nie odpowiedni organ. Dlatego UOKiK zaproponowałby, by w ważnych dla Polski sektorach taka „podwójna zgoda” była obligatoryjna. Niezbędny jest stały mechanizm kontrolujący największe fuzje, ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa naszego kraju. W mediach ...
-
Ceny paliw zaskoczą. Czy pozytywnie?
... oraz długim terminie pierwsze skrzypce grają fundamenty. Na szczęście ten drugi czynnik zaczyna działać na korzyść importerów surowca, czyli m.in. Polski. Jest to przede wszystkim związane z silnym wzrostem produkcji ropy w Stanach Zjednoczonych oraz wyraźnym wzrostem podaży w kolejnych kwartałach. Na początku lutego ...
-
Płatności cyfrowe i biometria? Polacy mówią "tak"
Z płatności zbliżeniowych korzysta już 86% polskich konsumentów (wzrost o 5 p.p. w ciągu 12 miesięcy), co stawowi swoistego rodzaju potwierdzenie otwartości, z jaką Polacy traktują nowoczesne płatności cyfrowe. Na naszą przychylność może liczyć również biometria - 90% wspomnianej grupy badanych jest przekonanych, że w ciągu kolejnych trzech lat ...