-
Polacy chcą wybierać metody płatności
... wybredni. Najlepiej, żeby było tanio, ale i wygodnie. To tłumaczy deklaracje 16 proc. respondentów zrealizowanego przez Blue Media badania „Jak kupujemy w Internecie 2017”, gotowych zapisać w sklepie dane swojej karty, aby móc płacić jednym kliknięciem. Wprawdzie najważniejszym kryterium wyboru danego e-sprzedawcy niezmiennie pozostaje ...
-
Internetowe zakupy za granicą to już standard?
... tak samo duże zaufanie do zagranicznych sklepów i serwisów internetowych, jak do polskich sklepów i serwisów internetowych. Cztery na dziesięć osób kupujących w internecie dokonało zakupu w zagranicznym sklepie internetowym na przestrzeni ostatniego półrocza. Odsetek ten, podobnie jak ogólna częstość zakupów, spada wraz z wiekiem. Kraje ...
-
Czym nas kuszą księgarnie internetowe?
... zakupu e-książki na prezent – to zalety księgarni internetowych, które cenią konsumenci. – komentuje Martyna Bednarczyk z firmy Virtualo, dystrybutora e-książek i właściciela e-księgarni. W Internecie ze względu na możliwość porównywania cen, stajemy się łowcami okazji. Jak pokazują wyniki badania „Zwyczaje Polaków związane z użytkowaniem ebooków ...
-
Już nie cena, ale wygoda. To się liczy w e-commerce
Zakupy w sieci cieszą się coraz większą popularnością. Z badania Blue Media “Jak kupujemy w internecie” wynika, że robi je już 85% internautów. Równocześnie wyraźnie dostrzegalna staje się zmiana w zakresie czynników decydujących o wyborze sklepu internetowego. Wprawdzie ...
-
Prezent na Walentynki, czyli kolacje i podróże
... nie szczędzą pieniędzy na świętowanie z ukochaną osobą. Na przestrzeni trzech ostatnich lat walentynkowe wydatki wzrosły o 56%. Upominki coraz częściej kupujemy w internecie (wzrost liczby transakcji o 88% względem 2016 r.), a największa część transakcji ma miejsce 11 lutego. Wspólne spędzanie czasu wciąż bezcenne Mastercard Love ...
-
Pokolenie Z: pieniądze i technologie czy tradycyjne wartości?
... zaawansowanych, będących niemal nieustannie podłączonymi do internetu młodych ludzi, naturalnym środowiskiem jest e-commerce. Aż 84% przedstawicieli pokolenia Z z Polski kupuje w internecie przynajmniej raz w miesiącu, najczęściej sięgając po odzież (70%), jedzenie (54%), kosmetyki (48%) i rozrywkę (47%). Jednocześnie pozostają świadomymi ...
-
Czy metawersum będzie cyberbezpieczne?
... Talos wskazują na zagrożenia, które mogą pojawić się w "nowym Internecie". Cyberprzestępców motywują przede wszystkim pieniądze, a metawersum skupia ludzi posiadających kryptowaluty ... w metawersum oznacza posiadanie portfela kryptowalutowego. Ponadto coraz więcej osób kupuje i sprzedaje tokeny NFT – oba aktywa są potencjalnie interesującym celem ...
-
Zachowania konsumentów: kosmetyki kupujemy na wiele sposobów
... kupuje kosmetyki w internecie ... kupuje kosmetyki przy okazji, robiąc np. zakupy spożywcze, które najczęściej odbywają się stacjonarnie - zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska. Dlaczego decydujemy się na kupowanie kosmetyków przez internet? Ponad dwie trzecie konsumentów uważa, że zakupy kosmetyków w internecie ...
-
Polacy a zakupy w sieci
... wciąż atrakcyjna w kontekście kupowania prezentów świątecznych i okazjonalnych – aż 81% respondentów kupuje upominki w sieci. KTO POLUBI E-ZAKUPY? – POTENCJAŁ ROZWOJU RYNKU W sieci wciąż bardziej doświadczeni są mężczyźni, z których niemal 46% pierwszych zakupów w Internecie dokonało ponad 5 lat temu. Z badań wynika jednak, że to właśnie kobiety ...
-
Przedświąteczne zakupy Polaków 2012
... zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze. Jednocześnie 40% przyznaje, że kupuje dodatkowe produkty spoza listy. Wciąż jeszcze mobilne listy zakupów są ... i całościową liczbę wydatków. Polacy starannie dobierają świąteczne prezenty, szukają informacji w Internecie, porównują cen. Kupujący chcą mieć pewność, że dokonujemy bezpiecznych zakupów w dobrej ...
-
Wyprawka szkolna. Kupujemy i wybieramy przez internet
... obejrzenia produktów w sklepie stacjonarnym, a po ich wyłonieniu kupuje je w internecie – po znalezieniu najlepszej oferty. 7 proc. badanych, gdy znajdzie już potrzebne rzeczy w sieci, udaje się do punktu handlowego, żeby zobaczyć je „na żywo” i ostatecznie zamówić w internecie. Co ciekawe, przy zakupie wyprawki szkolnej tylko 1 proc ...
-
Polacy a zakup wycieczki online
... , potwierdzenie rezerwacji przez organizatora ). Jak pokazują dane, w Internecie najczęściej poszukujemy miejsca, informacji, czytamy opinie i porównujemy oferty. ... . Z Raportów przygotowywanych przez Internet Standard wynika, że polski e-klient w sieci kupuje przede wszystkim odzież, bieliznę, buty, książki i kosmetyki, których udział w sprzedaży ...
-
Ekologia po polsku. Co robimy, aby zadbać o środowisko naturalne?
... okrągłe sumy, ponieważ ceny w placówkach stacjonarnych są przeważne wyższe niż w internecie. Zdawałoby się, że e-commerce w tym kontekście jest eko, ale czy faktycznie? Dane z ... % badanych (19% zna jakieś eko-certyfikaty), a 34% chętniej kupuje produkty przyjazne środowisku używane ubrania kupuje co 3. internauta, a 41% jest w stanie zapłacić więcej ...
-
Jak przez 10 lat zmienił się polski e-commerce?
... in.: Jaką wartość ma rynek e-commerce? Jak zmieniły się zachowania konsumentów kupujących w internecie? Jakie sposoby odbioru zamówionego towaru preferujemy? Na 10-lecie swojej ... ) – ale też chcemy móc go łatwo i bez kosztów zwrócić. Co trzeci klient kupuje na platformach i w sklepach zagranicznych. Ponad połowa kupujących w sieci robi to na swoich ...
-
Rewolucja w e-commerce. Oto, jak ostatni rok zmienił zakupy
... kupujących internautów wyniósł 72%, w tym 14% badanych zadeklarowało, że kupuje produkty spożywcze w sieci z powodu pandemii. Teraz – w połowie roku 2021 – aż 84% kupuje w e-commerce, a zakupy spożywcze zdołały utrzymać swoją pozycję. Dodatkowo, z powodu pandemii elektronikę w Internecie zaczęło kupować 20% internautów, produkty AGD – 13%, produkty ...
-
Czy Internet zabija świat kultury?
... socjolog, dyrektor Centrum Cyfrowego Projektu: Polska i jeden z autorów badania. “Jeżeli w Internecie chcemy szukać ‘piratów‘, to ich tam znajdziemy. W badaniu pokazujemy ... porównaniu z osobami niekorzystającymi z Internetu niemal trzykrotnie częściej kupuje książki i filmy, aż siedmiokrotnie częściej kupuje muzykę. W przypadku pozyskiwania treści ...
-
Smart shopping po polsku
... kupuje produkty w sprawdzonych sklepach. Co ciekawe na brak czasu uskarżają się przede wszystkim bezrobotni i uczący się. Co więcej 18 proc. badanych kupuje produkty z promocji nawet wtedy, gdy ich nie potrzebuje. Na tym tle korzystnie wypadają zakupy w Internecie ... produkty w sklepie stacjonarnym i dopiero potem kupuje najtańszy produkt w Internecie. ...
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
... Aż 58% badanych zadeklarowało, że kupuje tyle samo, co zwykle, 28% odpowiedziało, że kupuje mniej, natomiast 14% - że kupuje więcej. Zmniejszenie wydatków zadeklarowały ... % respondentów zapytanych o to, czy kupili produkt na podstawie treści publikowanych w internecie, odpowiedziało twierdząco. Szczególnie zatem polecam zgłębić tę część publikacji – ...
-
Jak Internet wpływa na decyzje zakupowe klientów?
... internecie, który mógłby go od tego uwielbienia odciągnąć. Jak walczyć o klienta w internecie Na co zwrócić uwagę, kiedy chcesz zmierzyć się z konsumentem, który wspomaga się internetem w podejmowaniu decyzji? Wiedz, co kupuje. Jeśli kupuje ... a potem wyszukiwali te same modele taniej w internecie) dopóki… nie zaoferował nieodpłatnego profesjonalnego ...
-
Po półmetku wakacji. Jak kupujemy wyprawkę szkolną?
... mniej osób, bo 26% kupuje je w księgarniach stacjonarnych. Natomiast 7% odkupuje je od znajomych lub rodziny, a 5% poszukuje ich w antykwariacie. Pozostała, dość liczna grupa (27%) wskazała, że nabywa je w jeszcze innym miejscu – być może na popularnych targach książki. Podręczniki w internecie, reszta w sklepach stacjonarnych O ile ...
-
Rosną wydatki na podróże i alkohol
... kupują w Internecie Włosi (6 proc.), Niemcy (7 proc.) i Belgowie (8 proc.), natomiast najchętniej robią to Brytyjczycy (26 proc.) i Francuzi (12 proc.). Od ostatniego badania spory spadek zaufania do zakupów artykułów spożywczych w Internecie odnotowali mieszkańcy Indii – z 45 proc. do 39 proc. Chętnie jedzenie w sieci kupuje jedna trzecia ...
-
Prawa najmłodszych konsumentów
... ma 13 lat. Od czasu do czasu chodzi na zakupy z mamą. Codziennie sam kupuje w sklepiku szkolnym jogurt. Ze starszą o pięć lat siostrą wchodzą na strony internetowych ... . Postanawia jeszcze raz namówić ich na rolki. Tym razem z siostrą szukali w Internecie. Od razu znaleźli ofertę: rolki - pełen odjazd! Tylko dziś w niesamowitej promocji! Kup, ...
-
Rolex, Omega i Patek Phillippe: synonimy luksusu
... i dodatki przede wszystkim w internecie. Bardzo podobnie wygląda struktura głównych miejsc zakupu luksusowych zegarków i biżuterii. Największa część Polaków (37%) wybiera przede wszystkim salony w centrach handlowych, a jedna trzecia (34%) – salony przy ulicach handlowych. Około 11% kupuje te dobra głównie w internecie. Mimo że luksusowe dobra ...
-
Zakupy w sieci coraz popularniejsze. Rośnie też skala problemów
... w internecie”. Wynika z niego, że do zakupów online przyznaje się już 93% internautów. Dla porównania, jeszcze w minionym roku aż 62% badanych deklarowało, że nie kupuje przez internet. Co ... na zakupy w internecie są są podobne do tych w latach poprzednich. 34% internautów robi zakupy o wartości od 60 do 100 PLN, natomiast 35% kupuje online za 100 ...
-
W Boże Narodzenie 2020 na prezenty świąteczne wydamy mniej?
... , przejawiająca się przede wszystkim w dostępności wszystkich artykułów w jednym miejscu. Prezenty kupimy w internecie O ile zakupy na wigilijny stół w większości planujemy zrobić w sklepach stacjonarnych, to ... sobie stosunkowo dużo czasu. Połowa osób, które wzięły udział w badaniu, kupuje je na miesiąc przed Gwiazdką, natomiast co trzecia robi ...
-
Zakupy online: pandemia zmienia zachowania konsumentów
... Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak pandemia wpłynęła na preferencje zakupowe w internecie? Z jakich powodów Polacy przenieśli część swoich zakupów do sieci? Które ... w związku z wprowadzonym lockdownem zmienili swoje zachowania konsumenckie. Okazało się, że 30% e-konsumentów kupuje w sieci więcej produktów, a 33% robi zakupy przez internet częściej. ...
-
Zakupy online - typy klientów
... poszczególnych etapach procesu i następnie podać je im. Niestety, przyglądając się bliżej temu, jak dziś kupuje konsument, szybko stwierdzimy, że koncepcja lejka nie uwzględnia wielu zachowań występujących w internecie. Tradycyjny model ulega zmianie poprzez samo specyficzne oddziaływanie sieci. Klasycznie zakłada się, iż konsument najpierw ...
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
... zakupów wyłącznie w sklepach stacjonarnych. Dwie trzecie z nich kupuje w sklepach internetowych przynajmniej raz w tygodniu – średnio to 3,7 transakcji per capita. ... młodsi Europejczycy chętnie wybierają płatności online za towary i usługi: zazwyczaj wydają w internecie 342 EUR miesięcznie. Polscy konsumenci nie odbiegają od średniej europejskiej – ...
-
Długi księgarń zmalały przed świętami. Polacy więcej czytają?
... wynika także z okresu świątecznego. Z badań KRD wynika, że trzy czwarte Polaków kupuje książki na prezenty świąteczne. Wzrost czytelnictwa w Polsce, to jeden z ... tym księgarnie sieciowe. Najlepiej radzą sobie sprzedawcy, którzy oferują swój asortyment w Internecie. Od lat konkurują cenami ze stacjonarnymi księgarniami, ale w obecnych czasach ...
-
Polscy internauci 2010
... może być rezultatem ich wyższych dochodów) i wypożyczają je z bibliotek. Tylko jedna dziesiąta użytkowników Internetu kupuje książki przez Internet. Regulacja i kontrola Chociaż Polacy obawiają się nieco podejmowania ryzykownych działań w Internecie, to wydają się odnosić z entuzjazmem do wolności słowa w sieci, choć nie popierają niegrzeczności ...
-
M-commerce: więcej kanałów sprzedaży powiększa sprzedaż?
... klienta, jako tej samej jednostki, niezależnie od kanału w jakim akurat kupuje. Klienci coraz swobodniej surfują pomiędzy urządzeniami. Nie odrzucają też zakupów w fizycznych sklepach ... mobile. Oznacza to, że 35% z nich sprawdzi, czy czasem ceny naszych produktów w internecie nie są niższe, 30% sprawdzi opinie o produkcie w sieci i poszuka o nim ...
-
Polscy internauci a usługi turystyczne
... podróżujący internauta zdecydowanie chętniej niż rok wcześniej kupuje przez Internet (34% ankietowanych dokonało ostatniego zakupu online), a niezależnie od tego, jak nabywa usługi (w Internecie czy poza siecią), to wcześniej informacje potrzebne do podjęcia ostatecznej decyzji zbiera właśnie w Internecie (92%). Na koniec raport wskazuje na ...
-
Polski konsument 2009
... . Analizując wyniki dwóch pomiarów obserwujemy zwiększającą się popularność sprzedaży w Internecie, kosztem tradycyjnej sprzedaży wysyłkowej. Internet, oferując większą różnorodność ... ekspertów lub osób stosujących produkt w praktyce ponad te, które znajdziemy w Internecie. Blisko 1/3 ankietowanych twierdzi, że nie jest w stanie dokonać ...
-
Prowadzenie sklepu internetowego - logistyka
... o wiele bezpieczniejsze finansowo. Z punktu widzenia klienta to najgorsza sytuacja - kupuje coś, czego nie ma. Dowiaduje się o tym po pewnym czasie i znowu ... stawiamy, jest unifikacja przepisów we wszystkich krajach UE, a dotyczących handlu w Internecie. Obecnie Polacy są dyskryminowani, bo nie mogą kupować np. w dużej części sklepów internetowych ...
-
Dla kogo sprzedaż wysyłkowa?
... . Aż 70% użytkowników Internetu mobilnego kupuje w sklepach wysyłkowych. Większość kupujących na odległość pracuje zawodowo lub studiuje. Praca zawodowa i bogaty program nauczania, mogą pochłaniać większość czasu naszych internautów, ale też mogą być inspiracją do poszukiwania ciekawostek w internecie. Na nie trzeba jednak mieć budżet ...