eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wyprawka szkolna. Kupujemy i wybieramy przez internet

Wyprawka szkolna. Kupujemy i wybieramy przez internet

2020-08-28 11:26

Wyprawka szkolna. Kupujemy i wybieramy przez internet

Wyprawka szkolna © ffphoto - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

To już ostatni dzwonek, aby zająć się zakupem wyprawki szkolnej. Jak do tej kwestii podchodzą Polacy? Z badania zrealizowanego przez Kantar Millward Brown dla Wonga Polska wynika, że przy kompletowaniu wyposażenia dla uczniów polscy rodzice często korzystają z internetu. I nawet jeśli zakupów finalnie dokonują w sklepie stacjonarnym, to i tak wcześniej często sprawdzają produkty w sieci.

Przeczytaj także: Czy "Dobry Start" wystarcza na wyprawkę szkolną?

Różne sposoby na zakupy wyprawki szkolnej


Już za chwilę w polskich szkołach rozbrzmi pierwszy dzwonek. Na skompletowanie wyprawki szkolnej nie pozostało zatem wiele czasu tym bardziej, że co 7. polski rodzic zakupów dokonuje w internecie, co wiąże się z czasem oczekiwania na przesyłkę.

Ze zrealizowanego dla Wonga Polska badania „Cyfrowe zwyczaje Polaków” wynika jednocześnie, że najczęstszym miejscem zakupu wyprawki szkolnej pozostają sklepy stacjonarne, wybierane przez 22 proc. badanych. Co dziesiąty ankietowany zaczyna od obejrzenia produktów w sklepie stacjonarnym, a po ich wyłonieniu kupuje je w internecie – po znalezieniu najlepszej oferty. 7 proc. badanych, gdy znajdzie już potrzebne rzeczy w sieci, udaje się do punktu handlowego, żeby zobaczyć je „na żywo” i ostatecznie zamówić w internecie.

Co ciekawe, przy zakupie wyprawki szkolnej tylko 1 proc. ankietowanych radzi się znajomych lub rodziny.

fot. mat. prasowe

Kupowanie wyprawki szkolnej przez internet

70% badanych jest zdania, że zakupy w internecie są wygodniejsze.


– Polacy chętnie wykorzystują internet do zakupy wyprawki szkolnej. Niezależnie od sposobu, w sumie aż 28 proc. ankietowanych ostatecznie zamawia je w internecie. Na pierwszy rzut oka może to wydawać się niedużo, jednak biorąc pod uwagę tylko osoby, które przygotowują wyprawkę, jest to już co drugi ankietowany. Stacjonarnie kupuje rzeczy z tej kategorii 30 proc., z czego 7 proc. wcześniej szuka na ich temat informacji w internecie, a więc również wykorzystuje sieć w procesie zakupowym - zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.

Przede wszystkim wygoda i niższa cena


Zdaniem aż 70 proc. Polaków kompletowanie wyprawki szkolnej przez internet jest zdecydowanie wygodniejsze i pozwala zaoszczędzić czas. 62 proc. ankietowanych uważa, że zakupy w internecie bardziej się opłacają, ponieważ tego typu produkty są tam tańsze – przeciwnie uważa tylko 6 proc. 56 proc. docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników.

fot. mat. prasowe

W jaki sposób Polacy kupują wyprawkę szkolną?

22% Polaków wyprawkę szkolną kupuje stacjonarnie.


Blisko co drugi badany docenia zakupy internetowe za możliwość szybkiego zwrotu lub reklamacji zamówionych produktów. Według 42 proc. w sieci oferta wyprawek szkolnych jest także bardziej przejrzysta i czytelniejsza.
– Jak wynika z naszego cyklu „Cyfrowe zwyczaje Polaków”, Polacy chętnie robią zakupy w sieci i coraz bardziej się do nich przyzwyczajają. Widać to między innymi po liczbie osób, które obawiają się, że zamówione w internecie produkty nie będą się zgadzać z wcześniejszym opisem na stronie. Jeszcze w lutym tego roku, wskazywało na to aż 44 proc. ankietowanych, a teraz odsetek ten spadł do 30 pkt proc. Podobnie jest w przypadku bezpieczeństwa danych osobowych w sieci. Na początku naszego badania takie obawy zgłaszało 28 proc. ankietowanych, a obecnie ma je już tylko 14 proc. W oby przypadkach zauważamy systematyczny spadek, co potwierdza rosnącą popularność zakupów online – podsumowuje Aneta Gergont-Gałązka z Wonga Polska.

Badanie zostało zrealizowane w lipcu i pierwszej połowie sierpnia 2020 roku na panelu internetowym Kantar Millward Brown. Badanie objęło grupę 300 osób w wieku od 20 do 55 lat, korzystających z internetu, posiadających internetowe konto w banku, aktywnie z niego korzystających oraz nieodrzucających możliwości wzięcia w przyszłości pożyczki. Badanie przeprowadzono metodą CAWI.

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: