2023-01-15 00:57
Przeczytaj także: Czy zakupy online robią już wszyscy?
fot. mat. prasowe
Wzrost e-sprzedaży
W ciągu dekady udział sprzedaży internetowej w sprzedaży detalicznej wzrósł z około 3,5%
Początki e-commerce w Polsce datuje się na drugą połowę lat dziewięćdziesiątych. Powstały wtedy pierwsze sklepy internetowe, katalogi e-sklepów i platformy aukcyjne. Jednak to właśnie w ostatnim dziesięcioleciu e- handel rozwinął się najbardziej dynamicznie. Handel internetowy rozwija się bardzo dynamicznie i analitycy prognozują jego dalszą ekspansję. Kluczowymi stymulatorami rozwoju e-handlu są niewątpliwie nowoczesne technologie, rozwój omnichannel, a także rosnąca świadomość tego, że e-handel nie zna granic i jest najskuteczniejszą formą rozwoju eksportu online. Najważniejsza w tym procesie była edukacja konsumenta z zakresu zakupów przez Internet i to również staraliśmy się wdrożyć przez ostatnia dekadę aktualnie 9 na 10 internautów kupuje przez Internet i jest to zadowolony konsument. Bez wątpienia Izba Gospodarki Elektronicznej miała ogromny wkład w rozwój rynku e-commerce przez te ostatnie 10 lat i zapewniam, że nie zamierzamy zwalniać tempa- mówi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.
fot. mat. prasowe
Social Commerce
Przez media społecznościowe kupuje 20 proc. internautów
fot. mat. prasowe
E-commerce B2C
W ciągu 10 lat odnotowano kilkukrotny wzrost rynku e-commerce w modelu B2C
Całkiem niedawno płatności online były swego rodzaju dodatkiem – dużym wyróżnikiem dla sklepu, który zdecydował się je wprowadzić. Następnie zwiększał się wachlarz metod płatności i rozwiązań z nimi związanych. Przybyło portfeli elektronicznych, udogodnień dla osób robiących zakupy na smartfonach itd. W pewnym momencie współpraca sprzedawcy z operatorem płatności zaczęła być tzw. must have. Ale to też już przeszłość! W wyniku pandemii i dynamicznego wzrostu branży, mówimy dziś o partnerstwie między sprzedawcą a dostawcą płatności. Musimy działań wspólnie, by zakupy były szybkie, łatwe i wygodne, a przede wszystkim bezpieczne. Każdy etap ścieżki, jaką przechodzi klient robiąc zakupy w sieci, musi być zaopiekowany – komentuje Paweł Działak, CEO i Co-founder Tpay, operatora płatności z 13-letnim doświadczeniem.
fot. mat. prasowe
Opinie klientów
Konsumenci dobrze wiedzą, z jakich powodów kupują w internecie
fot. mat. prasowe
Paczkomaty
W ostatnich latach popularność paczkomatów znacznie wzrosła
fot. mat. prasowe
Zagraniczne e-zakupy
Zakupów online w zagranicznych e-sklepach dokonuje o 3. internauta
oprac. : eGospodarka.pl
Blisko 50% Polaków robi zakupy online za granicą
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
E-commerce: jakie zakupy online preferują Polacy?
60% Polaków robi zakupy online. Co i jak kupują?
Zakupy online: pandemia zmienia zachowania konsumentów
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?
Zakupy online: jakie trendy na kolejne lata wyznacza pandemia?
Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
Witam serdecznie, bardzo dużo kupuje w internecie różnych towarów (na własny użytek - nie handluje), mam pewien sklep za granicą, gdzie za ...
Chciałem kupić tylną oś do mojego quada. W internecie a dokładniej na portalu olx znalazłem ofertę, która mówiła o kołach z osią gratis. ...
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Wartość IPO w Europie spadła w 2022 roku o 79,2% rdr
DAX najwyżej od roku
Zakup mieszkania na kredyt 2% nie będzie problemem
Zerowy PIT dla seniorów - czy faktycznie się opłaca? Sprawdź wyliczenia ekspertów podatkowych.
Planujesz zakup auta elektrycznego? Do wyboru masz ponad 100 modeli
Długi Polaków wobec sądów to prawie 750 mln zł
Ustawa Antylichwiarska 3.0 - co się zmieniło?