-
Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną
... na reklamę telewizyjną. Fakt ten może być o tyle zaskoczeniem, że w całym 2022 roku notowano pod tym względem spadki. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Z czego wynika wzrost wydatków na reklamę ...
-
Zenith: wydatki na reklamę rosną o ponad 15%, ale będą spadać
... na reklamy w gazetach, czasopismach, radiu i kinach łącznie, i stanowi 20% wszystkich wydatków na cyfrową reklamę display i paid search. Oczekuje się, że do 2024 roku wydatki na reklamę na ...
-
Przedświąteczne wydatki na reklamę 2013
... na reklamę. W badanym okresie było to blisko 63 mln złotych, o 4 mln zł więcej niż rok temu. Aflofarm na telewizyjną reklamę wydał ponad 33 mln złotych, z czego najwięcej na promocję syropu na kaszel Herbapect oraz suplementu diety Vocaler. Między listopadem a grudniem zwiększyły się również - o blisko 9 mln zł - wydatki ...
-
Super i hipermarkety a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... reklamę zamknęły się na ... wydatki na okresach przedświątecznych, licząc na przyciągnięcie w czasie popytu klientów sieci konkurencyjnych. Jaka będzie przyszłość? W obliczu kryzysu rynek czeka proces konsolidacji. Mocni gracze będą kupować słabszych, sieci mające kłopoty na ...
-
Wydatki na reklamę I–IV 2014 r. - sektor finansowy
... Na drugim miejscu pozostaje Internet, z prawie dwa razy niższym udziałem na poziomie 27%. Co ciekawe, w tym medium również mamy do czynienia z redukcją wydatków o 16 mln zł! Trzecim medium jest radio i, mimo spadku o 3 mln zł, skupia ono ponad 5% udziału. Wydatki na outdoor i reklamę w magazynach pozostają na ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2012
... na wszystkich polach komunikacji. Należy zwrócić uwagę, że wydatki ... na 1948 mln PLN, więc branża motoryzacyjna będzie alokować ok. 200 mln zł w to medium. Sezonowość wydatków Wzorzec sezonowości w tym roku został mocno zachwiany z powodu Euro 2012. W drugim kwartale branża wydała na reklamę ...
-
Rynek napojów w Polsce: wydatki na reklamę I-VI 2013
... wydatki są marginalne. Soki i napoje dla dzieci - znów mniej na reklamę Kategoria odnotowuje kolejny - trzeci z rzędu - rok spadku wydatków. Na czele marka Kubuś (1 mln zł więcej niż rok wcześniej). Drugie miejsce należy do Hortex-u (wydatki na ...
-
Wydatki na reklamę: prognozy 2014
... pozostaną wydatki takich branż jak żywność, telekomunikacja oraz higiena i pielęgnacja. Szczególną uwagę warto poświecić wydatkom internetowym, które całkowicie zmieniają układ w rankingu branż liderów wydatków. Analitycy Equinox Polska spodziewają się, że branżą alokującą najwięcej środków w reklamę online będzie handel z udziałem na poziomie ...
-
Wydatki na reklamę w I kw. 2013 r.
... Ferrero Polska, który zwiększył wydatki o 68% dystansując Nestle Polska – lidera z ubiegłego roku. Aż na 6 miejsce spadł Danone, który w ubiegłym roku zajmował pozycje wicelidera. Trzecie miejsce zajmuje niezmiennie Unilever Polska. Wydatki top 10 producentów wzrosły o 14% w stosunku do ubiegłego roku, chociaż cały sektor urósł w cenach brutto na ...
-
Wydatki na reklamę w I poł. 2013r. - sektor finansowy
... przejęcie przez PKO BP Nordea Bank Polska, ogranicza liczbę aktywnych marek. I o ile w krótszej perspektywie czasu wydatki związane z kampaniami informacyjnymi czy nową wizualizacją mogą spowodować wyższe nakłady na działania reklamowe, o tyle ograniczenia graczy na rynku, spowoduje iż, ogólnie wydatki w tej kategorii będą spadały. Ubezpieczenia ...
-
110 mln zł na reklamę w wyszukiwarkach
... wzrost średnich cen. Wiele wskazuje więc na to, że wydatki na SEM będą w najbliższych latach szybko gonić wydatki na reklamę graficzną – podsumowuje Jarosław Sobolewski, dyrektor generalny IAB Polska. Grupa robocza podkreśliła również konieczność uwzględniania nakładów na reklamę w wyszukiwarkach w obliczaniu udziału w całości wydatków reklamowych ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6,7 proc. i solidne podstawy na przyszłość
... wydatki na reklamę kinową. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentowały się wydatki na reklamę w pierwszym kwartale 2023 roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych klasach mediów? Które sieci handlowe wydały na reklamę ...
-
Zenith: czy turystyka inwestuje w reklamę?
... wydatki na reklamę będą najprawdopodobniej rosnąć - czytamy w najnowszym raporcie agencji mediowej Zenith - Business Intelligence Travel. Liderami wzrostów mają być Indie oraz Rosja, ale pieniędzy na działania marketingowe szczędzić nie będzie również chińska i polska branża turystyczna. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie kwoty wydają na ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 41/2012
... . w skali tego roku - mówi Jakub Bierzyński, szef domu mediowego OMD. Firmy tną wydatki na reklamę lub przesuwają na późniejszy okres. Spowolnienie odczują przede wszystkim stacje telewizyjne. Według raportu MFW World Economic Outlook polska gospodarka zanotuje w tym roku wzrost PKB o 2,4 proc., a w roku przyszłym obniży się on ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... wydatki reklamowe niższe o 60,3% to efekt decycji rządu o czasowym zawieszeniu działalności kin od 12 marca. Odnosząc się do poszczególnych sektorów obserwujemy, że aż czternaście sektorów zredukowało swoje inwestycje reklamowe, a jedynie dwa zintensyfikowały. Wydatki na reklamę ... się życia w nowej rzeczywistości. Polska i inne kraje europejskie ...
-
Wydatki reklamowe w odwrocie
... na dopiero na siódmej pozycji, jeżeli chodzi o wydatki na reklamę – około 18 tys. zł. W sektorze bankowym sytuacja wyraźnie zmieniała się z kwartału na kwartał. Internet jako jedyny odnotowuje dodatnią dynamikę wydatków i można domniemywać, że ten trend w najbliższym czasie się utrzyma i to tam zostanie przeniesiona spora część wydatków na reklamę ...
-
Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?
... wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszymi reklamodawcami okazały się branże handlowa oraz farmaceutyczna, które odpowiadały łącznie za 64% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede wszystkim na reklamę ...
-
Reklama telewizyjna: wydatki rosną, a oglądalność spada?
... wydatki na reklamę telewizyjną w I półroczu bieżącego roku, pochylając się jednocześnie nad statystykami oglądalności TV. Oto, do jakich wniosków prowadzi. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co przesądza o wzroście wydatków na reklamę ...
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
... na reklamę w TV. Wydatki reklamowe w podziale na branże Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych na reklamę nie szczędził przede wszystkim sektor farmaceutyczny, której wydatki reklamowe stanowiły 35 proc. budżetów wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniej w reklamę ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... na przyszłość. Ciągle duża niepewność nakazuje jednak dość ostrożnie podchodzić do prognoz. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentowały się wydatki na reklamę w pierwszym kwartale 2023 roku? Jak zmieniała się wartość reklamy w poszczególnych klasach mediów? Które sieci handlowe wydały na reklamę ...
-
IAB Polska: reklama w internecie znowu zaskakuje
... wydatki na reklamę w internecie, które poczyniono w I kwartale bieżącego roku? Które branże przeznaczyły na reklamę najwięcej? Jaki rodzaj reklamy pozyskuje najznaczniejszą część tortu reklamowego online Przed nami IAB AdEx, czyli cykliczne badanie, które służy pomiarom wydatków na reklamę w internecie. Na jego potrzeby za wydatki ...
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
... na sporym plusie (+4,9% rdr). Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaką dynamiką charakteryzowały się ubiegłoroczne wydatki na reklamę w internecie? Które branże przeznaczyły na reklamę najwięcej? Na jaki rodzaj reklamy nie szczędzono funduszy? Jak czytamy w komunikacie z badania IAB Polska/PwC AdEx, sytuacja na ...
-
Reklamy przyspieszają: 2,9% wzrostu po 9. miesiącach br. Są szanse na 3,5%
... na fakt, iż w poprzednim roku w czerwcu wydatki napędzały Mistrzostwa Świata w piłce nożnej. Liderem pod względem wolumenu wzrostu był sektor handlowy, który zwiększył swoje inwestycje o 59,7 mln zł (+15,4%). Reklamodawcy z tej branży kładą coraz większy nacisk na sprzedaż online oraz na reklamę ...
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
... na delikatnym minusie (-0,4%). Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak prezentowały się wydatki na reklamę po trzech kwartałach 2020? Które z branż nie szczędziły pieniędzy na reklamę? Na który z rodzajów reklamy online wydano najwięcej? Na ...
-
IAB Polska: historyczny spadek wartości reklamy online
... na reklamę online. Wyhamowanie rynku widoczne było już od marca. Pierwsze dwa miesiące roku okazały się jednak na tyle udane (wzrost na poziomie 8%), że pierwszy kwartał roku udało się zamknąć na ... branż FMCG spadła o około 15%, wydatki na dobra trwałe, pomimo znacznego spowolnienia, utrzymały znak dodatni. IAB Polska podkreśla przy tym, że trendy ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... wydatki na reklamę wzrosną o 5,8%, do czego przyczyni się zmiana harmonogramu letnich igrzysk olimpijskich oraz mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA 2020. Stany Zjednoczone okazały się być stosunkowo odporne na sytuację, dzięki rekordowym wydatkom reklamowym związanym z wyborami prezydenckimi, planowanymi na ...
-
Przedświąteczne wydatki reklamowe. Kto i co reklamował?
... na drugą pozycję. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV. Wydatki reklamowe w podziale na branże Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki ...
-
Reklama telewizyjna wciąż na topie
... że wydatki na reklamę telewizyjną wzrosną w tym roku o około 8%, ustępując jedynie dynamice wzrostu wydatków reklamowych w Internecie i w kinie. Jednakże reklamy telewizyjne nadal będą stanowić ponad połowę wartości rynku.” – mówi Maciej Klimek, Starszy Menedżer w Dziale Konsultingu Deloitte. Opinie wyrażane przez wielu komentatorów, wskazujące na ...
-
Sezonowe wydatki reklamowe VII-VIII 2011
... wydatki reklamodawców sezonowych na radio w wakacje 2011 wzrosły aż o 54 proc. Pozostałe media straciły – najbardziej outdoor i kino (odpowiednio o 37 proc. i 31 proc.), prasa o 15 proc., a telewizja o 8 proc. Wydatki na reklamę ... kampanii w radiu było podtrzymanie znajomości marki” – dodaje. Unilever Polska, właściciel marki Algida, w kampanii tych ...
-
Na zakupy online wydajemy 20 razy mniej niż Brytyjczycy
... rodzimych firm jest bardzo dobrym wynikiem. Polska przoduje natomiast we wzroście wydatków na reklamę mobilną. W ubiegłym roku wzrosły one o 105 proc. Na znaczeniu zyskuje również reklama osobista (ang. programmatic), której treść dostosowywana jest do preferencji poszczególnych klientów. Wydatki na ten rodzaj promocji, porównując pierwsze i drugie ...
-
Polska gospodarka: co zmieni Euro 2012?
... Wydatki reklamowe w 2007 r. wyniosły ok. 18,1 miliardów złotych, co stanowiło pięciokrotny wzrost w stosunku do roku 1997. Wtedy oszacowano je na 3,5 miliardów zł. Globalne wydatki na reklamę będą się zwiększały wraz ze wzrostem polskiego PKB. Obecnie nasz rynek osiąga dojrzałość. Na ... "EFEKT EURO 2012 A POLSKA GOSPODARKA" został poparty analizami ...
-
Rynek reklamy. Wydatki w Polsce rosną szybciej niż średnia globalna
... zostały podwyższone z 1,8% do 2,3%. W przypadku reklamy prasowej prognozuje się spadki na podobnym poziomie względem roku 2018, gdzie wydatki na reklamę w magazynach stopnieją o około -9,7%, a na dzienniki nawet o -10,2%. Rynek reklamy - świat Jak czytamy w komunikacie z badania, na przestrzeni ostatnich 10 lat światowy rynek reklamy rósł dość ...
-
Jakie wydatki reklamowe w e-commerce? Analizujemy 2016 rok
... na e-zakupy kilka razy w miesiącu. Jeszcze trzy lata temu taką deklarację składał co trzeci Polak. Bez wątpienia odsetek kupujących w sieci będzie wzrastał, a sprzedawcy będą intensyfikować walkę o klienta. Część z nich z pewnością zwiększy swoje nakłady na reklamę - dodaje. Niższe (o 22%) wydatki ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... IAB Polska, internet jest jedynym medium, które według badanych nie zaliczy spadków w pierwszym półroczu. Równocześnie, oczekiwania wskazują, że medium to jako całość nie odnotuje wzrostów. W nieco gorszej sytuacji w opinii respondentów jest telewizja (szacowany spadek o 10%) i radio ( 15%). Wydatki na media drukowane oraz reklamę uliczną ...
-
Świąteczne zakupy 2020, czyli w pandemii stawiamy na mobilność
... wydatki na prezenty świąteczne. Drugim czynnikiem są obawy i nastroje związane z pandemią. Aż 60 proc. Amerykanów martwi się o swoje zdrowie, a 34 proc. również o nadchodzące płatności. Polska ...