2020-11-16 10:17
Przeczytaj także: Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
Odnotowany w I połowie 2020 roku spadek wartości rynku był pierwszym w całej historii badania IAB Polska/PwC AdEx. Bez wątpienia jest to efekt pandemii, zmian w planach marketingowych oraz cięć, a nawet zamrożenia wydatków na reklamę online.fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę
Drugi kwartał 2020 roku przyniósł spadek wartości reklamy online o 12% rok do roku.
fot. mat. prasowe
Wydatki według branż
Wszyscy liderzy z pierwszej piątki zanotowali spadki, najmniejszy przypadł w udziale handlowi.
O ograniczeniu wydatków na reklamę online przez reklamodawców wiedzieliśmy praktycznie od końca pierwszego kwartału bieżącego roku. Wszyscy zostaliśmy zaskoczeni pandemią, w tym zamknięciem gospodarki i społeczeństwa w domach, czego efektem było swoiste wstrzymanie oddechu przez całą branżę, niczym w ataku paniki. IAB Polska od początku pandemii apelowało o nie zamrażanie budżetów reklamowych. W tak trudnych czasach marki powinny komunikować się ze swoimi klientami bardziej niż kiedykolwiek, a firmy muszą kontynuować swoje działania, co jest bardzo trudne bez reklamy. Obecnie mamy do czynienia z drugą falą lockdownu, ale nikt nie jest już tak zaskoczony jak poprzednio. Mimo świadomości nadciagającego kryzysu i niezwykle trudniej sytuacji w wielu branżach, patrzymy optymistycznie w przyszłość, ponieważ widać wyraźnie, że konsumpcja wewnętrzna nie załamała się, co powinno pozytywnie wpłynąć na utrzymanie wydatków reklamowych. – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
oprac. : eGospodarka.pl
Reklama online prawie 30% w górę w II kw. 2021
IAB Polska: reklama w internecie znowu zaskakuje
Rosną wydatki na reklamę. Rynek już wraca do formy?
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
Rynek reklamy online w Polsce w I poł. 2019 r.
Rynek reklamy online w Polsce w I kw. 2019 r.
Dzień dobry, mam pytanie które zapewne już ktoś przerabiał. Otrzymałam fakturę za kampanie reklamowe z FACEBOOK. Data faktury/płatności ...
Moje pytanie dotyczy popularnej obecnie pracy zdalnej, a konkretniej rzecz ujmując zarabiania na blogach, stronach internetowych w systemie Google ...
Wynagrodzenia w handlu w 2021 roku
Rynek wierzytelności - co może przynieść przyszłość?
Obligacje. Jak działa immunizacja? Jak ograniczyć ryzyko rynkowe?
Wpis do KRS. Co może sąd rejestrowy?
3 kwestie, o których musisz pamiętać przy zmianie formy opodatkowania
Biznes bez granic: Handel zagraniczny w nowej rzeczywistości
Panorama Reden i Niebieski Bursztyn od ATAL