-
Wydatki na reklamę: Polska i świat 2013
... wydatki na reklamę wyniosą niecałe 6,4 mld złotych netto. Globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2013 r. o 3,9%. Na koniec roku wartość globalnego rynku reklamowego wyniesie 518 mld dolarów. Prognoza wydatków reklamowych na polskim rynku Według prognoz ZenithOptimedia łączne wydatki netto na reklamę ... Czechy, Węgry i Polska, w których sytuacja ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... na reklamę w internecie i 1,8% wszystkich wydatków reklamowych. Analitycy ZenithOptimedia szacują, że do 2015 roku globalne wydatki na mobile sięgną kwoty 29,4% mld USD, co będzie stanowiło 21,9% wydatków na reklamę online i 6,1% wszystkich wydatków na reklamę. Już od połowy lat 90-tych wydatki na reklamę ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... wartość wydatków reklamowych: Polska na minusie, globalny rynek reklamy wciąż rośnie. Mimo sytuacji w strefie Euro globalne wydatki na reklamę wzrosną w tym roku o 3,8%. Wzrost spodziewany jest także w kolejnych latach - światowy rynek reklamy wzrośnie o 4,6% w 2013 i o 5,2% w 2014 roku. Prognoza wydatków reklamowych na polskim ryku Według ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
... , Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Norwegia, Polska, Rumunia, ... na reklamę w mediach społecznościowych, które rosną rocznie o 30%. Wydatki na reklamę video online będą rosły o 24% rocznie do 2016 roku. Natomiast wydatki na reklamę w wyszukiwarkach będą rosły średnio o 14% rocznie do 2016 roku, a reklama ogłoszeniowa − zaledwie o 7%. Wydatki na ...
-
Podróże i turystyka tną wydatki na reklamę
... reklamodawców wydatki na reklamę ograniczyli jedynie: Amrest (branża gastronomia), Neckermann Polska Biuro Podróży (branża biura podróży) i PKP Intercity (branża transport/koleje/linie lotnicze). Oznacza to, że za spadkami wydatków całego sektora PiT stoją głównie średni i mali gracze, którzy mogli wstrzymać wydatki na reklamę z uwagi na niepewną ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... na reklamę w magazynach z -16,2% na -16,5%, więcej stracą natomiast dzienniki – w 2012 roku spodziewamy się obniżenia wydatków na reklamę w dziennikach o 20,1%. Obniżenie prognoz dotyczy także reklamy zewnętrznej. W 2012 roku wydatki na reklamę ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Norwegia, Polska, Rumunia ... na reklamę w mediach społecznościowych, które rosną rocznie o 29%. Natomiast wydatki na reklamę video online będą rosły o 23% rocznie do 2016 roku. Wydatki na reklamę w wyszukiwarkach będą rosły średnio o 13% rocznie do 2016 roku dzięki ciągłemu ulepszaniu wyszukiwarek, pozwalającemu na ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy 2016
... wydatków na reklamę radiową w 2015 roku do 5,5%. Analitycy ZenithOptimedia szacują, że w 2016 roku wydatki na reklamę radiową będą wyższe od tegorocznych o 4,8%. Niezmiennie maleją wydatki na reklamę w prasie. Dzienniki i magazyny nadal odnotowują 2-cyfrowe spadki, jednak widoczne jest lekkie wyhamowanie tego trendu. W 2015 roku wydatki na reklamę ...
-
Handel i wydatki na reklamę w I poł. 2017 r.
... wydatki na reklamę wyniosły w pierwszych dwóch kwartałach 2017 roku 65,7 mln zł, o 5% więcej niż w analogicznym okresie w 2016 roku. Na drugim miejscu uplasowało się Metro Group, które przeznaczyło na promocję prawie 36 mln zł, a na trzecim Terg z inwestycjami na ...
-
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę
... wydatki na reklamę sięgnęły niemal 23,5 mln zł. Na drugim miejscu znajduje się mBank (22,3 mln zł), a na trzecim Bank Zachodni WBK (14,7 mln zł). Kolejne pozycje zajmują: Bank Millennium, PKO BP, Vivus Finance, Provident Polska ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
... na promocję niemal 670 mln zł na promocję, a więc 94% wydatków całego sektora produktów farmaceutycznych. Udział pozostałych branż był symboliczny: usługi zdrowotne opowiadały za 3% budżetu, sprzęt medyczny za 2%, a produkty i usługi medyczne przeznaczone dla zwierząt – 1%. Wydatki na reklamę ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... , Węgry i Polska, w których sytuacja ... na reklamę w internecie i 1,7% wydatków na reklamę we wszystkich mediach. Analitycy ZenithOptimedia szacują, że do 2015 roku globalne wydatki na mobile sięgną kwoty 33,1% mld USD, co będzie stanowiło 25,2% wydatków na reklamę online i 6% wszystkich wydatków na reklamę. Już od połowy lat 90-tych wydatki na reklamę ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2013
... na outdoorze. Prognoza: w 2014 roku farmacja wyda więcej na reklamę Polska jest drugim – po Rosji - największym rynkiem produktów OTC w regionie, z udziałem w całkowitej sprzedaży na poziomie około 20%. Uwzględniając trendy konsumpcji mediów, trudności w umówieniu się na ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
... wydatki na reklamę na poziomie sprzed roku. Po pierwszych 3 kwartałach br. całkowite wydatki na reklamę branży zamknęły się kwotą prawie 788 mln zł (dane cennikowe). Oznacza to, że średni koszt reklamy jednego, sprzedanego auta wśród największych reklamodawców (Toyota, Skoda, Renault) wyniósł 4 097 zł (zeszłoroczne wydatki ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2017 r.
... Na kolejnych pozycjach uplasowały się: serwisy ogłoszeniowe (10%), aukcje i narzędzia aukcyjne (6%) oraz porównywarki cen i pasaże handlowe (po 5%). W porównaniu do I połowy 2016 roku sklepy internetowe podniosły wydatki na reklamę ...
-
Telekomunikacja a wydatki na reklamę w 2013
... wydatki na reklamę. Okazuje się, że nie inaczej dzieje się w przypadku głównych polskich operatorów - T-Mobile, Polkomtel i Orange ograniczają budżety reklamowe. Wyjątkiem okazuje się Play, który zatrudnił plejadę polskich celebrytów, licząc na ...
-
Jakie wydatki na reklamę w e-commerce? Analizujemy I poł. 2016 r.
... wydatki na reklamę, które w I połowie br. ponieśli przedsiębiorcy reprezentujący branżę e-commerce. Z analizy wynika ... z raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” e-konsumenci bardzo chętnie kupują odzież i obuwie w sieci i planują zwiększenie wydatków na te produkty. Na odzież, akcesoria i dodatki Polacy wydają średnio 83 zł ...
-
Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną
... wpływ na dynamikę wpływów reklamowych stacji telewizyjnych miał spadek nakładów na sponsoring i product placement w czwartym kwartale. Po dwunastu miesiącach 2023 r. wydatki na telewizyjną reklamę ... ich wpływ na rynek reklamy odczuwalny będzie przede wszystkim na poziomie lokalnym. Prognozy makroekonomiczne są optymistyczne, polska gospodarka będzie ...
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
... . Analitycy Equinox Polska spodziewają się nawet dwucyfrowej dynamiki we wzroście inwestycji internetowych. Jeżeli trend się utrzyma, to w okresie dwóch najbliższych lat wydatki na reklamę w sieci prześcigną te w magazynach. Badania pokazują, że reklama internetowa i spot telewizyjny cechują się porównywalnym wpływem na świadomość odbiorców ...
-
Branża energetyczna a wydatki na reklamę 2012
... na reklamę skierowaną do odbiorców indywidualnych. Już teraz większość działań mediowych prowadzona jest w całym kraju, a jednym z przewodnich motywów komunikacji jest „gwarancja stałej ceny”. Celebryci promują energię Najsilniej na komunikację ogólnopolską już od kilku lat ukierunkowana jest Enea, która przeznacza ponad 80% budżetu na ...
-
Kawa i herbata: wydatki na reklamę I-VII 2013
... mediowego Equinox Polska. Mniejsze wydatki na reklamę herbaty Jak podaje firma badawcza Euromonitor International, statystycznie jedynie Rosjanie kupują więcej herbaty od przeciętnego Polaka w Europie Wschodniej. W ubiegłym roku spożycie herbaty wyniosło w Polsce 1 kg per capita. Od grudnia 2011 roku do listopada 2012 roku wydatki na nią wzrosły ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... . Producenci piwa zwiększają wydatki na reklamę o ponad 20% z roku na rok. Tymczasem spożycie „złotego trunku” nieco spada - o 2% - ale i tak na każdego Polaka przypadają 94 litry piwa rocznie – ujawnia najnowsza analiza domu mediowego Equinox Polska. Dane za pierwsze 3 kw. 2013 roku, wyraźnie wskazują na zwiększenie dynamiki wydatków reklamowych ...
-
Branża AGD a wydatki na reklamę w I poł. 2014 r.
... pieniędzy na reklamę - z analizy Equinox Polska wynika, że w badanym okresie wydatki na ten cel wzrosły aż o 30 procent. Najczęściej reklamowanym sprzętem są niezmiennie pralki, ale trzeba przyznać, że akurat w ich przypadku budżety reklamowe uległy dość dużemu uszczupleniu. Po pierwszych 6 miesiącach br. sektor AGD wydał na reklamę ponad ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2012
... Polska spodziewają się, że Internet będzie medium, w którym wkrótce nastąpi dynamiczny wzrost wydatków w tej kategorii, a spowodowane to będzie coraz większą jego popularnością i możliwością dotarcia również do starszych grup docelowych. Na podstawie danych szacunkowych, IAB ocenia wydatki branży na ...
-
Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę
... wydatki na promocję – około 800 mln złotych. Prawie 40 proc. tej kwoty to wydatki Grupy Orange. Druga w kolejności jest Polska Telefonia Cyfrowa ze 168 mln złotych, trzecie miejsce zajmuje Polkomtel ze 162 mln złotych wydanych na reklamę ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2015 r.
... na reklamę i promocję swoich produktów. W porównaniu z poprzednim kwartałem wydatki ubezpieczycieli na reklamę wzrosły prawie o 50 procent. Ponad połowa tej kwoty to wydatki ...
-
Branża turystyczna a wydatki na reklamę I poł. 2015
... reklamowe. Względem analogicznego okresu roku minionego wydatki na działania promocyjne wzrosły o 16 procent, sięgając 119 mln ... na reklamę. Biura podróży najchętniej reklamują swoją ofertę turystyczno-wypoczynkową. W kategorii transport publiczny, koleje i linie lotnicze na swoją reklamę ... ulokowano w „Gazecie Wyborczej”, tytułach z portfolio Polska ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... wydatki na promocję funduszy inwestycyjnych, względem referencyjnego okresu o 10 punktów procentowych. Zmiana ta wywołana została przez wprowadzeniem na rynek reklamy funduszy inwestycyjnych przez takie brandy jak PKO, NN INVESTMENT oraz LEGG MASON. Ubezpieczenia W sektorze ubezpieczeniowym reklamodawcy postawili na reklamę ...
-
Wydatki na reklamę: pandemia przyspiesza trendy
... wydatki na reklamę w regionie spadły o 8% w 2020 r., co oznacza stratę o 1,2 miliarda euro w porównaniu z poprzednim rokiem. Branża reklamowa, a w szczególności wydatki na reklamę w mediach, od lat intensywnie rosły w Europie Środkowo-Wschodniej. W 2020 roku pandemia COVID-19 spowodowała spadek inwestycji reklamowych na ...
-
Branża motoryzacyjna ogranicza wydatki na reklamę
... dalszym spowolnieniem gospodarczym jest na tyle silna, że branża motoryzacyjna ogranicza, po raz pierwszy od 2010 roku, budżety na wydatki reklamowe. Spadek wydatków reklamowych w tej branży może sięgnąć poziomu nawet 15 % - ostrzegają eksperci niezależnego domu mediowego Equinox Polska. Analitycy Equinox Polska ocenili, iż spadek wydatków ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę
... Polska, Berlin-Chemie Menarini Group. Warto również zwrócić uwagę na znaczne zmniejszenie wydatków jednego z głównych graczy na rynku – US Pharmacia. W 2009 i 2010 roku wydatki reklamowe w branży charakteryzowały się jasnym rozkładem. Wydatki na TV rosły (z 76% do 79%), radio utrzymywało się na ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę radiową
... Polska. Branża motoryzacyjna najchętniej reklamuje w radiu auta osobowe – na ich promocję przeznaczono w ub.r. blisko 148 mln zł i było to prawie 15 proc. wydatków na reklamę produktów z tej kategorii we wszystkich mediach. Fiat wydał na ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę w I poł. 2012
... na rynku finansowym zmusiła instytucje bankowe do zdecydowanych kroków i ofensywy reklamowej, co przełożyło się na 10% wzrost wydatków (w porównaniu z 1Q 2011r.), już w kolejnych miesiącach tendencja się odwróciła. Analitycy Equinox Polska zbadali, że tylko w I półroczu 2012 roku banki wydały na reklamę ...
-
Wydatki na reklamę online 2005
... na media po raz pierwszy przekroczył 2% i zamknął się kwotą około 22,5 mln zł. Internet od kilku lat utrzymuje najwyższą dynamikę wzrostu wydatków wśród mediów. W 2004 roku wyniosła ona 76%. IAB Polska szacuje, że dynamika wzrostu nakładów na reklamę ...
-
Wydatki na reklamę online wzrosną
... wydatki na online w II połowie 2009 roku – najlepszy wynik ze wszystkich mediów. 50% ankietowanych nie zmieni wydatków na online a tylko 7% zmniejszy – mimo, że ogółem 39% zamierza zmniejszyć globalnie wydatki na reklamę, w przypadku tradycyjnych mediów jak prasa, radio czy telewizja blisko ponad 70% firm deklaruje, że wydatki na ...