Wydatki na reklamę online 2005
2005-06-01 00:41
Przeczytaj także: Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?
Udział reklamy internetowej w całości wydatków na media po raz pierwszy przekroczył 2% i zamknął się kwotą około 22,5 mln zł. Internet od kilku lat utrzymuje najwyższą dynamikę wzrostu wydatków wśród mediów. W 2004 roku wyniosła ona 76%.IAB Polska szacuje, że dynamika wzrostu nakładów na reklamę on-line w kolejnych kwartałach bieżącego roku będzie jeszcze wyższa i w drugim kwartale może osiągnąć nawet 60%. Do takiej oceny skłaniają wstępne dane za dwa pierwsze miesiące drugiego kwartału. Do optymistycznych prognoz skłania także obserwowana od kilku lat charakterystyka rozkładu wydatków w poszczególnych kwartałach. Szacunki przedstawione przez IAB na początku roku zakładały wzrost nakładów na reklamę on-line w 2005 roku na poziomie 40-50% i zbliżenie się do udziału około 2,7% w całości wydatków reklamowych.
W pierwszym kwartale 2005 roku nastąpiły nieznaczne zmiany w aktywności poszczególnych branż. Do najważniejszych należy zaliczyć wzrost nakładów na reklamę on-line w kategorii transport i motoryzacja (zmiana z 14% do 18%) oraz telekomunikacja (zmiana z 17% do 19%). Wzrosty te odbyły się kosztem kategorii finanse, której udział w „torcie reklamowym” zmniejszył się z 27% do 23%. W drugim kwartale należy się spodziewać dalszych wzrostów w kategoriach transport i motoryzacja oraz w kategorii żywność i medycyna.
![Nowości Google: AI i VEO 3 zmieniają strategie PPC w e-commerce [© wygenerowane przez AI] Nowości Google: AI i VEO 3 zmieniają strategie PPC w e-commerce](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/AI/Nowosci-Google-AI-i-VEO-3-zmieniaja-strategie-PPC-w-e-commerce-267571-150x100crop.png)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Kobiety na rynku pracy: mniejsze ambicje czy większe bariery?
-
KLM wprowadza taryfę "basic" bez bagażu podręcznego - podróż tylko z małą torbą pod fotel
-
Pokolenie Z w pracy: jak różnią się priorytety i oczekiwania młodych pracowników w Polsce
-
Nie tylko cena. Co naprawdę przyciąga klientów i buduje ich lojalność?