eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża finansowa a wydatki na reklamę w I poł. 2012

Branża finansowa a wydatki na reklamę w I poł. 2012

2012-08-20 11:11

Branża finansowa a wydatki na reklamę w I poł. 2012

Reklama © andersphoto - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Polska reklama wykazuje objawy kryzysu, prognozy wyraźnie wskazują na cięcia budżetów reklamowych większości firm. I choć w I kwartale br. konkurencja na rynku finansowym zmusiła instytucje bankowe do zdecydowanych kroków i ofensywy reklamowej, co przełożyło się na 10% wzrost wydatków (w porównaniu z 1Q 2011r.), już w kolejnych miesiącach tendencja się odwróciła. Analitycy Equinox Polska zbadali, że tylko w I półroczu 2012 roku banki wydały na reklamę blisko 587 mln zł, co oznacza spadek o 11% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Przeczytaj także: Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.

fot. andersphoto - Fotolia.com

Reklama

Stratę odnotowała prasa, zarówno codzienna (- 25%), jak i magazynowa (-24%) oraz reklama zewnętrzna (-10%)

Dynamiczne zmiany wśród czołowych reklamodawców

Według danych Instytutu Kantar Media, 3 pierwsze instytucje były odpowiedzialne za 24% całkowitych wydatków reklamowych w pierwszym półroczu. To mniej niż w zeszłym roku (25,7%). Trzy topowe banki zamieniły się miejscami, ale najciekawiej przedstawia się ranking największych reklamodawców bankowych na dalszych miejscach TOP 10.

fot. mat. prasowe

TOP10 – zestawienie największych reklamodawców w branży bankowej w 1H 2011r.

W ubiegłym roku liderem pod względem wydatków reklamowych był Bank PKO BP


fot. mat. prasowe

TOP10 – zestawienie największych reklamodawców w branży bankowej w 1H 2012r.

Pierwsze miejsce na podium zajmuje ING, który zmniejszył inwestycje w media o prawie 7% rok do roku, z wydatkami rzędu 48,7 mln zł


Pierwsze miejsce na podium zajmuje ING, który zmniejszył inwestycje w media o prawie 7% rok do roku, z wydatkami rzędu 48,7 mln zł. W 2011 roku to miejsce należało do PKO BP, który obecnie jest wiceliderem zestawienia, z wydatkami na poziomie 47,2 mln zł, co oznacza, że marketer wydał o prawie 35% mniej. Bank podpisując 3–letni kontrakt z Szymonem Majewskim zagwarantował sobie dużą rozpoznawalność komunikacji i po etapie silnej obecności związanej z przebudową wizerunku, wszedł najprawdopodobniej w fazę podtrzymania. Na podium znalazł się jeszcze BZ WBK z wydatkami mniejszymi o 15% i kwotą 44,5 ml zł.

Bank BGŻ znalazł się tuż za podium z wydatkami prawie 38 mln zł (+108% wzrostu), choć w ubiegłym roku nie było go nawet w pierwszej dziesiątce. Na 5 miejscu uplasował się Eurobank, który zwiększył wydatki o prawie 70% w stosunku do roku ubiegłego. Nieźle sytuacja wygląda dla kolejnego gracza - debiutanta z pierwszej dziesiątki – Alior Banku, który zwiększył swoje wydatki do prawie 35 mln złotych (+131%). Natomiast o prawie 33% zredukował swoje wydatki GETIN Bank, przeznaczając na działania reklamowe 29,4 mln zł i spadł z 4 (w 2011) na 7 pozycję. Na 8 miejscu w TOP10, ze względu na fakt obecności sponsorskiej przy EURO 2012, pojawił się Bank PKO S.A. z wydatkami na poziomie 28 mln (+ 44% w stosunku do analogicznego okresu w 2011 roku). Na podobnym poziomie wzrost o 15%, czyli ponad 26 mln złotych utrzymuje wydatki Bank BPH. Stawkę zamykają Kasy Stefczyka, które w tym roku, notują prawie 40% tempo wzrostu.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: