eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2013 r.

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2013 r.

2013-10-08 13:01

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2013 r.

Reklamodawcy w branży finansowej - ile kosztuje popularność w sieci? © alphaspirit - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Szeroko zakrojone kampanie, pomysłowe spoty i znane twarze – tak wyglądały reklamy branży finansowej w 3 kwartale 2013 roku. Firmy prześcigają się w pomysłach i nie szczędzą wydatków. Rekordziści wydali ponad 15 milionów złotych miesięcznie. Okazuje się jednak, że nie zawsze duże wydatki przekładają się na zwiększone zainteresowaniu potencjalnych i obecnych klientów w sieci. Również ciekawie prezentuje się sytuacja podmiotów udzielających tzw. szybkich pożyczek.

Przeczytaj także: Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.

Instytut Monitorowania Mediów porównał wydatki z 3 kwartału 2013 r., na reklamy usług i produktów finansowych ze skalą dyskusji na ich temat w Internecie. TOP TEN finansowych reklamodawców otwiera Vivus Finance, z wydatkami na poziomie prawie 26 mln złotych, a zamyka Bank Millennium, który zainwestował w tym samy czasie w reklamę 12,2 mln złotych.

fot. mat. prasowe

TOP TEN finansowych reklamodawców w Q3 2013r.

TOP TEN finansowych reklamodawców otwiera Vivus Finance, z wydatkami na poziomie prawie 26 mln złotych, a zamyka Bank Millenium, który zainwestował w tym samy czasie w reklamę 12,2 mln złotych.


Z danych reklamowych admonit wynika, że najwięcej w czerwcu na reklamę swoich usług (w prasie, radio i TV – wydatki cennikowe netto bez uwzględnia rabatów) wydały Vivus Finance (25,8 mln złotych) i ING Bank Śląski (22,4 mln złotych). Jednak pomimo podobnych wydatków – to ING Bank Śląski wzbudził dużo większe zainteresowanie internautów. Co ciekawe, Vivus Finance mimo, że wyłożył największe środki na reklamę osiągnął w zestawieniu najmniejsze zainteresowanie internautów.

fot. mat. prasowe

TOP 10 finansowych reklamodawców z uwzględnieniem skali dyskusji na ich temat w internecie

Najwięcej wzmianek w Internecie zgromadził PKO Bank Polski.


Z kolei najmniej na reklamę w tym samym czasie wydał Bank Millenium oraz Provident – odpowiednie 12,2 oraz 12,3 mln złotych.

Najlepszy wynik w stosunku poniesionych nakładów do wzmianek w internecie osiągnął PKO BP. Był najczęściej wzmiankowany w sieci, a na reklamę wydał około 19,4 mln złotych.

W podziale miesięcznym wyraźnie widać, że większość reklamodawców mniejsze nakłady poniosła w wakacje, za to od września podniosła wydatki. Szczególnie wyróżniają się tu PKO BP, Bank BGŻ, Credit Agricole, ING Bank Śląski.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe banków z TOP 10 kontra skala dyskusji na ich temat w internecie

Najlepszy wynik w stosunku poniesionych nakładów do wzmianek w internecie osiągnął PKO BP. Był najczęściej wzmiankowany w sieci, a na reklamę wydał około 19,4 mln złotych.


Interesująco wygląda sytuacja podmiotów oferujących szybkie pożyczki i kredyty. Internauci ponad 2,5 krotnie częściej wzmiankowali o Providencie niż o Wonga.pl czy Vivus Finance. Najlepsze efekty w odniesieniu do nakładów odniósł Provident, zadawalający wynik uzyskała Wonga.pl. Jeśli chodzi o Vivus Finance poniesione wydatki w bardzo niewielkim stopniu przełożyły się na zainteresowanie internautów.

fot. mat. prasowe

TOP TEN finansowych reklamodawców w Q3 2013r. w podziale na miesiące

W podziale miesięcznym wyraźnie widać, że większość reklamodawców mniejsze nakłady poniosła w wakacje, za to od września podniosła wydatki. Szczególnie wyróżniają się tu PKO BP, Bank BGŻ, Credit Agricole, ING Bank Śląski.


O raporcie:
Analizie poddano ponad 101 tysięcy wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy TOP 10 głównych reklamodawców z branży finansowej (we frazie użyta była nazwa podmiotu w kontekście banku, a w przypadku pożyczkodawców użyto nazwy podmiotu w kontekście pożyczki), w okresie od 01.07 do 30.09.2013r. Z kolei wydatki reklamowe zbadano za pomocą aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 01.07 do 30.09.2013r.

Agnieszka Kalbarczyk,

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: