eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościMedia › Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2013 r.

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2013 r.

2014-01-29 12:49

Instytucje finansowe a wydatki na reklamę IV kw. 2013 r.

Wydatki na reklamę a zainteresowanie internautów © antiksu - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Znaczące wydatki na reklamę nie gwarantują zainteresowania internautów. Przekonało się o tym kilku, badanych w IV kwartale, reklamodawców finansowych. Natomiast PKO BP i ING Bank Śląski mogą być zadowolone ze swoich wyników w sieci.

Przeczytaj także: Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2013 r.

Instytut Monitorowania Mediów porównał wydatki z IV kwartału 2013 r., na reklamy usług i produktów finansowych ze skalą dyskusji na ich temat w Internecie. TOP TEN finansowych reklamodawców otwiera BZ WBK z wydatkami na poziomie 50,5 mln złotych, a zamyka Wonga.pl, która zainwestowała w tym samym czasie w reklamę prawie 38 mln złotych mniej.

fot. mat. prasowe

TOP TEN finansowych reklamodawców w Q4 2013r.

TOP TEN finansowych reklamodawców otwiera BZ WBK z wydatkami na poziomie 50,5 mln złotych, a zamyka Wonga.pl, która zainwestowała w tym samym czasie w reklamę prawie 38 mln złotych mniej.


Z danych reklamowych admonit wynika, że najwięcej w badanym okresie na reklamę swoich usług
(w prasie, radio i TV – wydatki cennikowe netto bez uwzględnia rabatów) wydały BZ WBK (50,5 mln złotych) i PKO BP (22,4 mln złotych). Mimo znacznej różnicy wydatków, to PKO BP wzbudziło dużo większe zainteresowanie internautów. Z kolei najmniej na reklamę w tym samym czasie wydał SKOK Stefczyka oraz Wonga.pl – odpowiednio 14,3 oraz 12,6 mln złotych, one też odnotowały najniższą skalę dyskusji w sieci.

fot. mat. prasowe

TOP 10 finansowych reklamodawców Q3 2013r z uwzględnieniem skali dyskusji na ich temat w Internecie

Mimo znacznej różnicy wydatków, to PKO BP wzbudziło dużo większe zainteresowanie internautów. Z kolei najmniej na reklamę w tym samym czasie wydał SKOK Stefczyka oraz Wonga.pl – odpowiednio 14,3 oraz 12,6 mln złotych, one też odnotowały najniższą skalę dyskusji w sieci.


Najlepszy wynik w stosunku poniesionych nakładów do liczby wzmianek w internecie osiągnął PKO BP, zadowolony może być również ING Bank Śląski.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe banków z TOP 10 Q4 kontra skala dyskusji na ich temat w Internecie

Najlepszy wynik w stosunku poniesionych nakładów do liczby wzmianek w internecie osiągnął PKO BP, zadowolony może być również ING Bank Śląski.


W podziale miesięcznym wyraźnie widać, że większość reklamodawców najmniejsze nakłady na reklamę poniosła w grudniu. W październiku szczególnie wyróżniają się tu BZ WBK, PKO BP – które wydały odpowiednio prawie 30 mln zł i ponad 19 mln zł., zaś w listopadzie ING Bank Śląski i Bank Millenium – które wydały odpowiednio prawie 16,5 mln zł i ponad 17,5 mln zł.

fot. mat. prasowe

TOP TEN finansowych reklamodawców w Q4 2013r. w podziale na miesiące

W podziale miesięcznym wyraźnie widać, że większość reklamodawców najmniejsze nakłady na reklamę poniosła w grudniu. W październiku szczególnie wyróżniają się tu BZ WBK, PKO BP – które wydały odpowiednio prawie 30 mln zł i ponad 19 mln zł., zaś w listopadzie ING Bank Śląski i Bank Millenium.


Jeśli chodzi o podmioty oferujące szybkie pożyczki, to w IV kwartale najlepsze efekty w stosunku skali buzzu na swój temat w sieci a nakładów na reklamę osiągnął Provident. Internauci ponad 3,5 razy częściej wzmiankowali o Providencie niż o Wonga.pl i aż i 4,5 razy częściej niż o Skoku Stefczyka.

fot. mat. prasowe

Wydatki reklamowe pożyczkodawców kontra skala dyskusji na ich temat w internecie w Q4 2013

Jeśli chodzi o podmioty oferujące szybkie pożyczki, to w IV kwartale najlepsze efekty w stosunku skali buzzu na swój temat w sieci a nakładów na reklamę osiągnął Provident.


O raporcie:
Analizie poddano ponad 64,5 tysięcy wzmianek w internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy TOP 10 głównych reklamodawców z branży finansowej (we frazie użyta była nazwa podmiotu w kontekście banku, a w przypadku pożyczkodawców użyto nazwy podmiotu w kontekście pożyczki), w okresie od 01.10 do 31.12.2013r. Z kolei wydatki reklamowe zbadano za pomocą aplikacji admonit w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów. Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 01.10 do 31.12.2013r.

Agnieszka Ganclerz,

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: