eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sezonowe wydatki reklamowe VII-VIII 2011

Sezonowe wydatki reklamowe VII-VIII 2011

2011-10-08 00:21

Sezonowe wydatki reklamowe VII-VIII 2011

Dynamika wydatków reklamowych wśród reklamodawców wakacyjnych VII i VIII 2011, VII i VIII 2010 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W te wakacje radio zanotowało największą dynamikę wydatków reklamowych wśród marketerów sezonowych. Wydali oni na promocję w radiu 11,1 mln zł o ponad połowę więcej niż rok temu. Pozostałe media tradycyjne zanotowały spadki, niewielki wzrost w lipcu odnotował Internet - poinformował Komitet Badań Radiowych.

Przeczytaj także: Polskie banki a reklama radiowa w I poł. 2011

Marketerzy z branż tradycyjnie intensywniej reklamujących się w sezonie letnim (m.in. napoje, wody, soki, piwo, lody, biura podróży, hotele) wydali łącznie na reklamę w te wakacje 188,6 mln zł, z czego 11,1 mln zł przypadło na radio (dane cennikowe, Kantar Media). Radio jako jedyne z mediów tradycyjnych zanotowało dynamikę wzrostową rok do roku – wydatki reklamodawców sezonowych na radio w wakacje 2011 wzrosły aż o 54 proc. Pozostałe media straciły – najbardziej outdoor i kino (odpowiednio o 37 proc. i 31 proc.), prasa o 15 proc., a telewizja o 8 proc. Wydatki na reklamę internetową wzrosły w lipcu 2011 o niecałe 15 proc. w stosunku do lipca 2010 (brak danych za sierpień 2011).

fot. mat. prasowe

Dynamika wydatków reklamowych wśród reklamodawców wakacyjnych VII i VIII 2011, VII i VIII 2010

Dynamika wydatków reklamowych wśród reklamodawców wakacyjnych VII i VIII 2011, VII i VIII 2010

Spośród letnich sezonowych reklamodawców najwięcej na promocję w radiu wydał producent wody mineralnej Muszynianka – 3,9 mln zł, co stanowiło według danych cennikowych - ponad 85 proc. całego lipcowo-sierpniowego budżetu reklamowego tego marketera.

„Jestem przekonany do radia jako medium reklamowego. W tym roku zwiększyliśmy jego udział w media miksie. W całej kampanii stanowił około 15 procent” – mówi Ryszard Mosur, prezes Spółdzielni Pracy Muszynianka. „Sam dużo podróżuję i wiem, że radio jest tym medium, które najlepiej dociera do kierowców. Spotkaliśmy się z bardzo pozytywnym odzewem naszej kampanii radiowej” - dodaje. Zapewnia, że w kolejnych kampaniach udział radia na pewno nie będzie mniejszy niż w tegorocznej.

 

1 2

następna

oprac. : Kamila Urbańska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: