eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie banki a reklama radiowa w I poł. 2011

Polskie banki a reklama radiowa w I poł. 2011

2011-08-29 11:26

Polskie banki a reklama radiowa w I poł. 2011

Banki o najwyższych wydatkach reklamowych w I półroczu 2011 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

W pierwszym półroczu br. banki wydały na reklamę 702 mln zł. Z tego 11 proc. przeznaczonych było na reklamę radiową, ale najbardziej aktywni marketerzy w radiu lokowali nawet powyżej 30 proc. swoich budżetów reklamowych - wynika z drugiej edycji raportu Komitetu Badań Radiowych "AdBranch". Banki przede wszystkim promują kredyty gotówkowe i konsumpcyjne, kredyty dla firm, kredyty mieszkaniowe oraz lokaty.

Przeczytaj także: Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę radiową

fot. mat. prasowe

Banki o najwyższych wydatkach reklamowych w I półroczu 2011

Banki o najwyższych wydatkach reklamowych w I półroczu 2011

O klientów warto walczyć, bo rośnie ich liczba. Według danych NBP, kredyty firm wzrosły w lipcu 2011 roku o 3,2 mld zł (do 239,5 mld zł), a zadłużenie gospodarstw domowych wzrosło łącznie o 13,4 mld zł (do 516 mld zł). Po raz pierwszy od 5 miesięcy zmalała natomiast całościowa suma depozytów lokowanych przez polskie firmy – o 4,4 mld zł (do 172,5 mld zł), co może być spowodowane zwiększoną liczbą inwestycji. Z kolei wartość depozytów lokowanych przez gospodarstwa domowe powiększyła się o 4 mld zł (do 439,8 mld zł).

W RADIU NAJWIĘCEJ WYDAJE POLBANK EFG

Jak czytamy w raporcie, największym radiowym reklamodawcą z tego segmentu był Polbank EFG, który wydał w rozgłośniach ponad 10 mln zł, co stanowiło ponad jedną piątą wszystkich wydatków reklamowych tego marketera.

„Można wyodrębnić dwa główne sposoby wykorzystywania przez nas radia: jako medium wspierające kampanie o szerokim zasięgu, wtedy radio przedłuża ich trwanie i utrwala świadomość oraz jako medium w kampaniach, w których potrzebne są szybkie rezultaty, na przykład akcje prosprzedażowe” – mówi Karol Kamas, kierownik zespołu departamentu marketingu Polbanku.

LUKAS Bank przeznacza na działania reklamowe około 25 proc. swoich budżetów reklamowych (według danych cennikowych w pierwszym półroczu było to 32,8 proc.). Jak zaznacza Marcin Sawicki, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej w LUKAS Banku, prawdopodobnie jest to najwięcej wśród głównych reklamodawców w branży.

fot. mat. prasowe

Najwięksi bankowi reklamodawcy w I półroczu 2011

Najwięksi bankowi reklamodawcy w I półroczu 2011


„Nasza ponadprzeciętna aktywność radiowa wynika z dwóch przyczyn: stosowania radia jako medium wiodącego przy krótkich kampaniach sprzedażowych oraz wspomagającego przy kampaniach z użyciem innych mediów” – mówi Sawicki.

Wydatki na reklamę radiową Banku Ochrony Środowiska w przypadku dużych, ATL-owych kampanii stanowią około 10 proc. budżetu.

„W przypadku kampanii MSP wydatki na reklamę w radiu wyniosły około 30 procent” – zaznacza jednak Magdalena Werewka, ekspert ds. komunikacji produktowej BOŚ Banku.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: