eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie banki a reklama radiowa w I poł. 2011

Polskie banki a reklama radiowa w I poł. 2011

2011-08-29 11:26

Przeczytaj także: Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę radiową


KREDYTY NAJCZĘŚCIEJ REKLAMOWANYM PRODUKTEM

fot. mat. prasowe

Produkty bankowe najczęściej reklamowane w radiu

Produkty bankowe najczęściej reklamowane w radiu

Według raportu reklamy kredytów pochłaniają dwie trzecie wszystkich radiowych wydatków reklamowych banków. Według przedstawicieli banków radio najlepiej się sprawdza właśnie w przypadku kampanii prosprzedażowych.

„Radio to medium »gorące«, doskonałe do akcji promocyjnych. Przez nas bywa wykorzystywane jako wiodące medium na przykład przy produktach dla segmentu SOHO (small office/home office) lub kredytach hipotecznych” – tłumaczy Marcin Sawicki.

fot. mat. prasowe

Produkty najczęściej reklamowane przez Polbank i BZ WBK

Produkty najczęściej reklamowane przez Polbank i BZ WBK

Do promowania konkretnych produktów i akcji wykorzystuje radio również Polbank. Rzadziej to medium stosowane jest przez tego marketera do działań wizerunkowych, budowania znajomości marki samego banku.

Polbank w pierwszym półroczu w radiu najwięcej wydał na promocję kredytów dla małych firm, Bank Zachodni WBK – na kredyty mieszkaniowe, budowlane i hipoteczne.

„Radio zdecydowanie najlepiej sprawdza się przy kampaniach promocyjnych, gdzie istotne jest przekazanie oferty do szerokiej grupy celowej. Celem takich kampanii jest głównie wzrost sprzedaży produktu. Zdecydowanie rzadziej wykorzystuje się radio do kampanii wizerunkowych” - mówi Piotr Wałęski, media manager w Banku Zachodnim WBK.

WIOSNA I JESIEŃ dla kredytów hipotecznych

Jak wynika z raportu, w kategorii bankowej istnieje również sezonowość w wydatkach reklamowych, ale zależy ona od kategorii produktowej.

fot. mat. prasowe

Sezonowość w wydatkach reklamowych kredytów i zasięgu dziennym radia

Sezonowość w wydatkach reklamowych kredytów i zasięgu dziennym radia

Na przykład sezony dla kredytów hipotecznych to wiosna i jesień, dla pożyczek gotówkowych - głównie święta, wakacje czy początek roku szkolnego. W przypadku faktoringu jest to przełom pierwszego i drugiego kwartału. Standardowo okres wakacyjny, to czas kiedy banki, w większości przypadków, zawieszają komunikację” – wylicza Magdalena Werewka.

Jednak najsilniej sezonowość widać w kredytach gotówkowych – szczególnie te szybkie reklamowane są przed świętami, kiedy Polacy tradycyjnie wydają dużo więcej na jedzenie i prezenty. W tym czasie też nieznacznie rośnie liczba osób, które słuchają radia – zasięg dzienny radia ogółem w miesiącach jesienno-zimowych przekraczał w ostatnim roku 81 proc.

Informacje o badaniu
AdBranch to cykliczna publikacja Komitetu Badań Radiowych nt. poszczególnych sektorów rynku i największych marketerów.

Komitet Badań Radiowych tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i TIME SA. KBR zleca badanie Radio Track, które jest jedynym, ciągłym badaniem słuchalności stacji radiowych w Polsce.


poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: