eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wydatki na reklamę w I poł. 2013r. - sektor finansowy

Wydatki na reklamę w I poł. 2013r. - sektor finansowy

2013-07-09 10:29

Wydatki na reklamę w I poł. 2013r. - sektor finansowy

Banki nagle zatrzymują wydatki reklamowe © Rafal Olechowski - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Banki nagle zatrzymują wydatki reklamowe w I połowie 2013 roku, podczas gdy cały sektor finansowy stabilnie inwestuje w promocję i notuje 6% wzrost wydatków - podaje Equinox Polska.

Przeczytaj także: Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013

Sektor finansowy zainwestował w wydatki reklamowe 5,9% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Inwestycja zamknęła się kwotą 608 mln zł cennikowo, w ciągu 4 pełnych miesięcy 2013 roku. Wyjątkiem są banki, których wydatki skurczyły się aż o 52 mln zł (64% udział w sektorze). Kategoria „akcji i obligacji” wyłożyła aż o 10 mln zł mniej. Te spadki zostały zrekompensowane w kategorii „instytucje finansowe”, która zanotowała wzrost o 23 mln zł oraz „ubezpieczenia” – wzrost o 30 mln zł., czyli 21,5% udział w całym sektorze. To podstawowe wnioski z badań przeprowadzonych przez dom mediowy Equinox Polska.

Jak podkreślają przedstawiciele domu mediowego Equinox Polska, wszystkie dane nie obejmują najważniejszego w tym sektorze medium czyli Internetu. Telewizja jest nadal najważniejszym kanałem komunikacji dla sektora finansowego, następnie Internet, na dalszych pozycjach znalazły się gazety oraz radio.

fot. mat. prasowe

Udziały i wielkość absolutna inwestycji sektora finansowego, w podziale na media

Telewizja jest nadal najważniejszym kanałem komunikacji dla sektora finansowego


W przypadku banków wydatki w 2013 roku zamknęły się kwotą ponad 300 milionów złotych (spadek z ponad 408 milionów, rok wcześniej). W tej kategorii jedyny wzrost inwestycji nastąpił w przypadku promocji kont bankowych, ( 10 mln zł ). Pozostałe produkty bankowe przyniosły spadki, z czego największy miały karty bankowe, bankomaty oraz lokaty (-23 mln zł każdy).

fot. Rafal Olechowski - Fotolia.com

Banki nagle zatrzymują wydatki reklamowe

Banki nagle zatrzymują wydatki reklamowe w I połowie 2013 roku, podczas gdy cały sektor finansowy stabilnie inwestuje w promocję i notuje 6% wzrost wydatków.


Promocja kredytów stała najważniejszych składnikiem wydatków reklamowych (udział tej kategorii wzrósł do 52%), lecz tu również nastąpił spadek inwestycji o 12 mln zł do 203 mln ( w porównaniu do okresu z poprzedniego roku). Na stabilnym poziomie udziału pozostaje reklama grupowa (17%). Jedynym miesiącem, w którym branża odnotowała wzrost inwestycji o 32 mln zł był luty, największy spadek zanotowała w kwietniu (- 42 mln zł).

Najwięksi reklamodawcy finansowi w 2013

fot. mat. prasowe

Wydatki banków od stycznia do kwietnia 2013 i 2012 wraz z dynamiką zmian

Na pierwszym miejscu wśród banków utrzymuje się ING Bank Śląski, z inwestycją zredukowaną o 8%


Na pierwszym miejscu wśród banków utrzymuje się ING Bank Śląski, z inwestycją zredukowaną o 8%. Natomiast 30 mln zł wystarczyło PKO BP do zapewnienia sobie pozycji wicelidera i spowodowało zepchnięcie Banku Zachodniego WBK na trzecią pozycję. Na scenie mediowej liderom ostro zagrażają Kasy Stefczyka, które podwoiły inwestycję w stosunku do ubiegłego roku. Jeszcze wyższą dynamiką wzrostu inwestycji może pochwalić się Raiffeisen Polbank (+110%). Do ofensywy reklamowej przystąpił mBank, który skonsoliduje pod swoim logo marki Multibanku i BRE Banku. Biorąc pod uwagę rebranding marki, możemy spodziewać się, że tendencja ta będzie zachowana. Dwucyfrowe wzrosty inwestycji dotyczą również Credit Agricole i Alior Bank, Banku Milllenium i Getin Banku. Największą redukcję odnotował Bank BGŻ (-46%) oraz Eurobank (-34%). Udział TOP 3 graczy zwiększył się do 24% z 22%, rok wcześniej, Top 10 – 68% vs. 59% w roku 2012.
Zaskakującym jest fakt, że media mix utrzymuje się w bardzo podobnej strukturze co rok wcześniej. 70% budżetów reklamowych alokowane jest w telewizji, ponad 7% w prasie codziennej, 4% w kinie, 4-5% - w magazynach, a 7,6% na outdoorze. Nie należy zapominać o Internecie. Chociaż w dalszym ciągu to medium nie jest w całości badane, to według estymacji ekspertów domu mediowego Equinox Polska, branża finansowa zajmuje w tym medium pierwsze miejsce z szacowanym udziałem na poziomie ponad 17%.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Monitor Rynku Pracy V 2013

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: