eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wydatki na reklamę w I poł. 2013r. - sektor finansowy

Wydatki na reklamę w I poł. 2013r. - sektor finansowy

2013-07-09 10:29

Przeczytaj także: Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013


Tendencje konsolidacyjne w branży banków nie wróżą temu segmentowi silnego wzrostu inwestycji mediowych. Połączenie Raiffesiena i Polbanku, integracja Grupy BRE pod logo mBanku, zakup Kredyt Banku przez WBK oraz kolejna transakcja w wykonaniu Santander Bank czy najnowsze przejęcie przez PKO BP Nordea Bank Polska, ogranicza liczbę aktywnych marek. I o ile w krótszej perspektywie czasu wydatki związane z kampaniami informacyjnymi czy nową wizualizacją mogą spowodować wyższe nakłady na działania reklamowe, o tyle ograniczenia graczy na rynku, spowoduje iż, ogólnie wydatki w tej kategorii będą spadały.

Ubezpieczenia zwiększają budżety i coraz chętniej pokazują się w kinach

Ubezpieczenia jako branża zwiększają inwestycję. Najwyższy wzrost inwestycji odnotowały: ubezpieczenia komunikacyjne o 29 mln zł czyli +66% oraz ubezpieczenia ludzi o 12 m zł to jest +50%. Odmienną sytuację mamy w grupie produktów ubezpieczeniowych (których nie można przypisać do żadnej innej kategorii), w której nastąpił spadek o 11 mln zł (-36%).

fot. mat. prasowe

Wydatki towarzystw ubezpieczeniowych od stycznia do kwietnia 2013 i 2012 wraz z dynamiką zmian

Najwyższy wzrost inwestycji odnotowały: ubezpieczenia komunikacyjne o 29 mln zł czyli +66% oraz ubezpieczenia ludzi o 12 m zł to jest +50%


Liderem w wydatkach kategorii ubezpieczeń zostało PZU z wydatkami ponad 26 mln zł. Do 15,6 mln zł - prawie o połowę - inwestycję zredukowała Proama. Na podium znalazło się miejsce dla Axa Direct z budżetem 13,6 mln zł (+74%). Poza TOP3 pozostaje kolejny ubezpieczyciel 4 Life Direct, który zwiększył inwestycję do prawie 13 mln zł (+41%). Szturm reklamowy przepuściło ING i Prudential (budżety po 10 mln zł). Powody do satysfakcji ma Liberty Direct, po sukcesie finansowym z roku ubiegłego i podzieleniu modelu biznesowego z kanału telefon/Internet na multiagentów kontynuuje swoją aktywność przy pomocy 9,5 mln budżetu ( ze wzrostem inwestycji o 44% ).

Pomimo wzrostu inwestycji, w tej kategorii, o ponad 30%, zmniejszył się udział medium tv do 81 % z 85 rok wcześniej. Na kolejnej pozycji pozostają dwa media radio i kina – każde po 5,2% udziału. Szczególnie znamienity jest wzrost w wydatkach udziału kina. Oprócz akcji niestandardowych oferowanych reklamodawcom jako kampanie offscreenowe zaletą tego rodzaju medium jest niemożność ominięcia czy nie zauważenia reklamy. Co dziwne, ale również prasa codzienna odnotowała wzrost swojego udziału do 3% z 1,9% rok wcześniej. Magazyny utrzymały swoja pozycje na poziomie 3,5%. Spadkowi o 2 punkty procentowe zanotowała reklama OOH.

poprzednia  

1 2

Monitor Rynku Pracy V 2013

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: